Αρχική / Διατροφή / Έρευνα: Λιγότερα ωμέγα-3 έχει ο σολομός ιχθυοτροφείου
Έρευνα: Λιγότερα ωμέγα-3 έχει ο σολομός ιχθυοτροφείου  thumbnail

Έρευνα: Λιγότερα ωμέγα-3 έχει ο σολομός ιχθυοτροφείου

Τα επίπεδα των ωφέλιμων ωμέγα-3 λιπαρών οξέων στο σολομό ιχθυοκαλλιέργειας έχουν πέσει σημαντικά, περίπου στο μισό κατά την τελευταία πενταετία, σύμφωνα με νέα βρετανική μελέτη.


Παρ΄όλη, πάντως, αυτή τη μείωση, ο σολομός ιχθυοτροφείου παραμένει μια από τις πλουσιότερες πηγές ωμέγα-3. Όμως, σύμφωνα με το BBC, οι εταιρείες ιχθυοκαλλέργειας αναζητούν τρόπους για να αναστρέψουν αυτή τη μείωση στον οργανισμό των σολομών, η οποία φαίνεται να οφείλεται στο είδος των ιχθυοτροφών.


Οι σολομοί διατρέφονται, μεταξύ άλλων, με άλλα λιπαρά ψάρια, όπως γαύρους, αλλά ενώ κάποτε οι τελευταίοι αποτελούσαν έως το 80% της τροφής των σολομών, σήμερα το ποσοστό αυτό έχει πέσει στο 20%.


Όπως δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας καθηγητής Ντάγκλας Τότσερ του Πανεπιστημίου του Στέρλινγκ, ενώ πριν μια πενταετία μια μερίδα σολομού βάρους 130 γραμμαρίων περιείχε περίπου 3,5 γραμμάρια ωμέγα-3 (σχεδόν όσο η εβδομαδιαία συνιστώμενη δόση για ένα άνθρωπο), σήμερα αυτή η ποσότητα έχει περιορισθεί στο μισό περίπου.


Συνεπώς για να πάρει κανείς την ίδια ποσότητα ωμέγα-3, θα πρέπει να φάει διπλάσια ποσότητα σολομού. Οι ερευνητές προειδοποίησαν ότι αν συνεχισθεί αυτή η πτωτική τάση, στο τέλος ο σολομός δεν θα περιέχει σχεδόν καθόλου ωμέγα-3.


Οι ειδικοί συνιστούν να τρώει κανείς ψάρια δύο φορές την εβδομάδα και τη μία φορά αυτά να είναι λιπαρά. Λιπαρά ψάρια είναι επίσης η ρέγγα, το σκουμπρί, η σαρδέλα και η πέστροφα.


Ιχθυοτροφές με γενετικά μεταλλαγμένα συστατικά χρησιμοποιούνται στις ΗΠΑ και στην Ασία, αλλά όχι στην Ευρώπη.


 ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι, η λειτουργία του online chat θα πραγματοποιείται καθημερίνα Δευτέρα με Κυριακή και ώρες 18.00-21.00.

Μέγιστη χρονική διάρκεια συνομιλίας 15 λεπτά.

Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συμμετοχή σας μέχρι τώρα.

Με εκτίμηση,

Η ομάδα του boro.gr

Κάντε click για να αρχίσετε
X