Ο Ερωτόκριτος από τους Χαΐνηδες και τους κι όμΩς κινείται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

<p style="text-align: justify;">Μια ανάγνωση του<strong> Ερωτόκριτου</strong> διαφορετική από τις συνηθισμένες προτείνουν οι <strong>Χαΐνηδες</strong> και η ομάδα <strong>Κι όμΩς κινείται</strong> (χορός/ακροβασία) στη <span class="taglink">μουσική</span> <span class="taglink">παράσταση</span> <strong>Ερωτόκριτος</strong> του <strong>Βιτσέντζου Κορνάρου.</strong> <br /><br />Μια τραγουδαφήγηση, που πότισε, με τέτοιο απόλυτο τρόπο, τη μουσική παράδοση, έπλασε σε μεγάλο βαθμό τη γλώσσα που μιλιέται σε αυτόν τον τόπο, συγκίνησε γενιές ανθρώπων, τους δάνεισε εικόνες και σύμβολα για τον έρωτα, τον ηρωισμό, τη φιλία, τη γενναιότητα, την αξιοπρέπεια, τον πόνο, το σωστό, το λάθος και τελικά υιοθετήθηκε απόλυτα ως σύμβολο-αντιπρόσωπος του πολιτισμού τους.<br /><br />Για μας, δεν είναι συγκινητικό μόνο το παρελθόν του. Η επαναστατική του πίστη, στον άνθρωπο που αλλάζει τη μοίρα του, η βαθειά διαλεκτική του λόγου των προσώπων του, η μουσική του φόρμα και η μορφή της γλώσσας του, είναι συγκινητικά στο παρόν.<br /><br />Η <span class="taglink">αφήγηση</span> ρέει, μέσα σε αυτό το ιδιαίτερο χωροχρονικό καλούπι της μελωδικής γραμμής, αυτή την εκστατική επαναληπτική φόρμα, η οποία έχει τη δύναμη να αφηγηθεί χιλιάδες στίχους, βυθίζοντας σε σιγά σιγά σε μια αιωρούμενη κατάσταση μη εκπλήξεων και οι λέξεις από άγγελοι νοημάτων γίνονται και αυτές μουσική.<br /><br />Ο Ερωτόκριτος εκδιώχτηκε από τα χωριά της Κρήτης. Τη θέση του πήραν το δελτίο των 8 στην <span class="taglink">τηλεόραση</span> , το facebook, ο αυτισμός των sms και ο θόρυβος από την εκβιομηχάνηση της γεωργικής εργασίας. Συνήθως τον συναντάμε στα χείλη τραγουδιστών, που του αφιερώνουν ένα τρίλεπτο γλυκερής και αυτάρεσκης ευαισθησίας και σε θεατρικές παραστάσεις ως φολκλόρ ή ως φολκλόρ «πειραγμένο». Ο λόγος της αποτυχίας των προσπαθειών αυτών είναι, όπως προανέφερα ότι ο Ερωτόκριτος καθώς δεν είναι ούτε <span class="taglink">ποίημα</span> , ούτε τραγούδι, ούτε θεατρικό <span class="taglink">έργο</span> , απαιτεί άλλη στάση, άλλη ευθύνη, άλλη απεύθυνση, άλλη πίστη και εντέλει, άλλη αναπαράσταση. […]<br /><br />Για την ανάδειξη αυτών των θησαυρών θα ήθελα να επιχειρήσω μιαν άλλη αναπαράσταση της διαλεκτικής του Ερωτόκριτου, στηριγμένη στη δύναμη, την πίστη και την τέχνη των ιδιαίτερων προσώπων, που θα καταδυθούν σ' αυτή την αρχέγονη συνειδησιακή κατάσταση του Ομηρίδη- Λυράρη-Ράπερ. Η διαλεκτική της τραγουδαφήγησης από τα πολλά διαφορετικά <span class="taglink">όργανα</span> και τις φωνές, συμπληρώνεται και διαχέεται στη θεατρική πτυχή του έργου, από τη στικτική ή αντιστικτική παρουσία της ομάδας κι όμΩς κινείται. Η ανάγκη που μας οδήγησε στην παρουσία του χορού, είναι η άμεση και καθαρή σχέση του με τη ρυθμολογία και την εκστατική υπόσταση του έπους, μια σχέση απαλλαγμένη από τη θεατρική του αναπαράσταση.<br /><br />Δ. Αποστολάκης.<br /><br /><span style="text-decoration: underline;">Συντελεστές:</span><br /><br />Μουσική: Το <span class="taglink">μουσικό</span> σχήμα <strong>Χαΐνηδες</strong><br /><br /><strong>Δημήτρης Αποστολάκης</strong>: λύρα<br /><strong>Δημήτρης Ζαχαριουδάκης:</strong> τραγούδι –κιθάρα<br /><strong>Σπυριδούλα Μπάκα:</strong> τραγούδι<br /><strong>Τάκης Κανέλλος:</strong> κρουστά<br /><strong>Κλέων Αντωνίου:</strong> ηλεκτρική κιθάρα<br /><strong>Μιχάλης Νικόπουλος:</strong> λαούτο, μαντολίνο<br /><strong>Ρέλλος Θοδωρής</strong>: σαξόφωνο<br /><strong>Νόνης Γιάννης</strong>: μπάσο<br /><br />Κίνηση: <strong>Κι όμΩς κινείται</strong><br /><br />Χορός – Ακροβασία:<br /><strong>Δημάς Βασίλης</strong><br /><strong>
Καραχανίδης Τασος</strong><br /><strong>
Λινάρδου Αντιγόνη
</strong><br /><strong>Μακατσώρης Χριστόφορος
</strong><br /><strong>Ιωάννα Παρασκευοπούλου
</strong><br /><strong>Χριστίνα Σουγιουλτζή
</strong><br /><strong>Χαμηλοθώρη Λία</strong><br /><br />Φωτισμοί: <strong>Αθανασοπούλου Μαρία
</strong><br />Σκηνικός χώρος: <strong>Κι όμΩς κινείται
</strong><br />Ηχοληψία:<strong> Σάκης Γκίκας</strong></p>
<div class="articleInfoMid" style="text-align: justify;">
<p><strong>Πληροφορίες:</strong> <span style="text-decoration: underline;">Θεσσαλονίκη:</span> Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, 25ης Μαρτίου και Παραλία<br />Πέμπτη 21 Απριλίου 2016<br />Ώρα έναρξης: 21:00<br /><br />Τιμές Εισιτηρίων: ΖΩΝΗ Α: 25€<br />ΖΩΝΗ Β: 20€<br />ΖΩΝΗ Γ: 15€<br />ΖΩΝΗ Δ  10€ 
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ, ΑΝΕΡΓΩΝ, ΑΜΕΑ 10€ – ΣΤΙΣ ΖΩΝΕΣ B, Γ
</p>
<p> </p>
<p>Προπώληση: Στο Μέγαρο Μουσικής: 25ης Μαρτίου &amp; Παραλία
: Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Σάββατο: 10:00πμ-6:00μμ
<br />Τηλέφωνο κρατήσεων: k2310 895938-9.<br />Στην Πλατεία Αριστοτέλους: 
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη και Σάββατο: 10:00πμ-3:30μμ
Τρίτη, Πέμπτη και Παρασκευή: 10:00πμ-2:00μμ και 5:30μμ-8:00μμ<br />Στο www.ticketservices.gr
</p>
<p> </p>
<p><span style="text-decoration: underline;">Αθήνα:</span> Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, Ηρώων Πολυτεχνείου 32 – 34, Πειραιάς<br />Τρίτη 26 Απριλίου 2016<br />Ώρα έναρξης: 21:00<br /><br />Τιμές εισιτηρίων: Α ΖΩΝΗ 20€, 
B ΖΩΝΗ 15€, 
Γ ΖΩΝΗ 10€, 
ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ, ΑΜΕΑ, ΑΝΕΡΓΩΝ 10€ – Β ΖΩΝΗ <br /><br />Προπώληση: www.viva.gr, 11876, Public, Παπασωτηρίου, Seven spots, Ιανός, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.<br />Δημοτικό Θέατρο Πειραιά: Λ. Ηρ. Πολυτεχνείου 34, Πειραιάς – τηλ: 2104143310 / 320<br /><br />ΩΡΕΣ ΤΑΜΕΙΟΥ: ΔΕΥΤΕΡΑ: ΑΡΓΕΙ
, ΤΡΙΤΗ – ΣΑΒΒΑΤΟ: 10:00-14:00, 18:00-21:00
, ΚΥΡΙΑΚΗ: 15:00-21:00</p>
<p>culturenow</p>
</div>

Σχετικά άρθρα