Αρχική / Ψυχολογία / Άγχος / Αντιμετώπιση του άγχους: Δες ποιες λέξεις και σκέψεις πρέπει να αποφεύγεις για να το νικήσεις!
Αντιμετώπιση του άγχους: Δες ποιες λέξεις και σκέψεις πρέπει να αποφεύγεις για να το νικήσεις! thumbnail

Αντιμετώπιση του άγχους: Δες ποιες λέξεις και σκέψεις πρέπει να αποφεύγεις για να το νικήσεις!

Όπως όλοι γνωρίζουμε, το άγχος έχει πολύ δυσάρεστες συνέπειες στην υγεία μας. Εφόσον λοιπόν θέλουμε να διαχειριστούμε το άγχος μας και να απαλλαγούμε απ' αυτό, κάτι πολύ σημαντικό είναι να καταφέρουμε να εντοπίσουμε τον τρόπο με τον οποίο δημιουργούμε το άγχος στον εαυτό μας.


Παρόλο που αισθανόμαστε ότι το άγχος προέρχεται από εξωτερικά αίτια, από εξωτερικούς παράγοντες, που όπως λέμε «μας αγχώνουν», η πραγματικότητα είναι ότι εμείς δημιουργούμε το άγχος στον εαυτό μας και αυτό το κάνουμε ενδεχομένως με έναν υποσυνείδητο μηχανισμό χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε.


Το ερώτημα λοιπόν που καλούμαστε να απαντήσουμε είναι «Πώς δημιουργούμε το άγχος στον εαυτό μας;»


Μήπως το δημιουργούμε γιατί τεντωνόμαστε όπως λέμε «σαν λάστιχο»; Προσπαθούμε να κάνουμε παρά πολλά πράγματα σε πολύ λίγο χρόνο;


Ή μήπως το δημιουργούμε με το να φανταζόμαστε εικόνες από ένα 'θλιβερό' μέλλον και με το να βάζουμε τον εαυτό μας μέσα σε αυτές τις εικόνες και να φανταζόμαστε καταστροφές τις οποίες να τις φέρνουμε στο παρόν; Ή μπορεί να τα κάνουμε και όλα αυτά μαζί;


Έτσι λοιπόν είναι σημαντικό να εντοπίσουμε το πώς δημιουργούμε το άγχος. Όταν αγχωνόμαστε μπαίνουμε στο ρόλο του θύματος. Η πλευρά του εαυτού μας που μας δημιουργεί το άγχος, μάς λέει: «Πρόκειται να αποτύχεις, δεν πρόκειται να είσαι αρκετά καλός/καλή, θα γίνεις ρεζίλι δημόσια» και αλλά παρόμοια. Είναι πολύ σημαντικό να καταφέρουμε να βγούμε από τον ρόλο του θύματος. Όταν λοιπόν εντοπίσουμε τον τρόπο με τον όποιο δημιουργούμε το άγχος στον εαυτό μας, μπορούμε να τον αλλάξουμε


Όσον αφορά στη θεραπεία του άγχους, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το πρώτιστο είναι να καταφέρουμε να χαλαρώσουμε. Όμως χρειάζεται πολύς χρόνος για να το καταφέρουμε αυτό και επίσης όταν σκεφτόμαστε ότι πρέπει να χαλαρώσουμε, συνήθως δεν το πετυχαίνουμε. Αντίθετα, αυτό μπορεί να μας αγχώσει ακόμη περισσότερο!


Το άγχος είναι ενέργεια την οποία μπορούμε να καταφέρουμε να διαχειριστούμε. Ας σκεφτούμε αυτό που αναφέραμε πιο πριν, δηλαδή τι κάνουμε στον εαυτό μας με τον τρόπο που σκεφτόμαστε και σε τι καταστάσεις μπαίνουμε, όπως για παράδειγμα αυτή του αβέβαιου και θλιβερού μέλλοντος.


Εφόσον λοιπόν το άγχος είναι ενέργεια, αυτή την ενέργεια μπορούμε να τη χρησιμοποιήσουμε και να τη μετατρέψουμε σε θετική. Μπορούμε να αρχίσουμε να εστιαζόμαστε σε αυτή την ενέργεια και να αναπτύξουμε πρακτικές που θα μας βοηθήσουν να αλλάξουμε το άγχος μας.


Παραδείγματος χάριν, υπάρχουν συγκεκριμένες λέξεις που χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε χρησιμοποιούμε για να δημιουργήσουμε άγχος όπως: «τι θα γίνει αν, …και τι θα γίνει αν, …και τι θα γίνει αν…» και όταν θα φτάσουμε να έχουμε πει καμιά 12αρια «τι θα γίνει αν», πιθανότατα θα έχουμε δημιουργήσει άγχος στον εαυτό μας!


Επίσης μερικές φορές δημιουργούμε άγχος στον εαυτό μας, κάνοντας κάτι σωματικό, δεδομένου ότι υπάρχουν σωματικά κανάλια μέσω των οποίων μπορεί να δημιουργηθεί άγχος, όπως όταν κουραζόμαστε πολύ. Αν για παράδειγμα κρατήσουμε την αναπνοή μας και γεμίσει το σώμα μας με διοξείδιο του άνθρακα θα αισθανθούμε άγχος.


Επίσης κάποια κοινωνικά δεδομένα μας οδηγούν προς το άγχος. Αν βρισκόμαστε γύρω από άτομα αγχώδη και νευρικά, σίγουρα αυτός είναι ένας τρόπος με τον όποιο μπορούμε να δημιουργήσουμε άγχος στον εαυτό σας.


Το άγχος είναι μια αλληλουχία συμπεριφορών, ιδεών, τρόπου σκέψης και αν παρατηρήσουμε και αναλύσουμε αυτή την αλληλουχία μπορούμε να βρούμε έναν τρόπο με τον οποίο θα μπορέσουμε να σπάσουμε αυτή την αλληλουχία και να απαλλαγούμε απ' αυτό.


Εύη Μπλέρη


Ψυχοθεραπεία – Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας


https://www.psychology.agency

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X