Σινεμά: Interruption, του Γιώργου Ζώη

<p style="text-align: justify;">Μετά την παγκόσμια <span class="taglink">πρεμιέρα</span> στο 72ο Φεστιβάλ Βενετίας, στο Διαγωνιστικό Τμήμα Orizzonti, το οποίο παρουσιάζει τις πιο τολμηρές και πρωτοποριακές τάσεις στο διεθνές <span class="taglink">σινεμά</span> , και τη συμμετοχή της στα Διεθνή Φεστιβάλ Toρίνο, Βομβάης, Θεσσαλονίκης, Καλκούτας, Goa, Palm Springs κα, το <strong>Interruption</strong>, η πολυσυζητημένη πρώτη μεγάλου μήκους  του <strong>Γιώργου Ζώη,</strong> συναντά το ελληνικό κοινό στις αίθουσες από τις <strong>28 Ιανουαρίου 2016. </strong></p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Το <strong>Interruption</strong> είναι μια αντιπαραβολή του μύθου της <strong>Ορέστειας</strong> με το σήμερα. Σε ένα κατάμεστο θέατρο, μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών, διακόπτει την <span class="taglink">παράσταση</span> της Ορέστειας και προσκαλεί το κοινό να καθορίσει αυτό την εξέλιξή της. Η ταινία, η οποία έχει γυριστεί εξ' ολοκλήρου στο θέατρο Παλλάς, είναι ένα κινηματογραφικό ταξίδι σε ένα no man’s land όπου δύσκολα μπορείς να διαχωρίσεις την αλήθεια από το ψέμα, τη λογική από το παράλογο, τους ανθρώπους από τους ρόλους τους. Η μοναδική εμπειρία θέασης και η πρωτοποριακή αισθητική της ταινίας έχουν επισημανθεί ιδιαίτερα από κριτικούς κινηματογράφου, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, κατατάσσοντας την ταινία διεθνώς ως ένα «εξαιρετικό και εμπνευσμένο κινηματογραφικό ντεμπούτο, ταυτόχρονα αγωνιώδες και τολμηρό που σε ακολουθεί για πολύ μετά αφότου τα φώτα της αίθουσας ανάψουν» όπως γράφουν χαρακτηριστικά οι ξένες κριτικές.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;"><span style="text-decoration: underline;">Σύνοψη</span></p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Οι τελευταίοι <span class="taglink">θεατές</span> παίρνουν τις <span class="taglink">θέσεις</span> τους. Η παράσταση της «Ορέστειας» ξεκινάει. Ξαφνικά, τα φώτα σβήνουν και η <span class="taglink">σκηνή</span> βυθίζεται στο σκοτάδι. Μια ομάδα αγοριών και κοριτσιών, με όπλα στα χέρια, ανεβαίνουν στη σκηνή. Ζητάνε συγνώμη για τη διακοπή και προσκαλούν όσους θεατές επιθυμούν να ανέβουν στη σκηνή μαζί τους. Η παράσταση συνεχίζεται κανονικά με μια μόνο διαφορά: η ζωή μιμείται την τέχνη και όχι το αντίστροφο.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;"><span style="text-decoration: underline;">Σημείωμα σκηνοθέτη</span></p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">To Interruption είναι μια ταινία για μια κατάσταση ομηρίας, χωρίς οι ίδιοι οι όμηροι να το γνωρίζουν. </p>
<p style="text-align: justify;">Δεν υπάρχουν τρομοκράτες, αστυνομία, κοινή γνώμη που παρακολουθεί τα τεκταινόμενα. </p>
<p style="text-align: justify;">Η μόνη ομηρία που υφίστανται οι θεατές είναι η γοητεία του ίδιου του θεάματος.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;"><em>«Το </em><em>Interruption είναι μια ταινία, πιστεύω, ανήθικη, επειδή είναι παρεκκλίνουσα, κατ' αρχάς διότι θέτει το ριζικό ερώτημα τι είναι το σινεμά, ιδίως σήμερα όπου η εικόνα έχει εξαντλήσει την εικόνα»·</em> αναφέρει ο <strong>Δημήτρης Δημητριάδης</strong>, σε <span class="taglink">κείμενό</span> του στο Βήμα.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Η ταινία είναι μια συμπαραγωγή μεταξύ Ελλάδας (Pan Entertainment), Γαλλίας (ΕΖ Films) και Κροατίας (JDP in association with Nukleus Film) με την υποστήριξη του Ελληνικού, του Γαλλικού (CNC) και του Κροατικού (HAVC) Κέντρου Κινηματογράφου, ενώ στην παραγωγή συμμετέχουν ακόμη η Nova, οι εταιρείες Marni Films, Cinephase, Digital District, Post Faust Ltd, Prosenghisi Ltd, Homemade Films και SquaredSquare. </p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">H ταινία είχε ήδη από τα πρώτα της βήματα βραβευτεί για το <span class="taglink">σενάριό</span> της με το Βραβείο Ανάπτυξης του Γαλλικού Κέντρου Κινηματογράφου (CNC) στο Φόρουμ Συμπαραγωγών Cinelink, με το βραβείο παραγωγής του προγράμματος Framework του TorinoFilmLab αλλά και επιλεγεί στο περίφημο <span class="taglink">πρόγραμμα</span> Αtelier-Cinefondation του Φεστιβάλ Καννών και πιο πρόσφατα στο 1ο European Gap Financing Coproduction Market του Φεστιβάλ Βενετίας 2014.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Τον πρωταγωνιστικό ρόλο κρατάει ο <strong>Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου</strong> και πλαισιώνεται από τους (με αλφαβητική σειρά): <strong>Βασίλη <span class="taglink">Ανδρέου</span> , Κωνσταντίνο <span class="taglink">Βουδούρη</span> , Παύλο Ιορδανόπουλο, Δάφνη Ιωακειμίδου-Πατακιά, Μαρία Καλλιμάνη, Αλεξία Καλτσίκη, Χρήστο Καρτέρη, Σοφία Κόκκαλη, Ρομάνα Λόμπατς, Αγγελική Μαργέτη, Νατάσσα Μπρουζιώτη, </strong><strong>Effi </strong><strong>Rabsilber,  Αρετή Σεϊνταρίδου, Σπύρο Σιδηρά, Χρήστο Σουγάρη, Χρήστο Στέργιογλου, Αλέξανδρο Σωτηρίου, Ελενα Τοπαλίδου, Αινεία Τσαμάτη, Μαρία <span class="taglink">Φιλίνη</span> , Λάμπρο Φιλίππου, Νίκο Φλέσσα.</strong></p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Διεύθυνση φωτογραφίας: <strong>Γιάννης Κανάκης</strong> / Κάμερα: <strong>Γιώργος Καρβέλας</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Μοντάζ: <strong>Γιάννης Χαλκιαδάκης</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Μουσική: <strong>Sylvain </strong><strong>Chauveau </strong>/ Soundscapes + Drones: <strong>Novi_</strong><strong>sad</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Σκηνικά: <strong>Σπύρος Λάσκαρης</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Κοστούμια: <strong>Zorana </strong><strong>Meic, Εύα Γουλάκου</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Ήχος: <strong>Hrvoje </strong><strong>Petek, Αλέξανδρος Σιδηρόπουλος, Αρης Λουζιώτης, </strong><strong>Hervé </strong><strong>Buirette</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Συμπαραγωγοί: <strong>Θεοδώρα Βαλέντη-Πικρού, </strong><strong>David </strong><strong>Danesi, </strong><strong>Victoria </strong><strong>Sankina, Φίλιππος Μαρμούτας, Πάνος Παπαδόπουλος, </strong><strong>Jean-</strong><strong>Yves </strong><strong>Rousseaux, </strong><strong>Sylvain </strong><strong>Fage</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Executive producer: <strong>Κωνσταντίνος Μωριάτης</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Παραγωγoί: <strong>Μαρία Δρανδάκη, </strong><strong>Elie </strong><strong>Meirovitz, </strong><strong>Siniš</strong><strong>a </strong><strong>Jurič</strong><strong>ić</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Σενάριο: <strong>Γιώργος Ζώης</strong> με τη συνεργασία του <strong>Βασίλη Κυριακόπουλου</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Σκηνοθεσία: <strong>Γιώργος Ζώης</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Παραγωγή: <strong>Pan </strong><strong>Entertainment, </strong><strong>EZ </strong><strong>Films, </strong><strong>JDP </strong><strong>in </strong><strong>association </strong><strong>with </strong><strong>Nukleus </strong><strong>Film, </strong><strong>NOVA, </strong><strong>Marni </strong><strong>Films, </strong><strong>Cinephase, </strong><strong>Digital </strong><strong>District, </strong><strong>Post </strong><strong>Faust </strong><strong>Ltd, </strong><strong>Prosenghisi </strong><strong>Ltd, </strong><strong>Squaredsquare </strong><strong>Films, </strong><strong>Homemade </strong><strong>Films με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, </strong><strong>Centre </strong><strong>National </strong><strong>du </strong><strong>Ciné</strong><strong>ma </strong><strong>et </strong><strong>de </strong><strong>l'</strong><strong>Image </strong><strong>Animé</strong><strong>e, </strong><strong>Ministè</strong><strong>re </strong><strong>des </strong><strong>Affaires É</strong><strong>trangè</strong><strong>res </strong><strong>et </strong><strong>du </strong><strong>Dé</strong><strong>veloppement </strong><strong>International, </strong><strong>Institut </strong><strong>Franç</strong><strong>ais, </strong><strong>HAVC, </strong><strong>Torino </strong><strong>Filmlab, </strong><strong>CNC </strong><strong>Award – </strong><strong>Cinelink </strong><strong>Sarajevo </strong><strong>Film </strong><strong>Festival, του ΝΕΟΝ και της Τράπεζας Πειραιώς </strong></p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;"><span style="text-decoration: underline;">Γιώργος Ζώης</span></p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Ο <strong>Γιώργος Ζώης</strong> γεννήθηκε και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε Εφαρμοσμένα Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες στο Eθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο και <span class="taglink">Σκηνοθεσία</span> Κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου και στο Universitat der Kunste στο Βερολίνο με υποτροφία του Ιδρύματος Γουλανδρή.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Η πρώτη του ταινία μικρού μήκους Casus Belli έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο επίσημο διαγωνιστικό του 67ου Φεστιβάλ Βενετίας το 2010, πήρε έξι <span class="taglink">βραβεία</span> στο Φεστιβάλ Δράμας 2010 και το βραβείο καλύτερης μικρού μήκους ταινίας της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Επιλέχτηκε στα μεγαλύτερα φεστιβάλ του εξωτερικού  αποσπώντας πολλά βραβεία και διακρίσεις. Ταυτόχρονα, παίχτηκε στις ελληνικές αίθουσες και είναι η πρώτη ελληνική μικρού μήκους που εξασφάλισε κινηματογραφική διανομή στη Γαλλία, ενώ έχει προβληθεί από διάφορους τηλεοπτικούς σταθμούς στην Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία.</p>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;">Η δεύτερη του ταινία <span class="taglink">Τίτλοι</span> Τέλους έκανε την πρεμιέρα της στο 69ο Φεστιβάλ Βενετίας 2012 και κέρδισε το βραβείο EFA καλύτερης ευρωπαϊκής ταινίας, ενώ ο ίδιος κέρδισε υποψηφιότητα για καλύτερο Ευρωπαίο σκηνοθέτη για το έτος 2012 από την Ευρωπαϊκή <span class="taglink">Ακαδημία</span> Κινηματογράφου. Η ταινία προβλήθηκε με επιτυχία και κέρδισε διακρίσεις για την πρωτοτυπία στη φόρμα της τόσο σε φεστιβάλ μυθοπλασίας όσο και σε φεστιβάλ <span class="taglink">ντοκιμαντέρ</span> .</p>
<p><iframe src="http://www.youtube.com/embed/itk-J3QfQvo" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<p>culturenow</p>

Σχετικά άρθρα