Δυσλεξία:Τα προβλήματα σε γραφή και ανάγνωση

Αναγνώστρια μας ρωτά για το θέμα της δυσλεξίας.

Καλησπέρα σας. Εχω ένα γιο ο οποίος έχει δυσλεξία. Συγκεκριμένα δυσαναγνωσία και δυσορθογραφία. Ασχολήθηκα πολύ η ίδια με την εκπαίδευση του και με την φροντίδα των δασκάλων και των καθηγητών του, τα πάει περίφημα στο σχολείο και είναι πολύ καλός μαθητής με επιδόσεις στα θετικά μαθήματα και στο σχέδιο. Πρόσφατα διάβασα το βιβλίο ,του Ρόναλντ Ντέιβις ο οποίος έχει εφεύρει μια μέθοδο με την οποία οι δυσλεξικοί ξεπερνούν το πρόβλημα της δυσαναγνωσίας. Ήθελα να σας ρωτήσω κατά πόσο είναι αξιόπιστη αυτή η μέθοδος και αν πρέπει να την εμπιστευθώ μιας και στοιχίζει και σε χρήμα και σε χρόνο.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.

Στο ερώτημά σας μας απάντησε ο ειδικός παιδαγωγός, στη Μονάδα Διαταραχών – Υπερκινητικότητας, Προσοχής και Μάθησης του Παιδοψυχιατρικού Τμήματος του Νοσοκομείου Παίδων “Αγλαΐα Κυριακού”, κύριος Χρήστος Σκαλούμπακας. 

“Η Δυσλεξία  είναι μια διαταραχή  της ανάγνωσης η οποία  επηρεάζει την ορθογραφημένη γραφή  και την γενικότερη ποιότητα του γραπτού λόγου και έχει νευροβιολογικό υπόβαθρο.Αυτό σημαίνει ότι  δεν εξαλείφεται,  μολονότι είναι απολύτως διαχειρίσιμη.

Από το γραπτό σας καταλαβαίνουμε ότι το παιδί σας έχει καταφέρει να επιτύχει πολλά πράγματα στην σχολική του σταδιοδρομία παρά τη δυσχέρεια αυτή, κάτι που ισχύει για χιλιάδες άλλα παιδιά που έχουν καταφέρει να ολοκληρώσουν τη σχολική τους σταδιοδρομία με επιτυχία, να εισαχθούν σε σχολή της αρεσκείας τους και σήμερα να είναι εξαίρετοι επαγγελματίες.

Οι περισσότεροι έχουν μάθει να ζουν με τις δυσκολίες αυτές με μεγάλη επιτυχία.  Υπάρχουν τρόποι που μπορεί κάποιος να βοηθήσει το παιδί του να βελτιώσει την αναγνωστική ή την ορθογραφική του ικανότητα, κάποιοι από τους οποίους έχουν ελεγχθεί και επιστημονικά.

Το πρόγραμμα Ντέηβις δεν έχει τύχει αυτού του τύπου τον έλεγχο, χωρίς αυτό να αποτελεί μομφή για τον επαγγελματία που το χρησιμοποιεί, απλά δεν έχει κριθεί με τρόπο που θα καθιστούσε σαφές το  αν και πού υπερτερεί συγκριτικά με άλλες προσεγγίσεις. Θα ήμουν επίσης επιφυλακτικός απέναντι σε προσεγγίσεις που αναφέρονται στη Δυσλεξία ως “χάρισμα”, κάτι που ισχυρίζεται η συγκεκριμένη μέθοδος.

Παρότι τα περισσότερα παιδιά με την κατάλληλη υποστήριξη καταφέρουν να διαχειριστούν τις συνέπειες της Δυσλεξίας, το να τη χαρακτηρίζει κάποιος  “χάρισμα” μάλλον υποτιμά τη νοημοσύνη πολλών ανθρώπων που είναι Δυσλεξικοί και έχουν ταλαιπωρηθεί αρκετά από αυτή τους τη δυσκολία”.

Με τιμή

Χρήστος Σκαλούμπακας

 

Σχετικά άρθρα