Honda Civic 1.6 D 120: Ισχυρή ροπή με χαμηλούς ρύπους

Του ΣΠΥΡΟΥ ΡΕΚΚΑ

Η Honda, παρά τα όσα συμβαίνουν στην παγκόσμια αγορά αυτοκίνητων, εξακολουθεί να είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Ακολουθεί πιστά το αρχικό πρόγραμμά της και έχει ως πρώτο στόχο τη δημιουργία μοντέλων υψηλών προδιαγραφών, που ανταποκρίνονται στην ιαπωνική κουλτούρα. Η πρόσμειξη στοιχείων από την ευρωπαϊκή άποψη στα τελευταία μοντέλα της είναι καλοδεχούμενη. Οπως καλοδεχούμενη είναι και η είσοδος της μάρκας στην κατηγορία των μεσαίου κυβισμού πετρελαιοκινητήρων.

Το πρώτο μοντέλο που επωφελείται από την παρουσία του νέου μοτέρ είναι το καινούργιο Civic, το best seller της ιαπωνικής εταιρείας. Αυτή η μονάδα έχει μερικά καινοτομικά χαρακτηριστικά. Είναι η ελαφρύτερη της κατηγορίας των κινητήρων ντίζελ 1.600 κ.εκ. Υπερέχει των ντίζελ εκδόσεων ίδιου κυβισμού των γερμανικών μοντέλων VW Golf, Audi A3 και Ford Focus, στους τομείς της απόδοσης ισχύος, ροπής, κατανάλωσης καύσιμου και εκπομπών CO2. Συγκεκριμένα, η ιαπωνική πρόταση με τον εντυπωσιακό σχεδιασμό προσφέρει ισχύ 120 ίππων, την υψηλότερη ροπή στην κατηγορία του (30,6 χλγμ. από τις 2.000 σ.α.λ.), καταναλώνει μόνο 3,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει μόλις 94 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Είναι η πιο οικονομική εκδοχή της νέας γενιάς του Honda Civic, με βάση τα κριτήρια της κατανάλωσης και των τελών κυκλοφορίας.

Στη δοκιμή διαπίστωσα ότι η καμπίνα είναι καλά μονωμένη από τους περιορισμένους θορύβους και κραδασμούς του κινητήρα. Το αναβαθμισμένο εξάρι κιβώτιο ταιριάζει γάντι στο νέο μοτέρ. Σημειώνω μερικά ακόμη στοιχεία που συμβάλλουν στην άνεση και στην ευκολότερη διαχείριση του εσωτερικού χώρου: είναι το πιο ευρύχωρο μοντέλο της κατηγορίας, ενώ χάρη στον μηχανισμό Magic Seats τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται με μια κίνηση. Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής. Πιστό στο ιαπωνικό δόγμα “δεν χαλάει, δεν σπάει

Σχετικά άρθρα