Μέγαρο Μουσικής: Καλλιτεχνικό Πρόγραμμα Νοεμβρίου 2017

<p dir="ltr"><strong>S. Sondheim: Σουήνυ Τοντ</strong></p>
<p dir="ltr">(Μεταφρασμένο στα ελληνικά) <br class="kix-line-break" />2 Νοεμβρίου 2017   Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη</p>
<p dir="ltr">Κύκλος: Όπερα – Μουσικό θέατρο</p>
<p dir="ltr">Σκηνοθεσία Γιώργος Πέτρου </p>
<p dir="ltr">Διευθύνει ο Στάθης Σούλης </p>
<p dir="ltr"> </p>
<p dir="ltr"><br /><strong>Saint-Colombe και Marin Marais, Δάσκαλος και μαθητής</strong></p>
<p dir="ltr"><strong></strong><br class="kix-line-break" />2 Νοεμβρίου 2017  Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος</p>
<p dir="ltr">Κύκλος: Παλαιά μουσική / για τσέλα και γκάμπες</p>
<p dir="ltr">Επί σχεδόν 40 χρόνια ο Μαρέν Μαραί δούλεψε στην Αυλή του Λουδοβίκου ΙΔ΄, γράφοντας και ερμηνεύοντας μουσική για βιόλα ντα γκάμπα σε κλειστές συναυλίες στα ιδιαίτερα διαμερίσματα του βασιλιά. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης έργα του δασκάλου και μέντορα του Μαραί, Μεσιέ ντε Σαιντ Κολόμπ. O Φρανσουά Ζουμπέρ-Καγέ, ο οποίος έχει αρχίσει να ηχογραφεί το σύνολο της συνθετικής δημιουργίας του Μαρέν Μαραί, θα μας μυήσει μαζί με τους μόνιμους συνεργάτες του Ανδρέα Λινό και Φιλίπ Γκρισβάρ στην εκλεπτυσμένη ευγένεια του χρυσού αιώνα της γαλλικής μουσικής.</p>
<p dir="ltr">Marin Marais: Σουίτα σε ρε ελάσσονα (Α΄ Βιβλίο), Tombeau de Mr de Meliton (Α΄ Βιβλίο) Σουίτα σε σολ μείζονα (Α΄ Βιβλίο)</p>
<p dir="ltr">Jean de Sainte-Colombe: Κοντσέρτο αρ. 48 (Le Raporté), Κοντσέρτο αρ. 44 (Tombeau Les Regrets)</p>
<p dir="ltr">L’Αchéron</p>
<p dir="ltr">François Joubert-Caillet &amp; Aνδρέας Λινός, βιόλα ντα γκάμπα</p>
<p dir="ltr">Philippe Grisvard, τσέμπαλο</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"> </p>
<p dir="ltr"><strong>W. A. Mozart – 4 Κοντσέρτα, 4 ελληνίδες σολίστ</strong></p>
<p dir="ltr"><strong></strong><br class="kix-line-break" />6 και 8 Νοεμβρίου 2017    Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος  </p>
<p dir="ltr">    </p>
<p> </p>
<p dir="ltr">6 Νοεμβρίου 2017</p>
<p dir="ltr">Μ. Θεοδωράκης, Κουαρτέτο αρ. 4 «Μάζα»</p>
<p dir="ltr">W.A. Mozart, Κοντσέρτο για πιάνο No 11 in F major, Κ413</p>
<p dir="ltr">W.A. Mozart, Κοντσέρτο για πιάνο No 12 in Α major, Κ414</p>
<p dir="ltr">Ελισάβετ Κουναλάκη, Έλενα Μουζάλα, πιάνο</p>
<p dir="ltr">Κουαρτέτο Εγχόρδων Αθηνών: Απόλλων Γραμματικόπουλος, α΄ βιολί · Παναγιώτης Τζιώτης, β΄ βιολί · Πάρις Αναστασιάδης, βιόλα · Ισίδωρος Σιδέρης, βιολοντσέλο</p>
<p> </p>
<p dir="ltr">8 Νοεμβρίου 2017</p>
<p dir="ltr">Μ. Θεοδωράκης, Κουαρτέτο αρ. 2 «Το κοιμητήριο»</p>
<p dir="ltr">W.A. Mozart: Κοντσέρτο για πιάνο, Κ. 415</p>
<p dir="ltr">W.A. Mozart: Κοντσέρτο για πιάνο, Κ. 449</p>
<p dir="ltr">Δανάη Καρά, Μαρία Ευστρατιάδη, πιάνο<br class="kix-line-break" />Κουαρτέτο Εγχόρδων Αέναον: Γιώργος Μάνδυλας, α΄ βιολί · Βασίλης Σούκας, β΄ βιολί · Αντίλοχος Τρανός, βιόλα · Αστέριος Πούφτης, βιολοντσέλο</p>
<p> </p>
<p dir="ltr"> </p>
<p dir="ltr"><strong>Συμφωνικό ροκ εμπνευσμένο από τους Abba &amp; τους Queen</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p> </p>
<p dir="ltr">11 και 12 Νοεμβρίου 2017    Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης</p>
<p dir="ltr">Κύκλος: Γέφυρες</p>
<p dir="ltr">Αλέξιος Πρίφτης, Symphonic Abba, έργο 2<br class="kix-line-break" />Tolga Kashif, The Queen Symphony</p>
<p dir="ltr">Μικτή Χορωδία και Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ (συμπαραγωγή)</p>
<p dir="ltr">Αναστάσιος Συμεωνίδης, μουσική διεύθυνση</p>
<p dir="ltr">(Η παραγωγή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 5 Μαϊου 2017)</p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr"><strong>The Bolshoi Ballet Live</strong></p>
<p dir="ltr">Nτ. Σοστακόβιτς, J.-Ch. Maillot: To ημέρωμα της στρίγκλας</p>
<p dir="ltr">12 Νοεμβρίου 2017    Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"> </p>
<p dir="ltr"><strong>Ρεσιτάλ για 2 βιόλες ντα γκάμπα</strong></p>
<p dir="ltr"><strong></strong><br class="kix-line-break" />13 Νοεμβρίου 2017    Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος</p>
<p> </p>
<p dir="ltr">Κύκλος: Παλαιά μουσική / Για τσέλα και γκάμπες</p>
<p dir="ltr">Έργα Matthew Locke, August Kuehnel, Christopher Simpson, Francois Couperin, Antoine Forqueray, Carl Friedrich Abel, Marin Marais</p>
<p dir="ltr">Γιάννης Τουλής, βιόλα ντα γκάμπα · Christine Kyprianides, βιόλα ντα γκάμπα · Κατερίνα Μιχοπούλου, τσέμπαλο</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"> </p>
<p dir="ltr"><strong>Balkan Project: Γυναίκες στη σύγχρονη μουσική</strong></p>
<p dir="ltr"><strong></strong> <br class="kix-line-break" />15 Νοεμβρίου 2017   Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος</p>
<p> </p>
<p dir="ltr">Έργα Zeynep Gedizlioglou, Diana Rotaru, Milica Djorjevic, Λίνας Τόνια, Darija Andovska και Alexandra Karastoyanova</p>
<p dir="ltr">Άρτεμις Μπόγρη, Τραγούδι</p>
<p dir="ltr">Το ERGON ENSEMBLE διευθύνει ο Γιώργος Μπαλατσινός</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"> </p>
<p dir="ltr"><strong>NT live</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p> </p>
<p dir="ltr">J. Goldman – S. Sondheim: Follies<br class="kix-line-break" />16 Νοεμβρίου 2017    Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη</p>
<p> </p>
<p> </p>
<p dir="ltr"> </p>
<p dir="ltr"><strong>Τα Χάλκινα της Γουμένισσας</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p> </p>
<p dir="ltr">18 Νοεμβρίου 2017    Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης</p>
<p dir="ltr">Κύκλος: Για ξύλινα και χάλκινα</p>
<p dir="ltr">α’ μέρος παραδοσιακή μουσική από τη Μακεδονία</p>
<p dir="ltr">β’ μέρος μουσική και τραγούδια</p>
<p dir="ltr">Διονύσης Σαββόπουλος, Δημήτρης Μπάσης</p>
<p dir="ltr">Αρετή Κετιμέ</p>
<p dir="ltr">Τα χάλκινα της Γουμένισσας</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"><strong>MET HD Live</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr">Th. Adès: Ο εξολοθρευτής άγγελος</p>
<p dir="ltr">18  Νοεμβρίου 2017    Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"><strong>Μπετόβεν V</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr">19 Νοεμβρίου 2017   Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης</p>
<p dir="ltr">Ludwig van Beethoven:</p>
<p dir="ltr">-Εισαγωγή "Κοριολανός", op. 62</p>
<p dir="ltr">-Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 5 σε μι ύφεση μείζονα, op. 73 (Αυτοκρατορικό)</p>
<p dir="ltr">-Συμφωνία αρ. 5, op. 67, σε ντο ελάσσονα </p>
<p dir="ltr">Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, πιάνο (σε φορτεπιάνο Stodart  του 1820)</p>
<p dir="ltr">Μουσικοί της Καμεράτας (σε όργανα εποχής)</p>
<p dir="ltr">Γιώργος Πέτρου, μουσική διεύθυνση</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"><strong>3 Σονάτες για τσέλο και πιάνο</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr">22 Νοεμβρίου 2017   Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος</p>
<p dir="ltr">L. van Beethoven, Σονάτα αρ. 2</p>
<p dir="ltr">J. Brahms, Σονάτα αρ. 2</p>
<p dir="ltr">Fr. Chopin, Σονάτα για τσέλο και πιάνο</p>
<p dir="ltr">Λουκία Λουλάκη, τσέλο</p>
<p dir="ltr">Γιώργος Φράγκος, πιάνο</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"><strong>Ευριπίδης Λασκαρίδης: Τιτάνες</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr">23, 24, 25 Νοεμβρίου 2017   Υποσκήνιο Β Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη</p>
<p dir="ltr">Κύκλος: Performance @ Megaron Underground</p>
<p dir="ltr">Τη νέα σκηνή του Μεγάρου εγκαινιάζει ο Ευριπίδης Λασκαρίδης με την ομάδα του OSMOSIS.</p>
<p dir="ltr">Πριν το «πριν» και μετά το «μετά». Δύο μοναχικά πλάσματα ανακαλύπτουν ξανά και ξανά την αιωνιότητα, τα υλικά του κόσμου, μικρά και μεγάλα, τα θρύψαλα της καθημερινότητας, τα φώτα των άστρων, τον ακίνητο χρόνο. Όλα τα αντίθετα βρίσκονται μαζί, δεν έχουν αλλού να πάνε. Οι Τιτάνες αποτίνουν φόρο τιμής σε κάθε αποτυχημένη προσπάθεια, σε κάθε ατομική ή συλλογική αποτυχία για την εδραίωση ενός άθραυστου εαυτού, ενός άμωμου κόσμου. Έχοντας ήδη ταξιδέψει σε είκοσι διεθνή φεστιβάλ με το Relic, η ομάδα του Ευριπίδη Λασκαρίδη παρουσιάζει στο αθηναϊκό κοινό το νέο της έργο, μετά από τη Βαρκελώνη, το Τορίνο, το Άμστερνταμ, και πριν από την εμφάνιση στο Théâtre de la Ville στο Παρίσι.</p>
<p dir="ltr">Σκηνοθεσία, χορογραφία και σκηνογραφία : Ευριπίδης Λασκαρίδης</p>
<p dir="ltr">Ερμηνευτές : Ευριπίδης Λασκαρίδης, Δημήτρης Ματσούκας</p>
<p dir="ltr">Κοστούμια: Άγγελος Μέντης</p>
<p dir="ltr">Μουσική σύνθεση και ηχητικός σχεδιασμός : Γιώργος Πούλιος</p>
<p dir="ltr">Προγραμματισμός, ηχητικός σχεδιασμός και ζωντανός χειρισμός μουσικής :   Θεμιστοκλής Παντελόπουλος</p>
<p dir="ltr">Ηχητική εγκατάσταση &amp; Ζωντανός χειρισμός μουσικής: Νίκος Κόλλιας</p>
<p dir="ltr">Σχεδιασμός φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου</p>
<p dir="ltr">Φωτιστική εγκατάσταση: Κωνσταντίνος Μαργκάς, Γιώργος Μελισσαρόπουλος</p>
<p dir="ltr">Σύμβουλος δραματουργίας: Αλέξανδρος Μιστριώτης</p>
<p dir="ltr">Καλλιτεχνικοί συνεργάτες: Δρόσος Σκώτης, Διογένης Σκαλτσάς, Σίμος Πατιερίδης, Νίκος Δραγώνας, Θάνος Λέκκας</p>
<p> </p>
<p dir="ltr">Η παράσταση πραγματοποιείται με τη στήριξη του Fondation d’entreprise Hermès στο πλαίσιο του προγράμματος New Settings και με συμπαραγωγούς το Φεστιβάλ  Αθηνών, το Théâtre de la Ville (Γαλλία), την Ελευσίνα 2021 Πολιτιστική Πρωτεύουσας της Ευρώπης, το Festival TransAmériques (Καναδάς), το Julidans Amsterdam (Ολλανδία) και την ομάδα OSMOSIS. Την υποστήριξή τους παρέχουν επίσης οι φορείς: O Espaço do Tempo (Πορτογαλία), Οργανισμός Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ, Centre Culturel Hellénique (Γαλλία) και Κέντρο Μελέτης Χορού Ισιδώρας &amp; Ραϋμόνδου Ντάνκαν.</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"><strong>Claudio Monteverdi: Ορφέας  </strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr">24 και 25 Νοεμβρίου 2017    Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη</p>
<p dir="ltr">Κύκλος: With a twist / Όπερα – Μουσικό θέατρο</p>
<p dir="ltr">Με αφορμή τα 450 χρόνια από τη γέννηση του Μοντεβέρντι μια διαφορετική σκηνοθετημένη παρουσίαση της πρώτης του όπερας "Ορφέας" που συχνά πιστώνεται και ως η πρώτη όπερα στην ιστορία της μουσικής.  </p>
<p dir="ltr">Το μπαρόκ σύνολο Latinitas  Nostra και ο  συνθέτης και μουσικολόγος Πάνος Ηλιόπουλος προτείνουν μια νέα ηχητική δραματουργία του πρωτότυπου υλικού και ανακατασκευάζουν το αυθεντικό τέλος της όπερας, το οποίο διασώζεται μόνο ως κείμενο στο λιμπρέτο του Alessandro Striggio.  </p>
<p dir="ltr">Αρχική ιδέα και μουσική διεύθυνση:  Μάρκελλος Χρυσικόπουλος</p>
<p dir="ltr">Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου</p>
<p dir="ltr">Μεταγραφές, σύνθεση,  live electronics: Πάνος Ηλιόπουλος </p>
<p dir="ltr">Σκηνικά-κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού</p>
<p dir="ltr">Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα</p>
<p dir="ltr">Στο ρόλο του Ορφέα ο Juan Sancho</p>
<p dir="ltr">Μονωδοί  (με σειρά εμφάνισης)</p>
<p dir="ltr">Θεοδώρα Μπάκα, Χρήστος Κεχρής, Ειρήνη Μπιλίνη, Nalyssa Green, Σοφία Πάτση, Λένια Ζαφειροπούλου, Πέτρος Μαγουλάς,   Μαρία Παλάσκα , Μάριος Σαραντίδης</p>
<p> </p>
<p dir="ltr">Σύνολο παλαιάς μουσικής Latinitas Nostra </p>
<p> </p>
<p dir="ltr">   </p>
<p dir="ltr"><strong>Φιλαρμονική Εταιρεία «Μάντζαρος»: Αφιέρωμα στον Σπύρο Σαμάρα</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr">25 Νοεμβρίου 2017 Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης</p>
<p dir="ltr">Κύκλος: Για ξύλινα και χάλκινα</p>
<p dir="ltr">Αφιέρωμα στον Σπύρο Σαμάρα</p>
<p dir="ltr">Βασιλική Καραγιάννη, σοπράνο</p>
<p dir="ltr">Δημοτική Χορωδία Κέρκυρας «Δημόδοκος»</p>
<p dir="ltr">Δημοτική Χορωδία San Giacomo</p>
<p dir="ltr">Φιλαρμονική Εταιρεία «Μάντζαρος»</p>
<p dir="ltr">Σωκράτης Άνθης, μουσική διεύθυνση</p>
<p> </p>
<p dir="ltr">Συμπαραγωγή με την Φιλαρμονική Εταιρεία «Μάντζαρος»</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"><strong>Κυριακή πρωί στο Μέγαρο: Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr">26 Νοεμβρίου 2017  Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης</p>
<p dir="ltr">Κύκλος: Το Μέγαρο των παιδιών</p>
<p dir="ltr">Το Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας είναι ένα από τα πιο γνωστά αλλά και πολυδιάστατα έργα του Σαίξπηρ. Ο μεγάλος Βάρδος εμπνέεται εδώ από μια ονειρική Αθήνα και περιγράφει τις περιπέτειες τεσσάρων νεαρών Αθηναίων και μιας ομάδας ερασιτεχνών ηθοποιών, τη σχέση τους με το Δούκα και τη Δούκισσα της Αθήνας, Θησέα και Ιππολύτη, και με τα ξωτικά ενός δάσους κάτω από το φεγγάρι.  </p>
<p dir="ltr">Ο Mendelssohn εμπνεόμενος από τη μαγική ιστορία του Σαίξπηρ, γράφει στα 17 του μόλις χρόνια τη γνωστή ομώνυμη εισαγωγή έργο αρ. 21, ενώ  μερικά χρόνια αργότερα ξαναδουλεύει τη σύνθεσή του, οπότε και προκύπτει το έργο αρ. 61, τα πιο γνωστά μέρη από το οποίο θα ακούσουμε στη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής.</p>
<p dir="ltr">Felix Mendelssohn-Bartholdy, Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας, Op. 61 (αποσπάσματα)</p>
<p dir="ltr">Την ερμηνεία της μουσικής συνοδεύουν έργα που υποβλήθηκαν στο διαγωνισμό εικαστικής δημιουργίας για παιδιά και νέους 6-16 ετών που προκήρυξε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.</p>
<p dir="ltr">Σοφία Τοπούζη, επιμέλεια – κείμενα</p>
<p dir="ltr">Με την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ</p>
<p dir="ltr">Φαίδρα Γιαννέλου, μουσική διεύθυνση</p>
<p> </p>
<p dir="ltr"><strong>Σονάτες για τσέλο και μπάσο κοντίνουο</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr">από την μπαρόκ Ιταλία<br class="kix-line-break" />27 Νοεμβρίου 2017   Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος</p>
<p dir="ltr">Κύκλος: Παλαιά μουσική / για τσέλα και γκάμπες  </p>
<p dir="ltr">Το βιολοντσέλο, όπως και όλα τα "βιολιά", γεννήθηκε στην Ιταλία και το ρεπερτόριό του άνθησε από τα τέλη του 17ου και καθ’ όλη τη διάρκεια του 18ου αιώνα. Οι ιταλοί βιολοντσελίστες έγραψαν έργα εκπληκτικής ομορφιάς και πολύ προχωρημένης τεχνικής, στο χαρακτηριστικό ιταλικό bel canto στυλ, με τον γνωστό βιρτουόζικο και λαμπερό χαρακτήρα, μετατρέποντας το βιολοντσέλο σε εκφραστικό σολιστικό όργανο, εφάμιλλο του βιολιού. Πολλοί από αυτούς ταξίδεψαν σε όλη την Ευρώπη και επηρέασαν τις υπόλοιπες εθνικές σχολές του βιολοντσέλου. Το πρόγραμμά μας παρουσιάζει έναν αιώνα μουσικής κι ένα πανόραμα αυτής της ιταλικής σχολής του βιολοντσέλου. Αρχίζει με τα πρώτα έργα για βιολοντσέλο σόλο που γνωρίζουμε στην ιστορία του οργάνου, γραμμένα στη Μπολόνια στα τέλη του 17ου αιώνα από τον Domenico Gabrielli, τον πρώτο σημαντικό βιολοντσελίστα βιρτουόζο της ιστορίας. Συνεχίζει με υπέροχες σονάτες γραμμένες στο πρώτο μισό του 18ου αιώνα από τους μεγαλύτερους ιταλούς συνθέτες του μπαρόκ – Antonio Vivaldi, Benedetto Marcello, Francesco Geminiani – καθώς κι απ’ τον λιγότερο γνωστό βιρτουόζο βιολοντσελίστα Salvatore Lanzetti, και φτάνει στον Luigi Boccherini, τον μεγαλύτερο βιολοντσελίστα του δεύτερου μισού του 18ου αιώνα, που άφησε τεράστιο έργο υψηλής αισθητικής κι εκτίναξε την εκφραστικότητα και την τεχνική του βιολοντσέλου στα ύψη.</p>
<p> </p>
<p dir="ltr">Έργα Domenico Gabrielli, Antonio Vivaldi, Benedetto Marcello, Francesco Geminiani, Salvatore Lanzetti, Luigi Boccherini<br class="kix-line-break" /><br class="kix-line-break" /></p>
<p dir="ltr">La Stravaganza Greca: <br class="kix-line-break" />Δήμος Γκουνταρούλης, τσέλο μπαρόκ – Άγγελος Λιακάκης, τσέλο μπαρόκ – Θεόδωρος Κίτσος, θεόρβη και μπαρόκ κιθάρα – Ιάσων Μαρμαράς, τσέμπαλο</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"><strong>Megaron Plus</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr">Διάλεξη του Jean-Pierre Sauvage</p>
<p dir="ltr">«Από τη χημική τοπολογία στις μοριακές μηχανές»</p>
<p dir="ltr">28 Noεμβρίου 2017 Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος</p>
<p dir="ltr">Το 2016 ο Jean-Pierre Sauvage, o Fraser Stoddart και ο Bernard Feringa απέσπασαν το Nόμπελ Χημείας για την προσφορά τους στον τομέα των μοριακών μηχανών.</p>
<p dir="ltr">Οι πρωτοποριακές έρευνές τους  άνοιξαν νέους δρόμους στον τομέα της νανοτεχνολογίας, δημιουργώντας νανομηχανές ικανές να αναπαράγουν τις κινήσεις των έμβιων όντων. Κατά την επιτροπή των Νόμπελ «ο μοριακός κινητήρας βρίσκεται σήμερα στο ίδιο στάδιο με τον ηλεκτρικό κινητήρα του 1830, τότε που οι επιστήμονες παρουσίαζαν μανιβέλες και ρόδες χωρίς να γνωρίζουν ότι αυτές θα οδηγούσαν στα ηλεκτρικά τρένα, στο πλυντήριο ρούχων, στους ανεμιστήρες και στα μίξερ».</p>
<p dir="ltr">Ομιλητής: Jean-Pierre Sauvage, αργυρό μετάλλιο CNRS 1988, ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου του Στρασβούργου, ομότιμος διευθυντής έρευνας στο Ινστιτούτο Επιστημών και Υπερ-μοριακής Επιστήμης και Μηχανικής</p>
<p dir="ltr">Στα γαλλικά με ταυτόχρονη μετάφραση</p>
<p dir="ltr">Σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και το CNRS</p>
<p dir="ltr">KΥΚΛΟΣ CNRS «Ξεπερνώντας τα σύνορα της γνώσης»</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"><strong>H Μουσική απέναντι στο Ναζισμό</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr">29 Νοεμβρίου 2017   Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος</p>
<p dir="ltr">Κύκλος: Μουσικές του Μεσοπολέμου</p>
<p dir="ltr">Συναυλία έργων μουσικής δωματίου των συνθετών του Ολοκαυτώματος Hans Krasa και Gideon Klein, καθώς και ενός έργου του Θωμά Σλιώμη αφιερωμένου στην μνήμη των μαρτύρων του Ολοκαυτώματος.</p>
<p dir="ltr">Κουαρτέτο Εγχόρδων L’ Anima</p>
<p dir="ltr">Στέλλα Τσάνη, α’ βιολί · Μπρουνίλντα – Ευγενία Μάλο, β’ βιολί · Ηλίας Σδούκος, βιόλα · Λευκή Κολοβού, τσέλο</p>
<p dir="ltr">Θα προηγηθεί διάλεξη του μουσικολόγου Θωμά Σλιώμη πάνω στο καλλιτεχνικό κίνημα στο στρατόπεδο συγκέντρωσης της Τερεζίν (1941-45)</p>
<p><br /><br /></p>
<p dir="ltr"><strong>Antonio Meneses – Κρατική Ορχήστρα Αθηνών</strong></p>
<p dir="ltr"><strong><br /></strong></p>
<p dir="ltr">30 Νοεμβρίου 2017 Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης</p>
<p dir="ltr">Κύκλος: Μεγάλοι ερμηνευτές / για τσέλα και γκάμπες</p>
<p dir="ltr">Felix Mendelssohn-Bartholdy, Εισαγωγή "Εβρίδες", έργο 26</p>
<p dir="ltr">Robert Schumann, Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 129</p>
<p dir="ltr">Johannes Brahms, Συμφωνία αρ. 1 σε ντο ελάσσονα, έργο 68</p>
<p dir="ltr">Antonio Meneses, τσέλο</p>
<p dir="ltr">Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (συμπαραγωγή)</p>
<p dir="ltr">Γιώργος Βράνος, μουσική διεύθυνση</p>

Σχετικά άρθρα