Πολιτιστικός τουρισμός στη Δυτική Θεσσαλία

Η Δυτική Θεσσαλία είναι μία από τις πιο υποβαθμισμένες τουριστικά περιοχές. Το μοναδικό και βασικό της μειονέκτημα είναι ότι δεν διαθέτει θάλασσα. Εκτός από τα Μετέωρα, τα οποία προσελκύουν διεθνή τουρισμό, οι υπόλοιπες περιοχές όπως το Περτούλι ή η λίμνη Πλαστήρα προσελκύουν εποχιακά εγχώριο τουρισμό. Όσοι, ωστόσο, έχουν την τύχη να τη γνωρίσουν, ενθουσιάζονται από τις φυσικές ομορφιές και την εναλλαγή του τοπίου, από τους καταρράκτες και τα γεφύρια της, από τον πολυδιάστατο πολιτιστικό της πλούτο που οφείλεται στις διαφορετικές φυλές που την κατοικούν – Καραγκούνηδες, Βλάχοι, Σαρακατσαναίοι…

Αρχαιολογικοί χώροι, μοναστήρια, κονάκια, βυζαντινά μνημεία είναι άγνωστα στο ευρύ κοινό. Πρόκειται για μια περιοχή, η οποία έχει όλα όσα χρειάζεται για να την επιλέξει ο πολιτιστικός τουρίστας αρκεί να βρει τον τρόπο να του τα δείξει.

Η συνεργασία της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με τους πολιτιστικούς οργανισμούς και φορείς της περιοχής, με σκοπό την καταγραφή και προώθηση του πολιτιστικού προϊόντος, καθώς και με τους παρόχους υπηρεσιών, μπορεί να αποδώσει καρπούς επισημαίνει, με δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η προϊσταμένη της ΛΔ΄Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων Μαρία Βαϊοπούλου.

Σημαντική βοήθεια, σύμφωνα με την ίδια, θα πρόσφερε στο όλο εγχείρημα η δημιουργία Δικτύου Πολιτισμικών -Τουριστικών Διαδρομών, το οποίο θα συμπεριλαμβάνει υποδίκτυα εναλλακτικών προτάσεων, όπως αρχαιολογικός, μουσειακός, θρησκευτικός, φυσιολατρικός, ιαματικός τουρισμός, φεστιβάλ και δράσεις που θα αφορούν τον άυλο πολιτισμό της περιοχής κ.λπ. Το Δίκτυο αυτό μπορεί να υποστηριχτεί με τη χρήση των τεχνολογιών αιχμής και τη δημιουργία εικονικού Δικτύου Εναλλακτικών – Πολιτισμικών Τουριστικών Διαδρομών.

Με τον τρόπο αυτό, εξηγεί η κ. Βαϊοπούλου, σε συνδυασμό με την παροχή ποιοτικών παροχών και την περίφημη θεσσαλική φιλοξενία, θα δημιουργηθεί το υπόβαθρο ενός ποιοτικού, πολιτιστικού και εναλλακτικού τουρισμού, που θα προσελκύσει τον πολιτιστικό τουρίστα και θα συμβάλει στην αειφόρο ανάπτυξη της περιοχής.

Οι Νέες Τεχνολογίες μπορούν να παίξουν έναν ρόλο στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος και στην προσέλκυση επισκεπτών; Σε αυτό το ερώτημα, η κ. Βαϊοπούλου σημειώνει ότι η εποχή της παγκόσμιας διασύνδεσης προσφέρει και απαιτεί νέα μέσα και νέες μεθόδους για την προβολή και διάθεση του τουριστικού προϊόντος, τις οποίες μεθόδους οφείλουν να ακολουθήσουν, όπως λέει, οι πολιτιστικοί φορείς για την ανάδειξη και προβολή του πολιτιστικού τους προϊόντος και την προσέλκυση του πολιτιστικού τουρίστα, ο οποίος προτιμά να κάνει χρήση των νέων τεχνολογιών, από τους tour operators.

Η κοινωνία της πληροφορίας και οι νέες τεχνολογίες έχουν διεισδύσει πλέον παγκοσμίως στην καθημερινή ζωή. Ο Διαδραστικός Πολιτισμός, δηλαδή η διάχυση της γνώσης μέσα από ψηφιακούς διαπεραστικούς χώρους προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία. Η σχέση του τουρισμού με τον πολιτισμό ορίζεται σε μεγάλο βαθμό από την ανάπτυξη εφαρμογών πολυμέσων με πολιτιστικό περιεχόμενο. Οι νέες Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας παρέχουν τη δυνατότητα καλύτερης αξιοποίησης, διαχείρισης και προβολής του πολιτιστικού αγαθού και συγχρόνως αποτελούν νέα μέσα σύγχρονης δημιουργίας και έκφρασης καθώς και την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της σύγχρονης έρευνας, τη διάθεση περιεχομένου, την κοινωνική συνεργασία μέσω του crowd sourcing και την επιστημονική δικτύωση.

Καθ’ όσον πολιτισμός, τεχνολογίες πολυμέσων και τουρισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένα στη σημερινή εποχή, είναι επιβεβλημένη η δημιουργία και η ανάπτυξη ψηφιακών διαδραστικών χώρων. Όπως ιστοσελίδας που θα συμπεριλαμβάνει τρισδιάστατα περιβάλλοντα, ειδικού ενδιαφέροντος διαδρομές – είτε υλικές είτε άυλες – χρήση κοινωνικών δικτύων, διάδραση σε εικονικές αίθουσες μουσείων με εικονικούς επισκέπτες στο Διαδίκτυο κ.λπ.

Οι εφαρμογές αυτές προσφέρουν στους χρήστες μία ολοκληρωμένη εμπειρία περιήγησης σε επιλεγμένα από κάθε φορέα πολιτιστικά προϊόντα και μπορούν να απευθύνονται τόσο σε ειδικούς επιστήμονες όσο και στο ευρύτερο κοινό.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά άρθρα