Oι κινηματογραφικές πρεμιέρες του Σαββατοκύριακου

Star Trek Into Darkness (2013)

Ο πρωτοπόρος σκηνοθέτης Τζέι Τζέι Έιμπραμς στήνει τις κάμερες και μας φέρνει μια εκρηκτική περιπέτεια επικών (και για πρώτη φορά τρισδιάστατων) διαστάσεων που εκτινάσσει το πιο δημοφιλές διαστημικό πλήρωμα, εκείνο του Star Trek…Into Darkness.

Ο Έιμπραμς, δημιουργός των τηλεοπτικών επιτυχιών Lost και Alias, αλλά και των Mission Impossible III και Cloverfield, το 2009 αναβίωσε το καλτ franchise επιστημονικής φαντασίας του Τζιν Ρόντενμπερι STAR TREK (που έκανε την τηλεοπτική του εμφάνιση τη δεκαετία του ’60) µ’ ένα «επικό» prequel, που αφορούσε στην ενηλικίωση των δύο ηρωικών επικεφαλείς του πληρώματος, Κερκ και Σποκ, και τη δημιουργία της μεταξύ τους, ιδιαίτερης, φιλίας.

Τώρα το 2013, εξελίσσει ακόμα περαιτέρω το όραμά του κι επικεντρώνεται στην ανθρώπινη πλευρά των ηρώων-τους οποίους βρίσκουμε αυτή τη φορά πιο ώριμους και έτοιμους για προσωπικές μάχες ενηλικίωσης και σχέσεων, ηθικά διλήμματα που αφορούν στην πίστη, την εμπιστοσύνη και τις αρχές καθενός-, αποδίδοντας με τον τρόπο αυτό φόρο τιμής στην ποπ κουλτούρα ενώ το κοινό, για πρώτη φορά, θα έχει την δυνατότητα να απολαύσει τις περιπέτειες του θρυλικού πληρώματος και σε 3D.

Τέσσερις τηλεοπτικές σειρές κι έντεκα ταινίες έχουν γυριστεί γύρω από τον κόσμο του Star Trek, αρχής γενομένης το 1979, με τελευταία την ταινία του 2009, όπου μας συστήθηκαν οι φερέλπιδες απόφοιτοι της Ακαδημίας. Βασικός πυρήνας όλων των ταινιών, αλλά και των τηλεοπτικών επεισοδίων, ήταν η συσπειρωμένη ομάδα ανθρώπων και η ικανότητά τους να είναι ζεστοί, ανθρώπινοι και ρεαλιστές, μαχόμενοι, με χιούμορ και αισιοδοξία, για ένα όμορφο μέλλον. Αυτή είναι η ουσία και στην καινούργια ταινία, όπου οι ήρωές μας ενηλικιώνονται, μονάχα που το αποτέλεσμα οπτικά είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό και τεχνολογικά άρτιο (green screens, CG, IMAX κάμερες, αναμορφικό 35mm) δημιουργούν την κατάλληλη αισθητικά ψευδαίσθηση. Βέβαια, για ακόμη μία φορά ο Έιμπραμς, κατά την προσφιλή του συνήθεια, έκανε την πλειοψηφία των γυρισμάτων σε φυσικούς χώρους, προκειμένου το αποτέλεσμα να είναι ρεαλιστικό (με προεξάρχοντα τα γυρίσματα που έγιναν στο Εθνικό Κέντρο Ανάφλεξης -NIF- το οποίο για πρώτη φορά άνοιξε τις πόρτες του σε κινηματογραφικό συνεργείο).

Όταν λοιπόν, το πλήρωμα του θρυλικού Enterprise καλείται να επιστρέψει στη Γη, ανακαλύπτει πως μια απίστευτα τρομοκρατική δύναμη που εδρεύει στην ίδια την οργάνωσή τους, απειλεί τον κόσμο με πλήρη καταστροφή. Έχοντας, ταυτόχρονα, και προσωπικά ζητήματα να λύσει, ο Κυβερνήτης Κερκ αναλαμβάνει επικεφαλής ενός ανθρωποκυνηγητού σε έναν εμπόλεμο κόσμο για να σταματήσει ένα άτομο – όπλο μαζικής καταστροφής. Καθώς οι ήρωές μας εμπλέκονται σε ένα στρατηγικό παιχνίδι ζωής και θανάτου, η αγάπη θα αμφισβητηθεί, φιλίες θα καταστραφούν και θυσίες θα πρέπει να γίνουν από τη μόνη οικογένεια που γνώρισε ποτέ ο Κερκ: το ίδιο το πλήρωμά του.

Υποδυόμενος τον ορμητικό, αντικομφορμιστή νέο που αναζητά την ταυτότητά του και τον προορισμό του στον κόσμο, με άλλα λόγια στο ρόλο του κυβερνήτη Κερκ, κι αυτή τη φορά βρίσκουμε το ραγδαία ανερχόμενο Κρις Πάιν, που στην ταινία αυτή ξεκινά μια αποστολή εκδίκησης η οποία καταλήγει να είναι μια αμφισβήτηση της αξίας και της επάρκειάς του ως κυβερνήτης. Ο Ζάκαρι Κουίντο των τηλεοπτικών Heroes υποδύεται και πάλι το Δρα Σποκ, ο οποίος έχει να αντιμετωπίσει τους δικούς του δαίμονες, αλλά και τη σχέση φιλίας του με τον Κερκ. Ο Βρετανός κωµικός και σεναριογράφος των παγκόσμιων εισπρακτικών εκπλήξεων Hot Fuzz και Shaun of the Dead Σάιμον Πεγκ επανέρχεται στο ρόλο του διακτινιστή Σκότι και η Ζόι Σαλντάνα σε εκείνον της εξωτικής Οχόρα, της οποίας η σχέση με τον Σποκ δοκιμάζεται. Ακόμα, ο Καρλ Ούρμπαν υποδύεται και πάλι το γιατρό του σκάφους που κινείται περισσότερο με γνώμονα το συναίσθημα και τον ανθρώπινο παράγοντα παρά με τη λογική που χαρακτηρίζει τον Σποκ, ο Τζον Τσο τον Σούλου και ο Άντον Γιέλτσιν τον Τσέχοφ. Τέλος ο Μπρους Γκρίνγουντ κάνει και πάλι μια χαρακτηριστική εμφάνιση.

Το καστ συμπληρώνει το νέο αίμα: Άλις Ιβ, Πίτερ Ουέλερ και ο Μπένεντικτ Κούμπερμπατς στο ρόλο του παγερά μυστηριώδους, διαγαλαξιακού τρομοκράτη!

Στην ταινία αυτή δίνεται ιδιαίτερος χώρος σε αυτό καθαυτό το Enterprise με τους ήρωες να διασχίζουν όλους τους χώρους του και να αποπνέουν τόσο τη ρετρό αίσθηση που είναι μεν σύγχρονη αλλά συνάμα δεν αποκλίνει από το πνεύμα των πρωτότυπων τηλεοπτικών σειρών. Ταυτόχρονα, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στους δύο νέους κόσμους, Νιμπίρου (ο ηφαιστειακός κόκκινος πλανήτης, ο αντίποδας του πλανήτη των Κλίνγκον) και Κρόνο (η κατεστραμμένη από τον πόλεμο πατρίδα των Κλίνγκον).

The Iceman (2012)

Ο πολωνικής καταγωγής Ρίτσαρντ Κουκλίνσκι επί περίπου 30 χρόνια ζούσε μια διπλή ζωή: ήταν ένας τρυφερός συζύγος, ένας αφιερωμένος πατέρας και ταυτόχρονα ένας αδίστακτος, κατά συρροή δολοφόνος. Μετά τη σύλληψή του, ο Κουκλίνσκι ομολόγησε ότι είχε σκοτώσει πάνω από 250 άτομα μεταξύ 1954 και 1985, πολλά από τα οποία για λογαριασμό της ιταλοαμερικανικής μαφίας. H ταινία είναι βασισμένη στην αληθινή ιστορία του επονομαζόμενου Iceman, με τον Μάικλ Σάνον (“Take Shelter”) στο ρόλο του «ψυχρού» εκτελεστή και τη Γουινόνα Ράιντερ (“Girl, Interrupted”) στο ρόλο τη συζύγου του. Το καστ συμπληρώνουν οι Τζέιμς Φράνκο, Ρέι Λιότα, Στίβεν Ντορφ, Ντέιβιντ Σουίμερ.

 

 

Just Like a Woman (2012)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Μια Γυναίκα Μόνο Ξέρει

Η Μόνα, 26 χρονών μετανάστρια από την Βόρεια Αφρική δουλεύει στο μίνι μάρκετ των πεθερικών της στο Σικάγο. Είναι παντρεμένη με τον Μουράντ, ένα άνθρωπο που δεν μπορεί να επιβληθεί στην αυταρχική μητέρα του. Η Μέριλιν, 29 χρονών είναι ρεσεψιονίστ σε μια εταιρεία επισκευής υπολογιστών. Ο γάμος της με τον Χάρβεϊ κρέμεται από μια κλωστή. Το μόνο πράγμα στη ζωή της που της δίνει χαρά είναι ο χορός της κοιλιάς, ένα πάθος, το οποίο μοιράζεται με την Μόνα. Όταν βρίσκουν την πεθερά της Μόνα νεκρή στο κρεβάτι της, εκείνη αποφασίζει ότι πρέπει να εγκαταλείψει γρήγορα το σπίτι της, φοβούμενη ότι θα κατηγορηθεί για φόνο. Η Μέριλιν με την σειρά της, χωρίς να έχει απομείνει τίποτα να χάσει, αποφασίζει ότι θέλει να φύγει μακριά για να λάβει μέρος σε έναν διαγωνισμό χορού. Οι δύο γυναίκες καταλήγουν να συνταξιδέψουν για τελείως διαφορετικούς λόγους. Η φιλία που θα γεννηθεί ανάμεσά τους θα ενώσει τη μοίρα τους και θα αλλάξει τη ζωή τους για πάντα.

Ένα αμερικάνικο road movie, διαφορετικό από τα άλλα με πρωταγωνίστριες δύο belly dancers, αλά Thelma and Lοuise.

H νέα ταινία του σκηνοθέτη Rachid Bouchareb (υποψήφιου για Όσκαρ και Χρυσό Φοίνικα «Outside the Law», αλλά και του πολυσυζητημένου «London River») με τίτλο «Just Like A Woman».

Στο cast η επάνοδος της Sienna Miller, που συμπρωταγωνιστεί με την ανεπανάληπτη ανερχόμενη σταρ Golshifteh Farahani (Γκολσιφτέχ Φαραχανί – «Η Πέτρα της Υπομονής», «Τι απέγινε η Έλι…», «Κοτόπουλο με Δαμάσκηνα»).

 

 

The Company You Keep (2012)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Κανόνας της Σιωπής

Η Σάνον Σόλαρς έχει πολλά στο μυαλό της. Οδηγεί σε ένα μοναχικό δρόμο, χαμένη στις σκέψεις της. Ανεβαίνοντας έναν λόφο, πατάει τη διαχωριστική λωρίδα και κινδυνεύει να συγκρουστεί μετωπικά μ’ ένα φορτηγό που έρχεται από την αντίθετη κατεύθυνση. Ταραγμένη πια, σταματάει σε ένα βενζινάδικο. Η Σάνον μοιάζει να είναι μια συνηθισμένη γυναίκα, μέχρι τη στιγμή που θα την κυκλώσουν αυτοκίνητα και πράκτορες του FBI, οι οποίοι την σημαδεύουν, κραδαίνοντας τα σήματά τους.

Ο Τζιμ Γκραντ έχει μια καλή ζωή, δουλεύοντας ως δικηγόρος στο Όλμπανι της Νέας Υόρκης. Έχει καταφέρει να ανταπεξέρθει στις απαιτήσεις της δουλειάς του, μεγαλώνοντας παράλληλα την 11χρονη κόρη του, Ίζαμπελ, μετά τον θάνατο της συζύγου του. Ο κόσμος του θα γίνει άνω-κάτω όταν θα ξανασυναντήσει έναν παλιό του φίλο, τον Μπίλι, πηγαίνοντας την κόρη του στο σχολείο. Ο Μπίλι ενημερώνει τον Τζιμ για τη σύλληψη της Σάρον και τον ρωτάει αν μπορεί να την βοηθήσει με τον οποιονδήποτε τρόπο. Ο Τζιμ όμως, δεν θέλει να έχει καμία ανάμειξη.

Η Σάρον συμμετείχε στο παρελθόν σε μια επαναστατική ομάδα, ονόματι “Weather Underground”. Τα μέλη της ομάδας είχαν διαπράξει μια ληστεία τραπέζης στα τέλη της δεκαετίας του ’70, κατά την οποία πυροβόλησαν και σκότωσαν τον φύλακα της τράπεζας, έναν αστυνομικό εκτός υπηρεσίας. Η Σάρον είχε κατηγορηθεί για δολοφονία και τώρα ο Τζιμ θεωρείται ξαφνικά ύποπτος για πιθανή εμπλοκή στην υπόθεση.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, αποκαλύφθηκαν στοιχεία και σχέσεις από τον νεαρό και έξυπνο δημοσιογράφο της Albany Times, Μπεν Σούλμπεργκ. Ο Μπεν παίρνοντας πληροφορίες από τις επαφές του τόσο στην περιοχή όσο και στο FBI- αρχίζει να υποψιάζεται ότι ο Τζιμ είχε εμπλακεί και στη ληστεία και στη δολοφονία.

Επειδή όμως, τα φαινόμενα απατούν, ο Τζιμ, προσπαθώντας να λύσει μια για πάντα την παρεξήγηση που έχει δημιουργηθεί, οδηγεί τον Μπεν και το FBI σ’ ένα ανθρωποκυνηγητό σε όλα τα μήκη και πλάτη των ΗΠΑ. Στόχος του είναι να βρει το τρίτο μέλος της ομάδας που παραμένει ασύλληπτο, την Μίμι Λούρι, και να την πείσει να πει την αλήθεια, ώστε να αποδείξει την αθωότητά του και να σώσει την κόρη του…

 

Venuto al Mondo (2012)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Γεννημένοι Ξανά
Γνωστό επίσης ως: Twice Born

Ο Σέρτζιο Καστελίτο συνεργάζεται και πάλι με την Πενέλοπε Κρουζ, τοποθετώντας την στην μέση μιας ακραία δραματικής ιστορίας που λαμβάνει χώρα κατά την περίοδο του εμφυλίου σπαραγμού της Γιουγκοσλαβίας. «Η ταινία είναι ένας φόρος τιμής σε όλες τις γυναίκες και στη μητρότητα. Είναι η πρώτη ταινία που γυρίζω μετά τη γέννηση του γιου μου. Υποδύομαι μια γυναίκα που έχει εμμονή να γίνει μητέρα, αλλά δεν μπορεί να πραγματοποιήσει το μεγαλύτερο όνειρο της ζωής της. Έκλαψα πολύ όταν διάβασα το μυθιστόρημα στο οποίο είναι βασισμένο η ταινία και έκλαψα και στις πρώτες σκηνές που υποδύθηκα την Τζέμα, την πρωταγωνίστρια» αναφέρει η Πενέλοπε Κρουζ μιλώντας για τη νέα της ταινία.

Η Τζέμα είναι μια γυναίκα με περίπλοκο παρελθόν. Δεκαέξι χρόνια έχουν περάσει από την ημέρα που άφησε πίσω της το φλογισμένο Σαράγιεβο, έχοντας στην προστατευτική της αγκάλη τον ανήλικο γιο της, ενώ ο πατέρας του βρέφους τότε Πιέτρο, Ντιέγκο έμεινε πίσω για να πεθάνει λίγο καιρό αργότερα. Όταν δέχεται μια κλήση από φίλο στο Σαράγιεβο, παίρνει το αεροπλάνο με το γιο και πηγαίνει εκεί για μια έκθεση φωτογραφίας από τον παλιό της σύντροφο. Καθώς προσπαθεί να διορθώσει τη σχέση με το γιο της, θα έρθει αντιμέτωπη και με το παρελθόν της. Η επιστροφή στη Βοσνία, πυροδοτεί μια σειρά από αναμνήσεις, πάνω στον έρωτα που έζησε με τον Ντιέγκο, έναν Αμερικανό φωτογράφο, λίγο πριν τη Χειμερινή Ολυμπιάδα του 1984. Όλα, όμως, άλλαξαν με το ξέσπασμα του εμφυλίου… Η Τζέμμα γνώρισε κι ερωτεύτηκε τον Ντιέγκο στο Σαράγεβο. Ήθελαν και οι δύο παιδιά, αλλά εκείνη δε μπορούσε. Κατά την πολιορκία του 1992, βρήκαν μια πιθανή παρένθετη μητέρα η Τζέμμα την ώθησε στην αγκαλιά του Ντιέγκο, μόνο για να βρει τον εαυτό της κατακλυσμένο από τύψεις και ζήλια. Τώρα, την περιμένει μια αποκάλυψη. Θα αναγκαστεί να συνειδητοποιήσει την πλήρη έκταση της απώλειας της, την αληθινή φρίκη του πολέμου και τη λυτρωτική δύναμη της αγάπης.

 

 

Grown Ups 2 (2013)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Οι Μεγάλοι 2

Οι Μεγάλοι (2010), η μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του Adam Sandler αποκτά το sequel που της αρμόζει και επιστρέφει με ένα all-star cast. Παρέα με τους Kevin James, Chris Rock και David Spade ο διάσημος κωμικός ηθοποιός πρωταγωνιστεί στο Μεγάλοι 2 και μας χαρίζει μια καλοκαιρινή, απολαυστική κωμωδία για το παιδί που όλοι οι μεγάλοι κρύβουμε μέσα μας.

Ο Leny (Adam Sandler) αφήνει την τρέλα του Λος Άντζελες και επιστρέφει με την οικογένειά του στη μικρή πόλη όπου μεγάλωσε για να επανασυνδεθεί με τους φίλους του και να κάνει μια ήρεμη ζωή. Πολύ σύντομα θα έρθει αντιμέτωπος με παλιούς τραμπούκους και τους διαδόχους τους, σχιζοφρενείς οδηγούς λεωφορείων, μεθυσμένους μπάτσους και 400 μασκαρεμένους, απρόσκλητους επισκέπτες που μπουκάρουν στο πάρτι του καλοκαιριού. Τελικά, η τρέλα καραδοκεί παντού.

 

Una Pistola en Cada Mano (2012)
Μεταφρασμένος Τίτλος: Ένα Πιστόλι σε Κάθε Χέρι
Γνωστό επίσης ως: A Gun in Each Hand

Σε πείσμα της γνωστής αντίληψης που θέλει τους άντρες αντίθετα με τις γυναίκες, να μην μιλάνε μεταξύ τους κι ούτε να εκμυστηρεύονται τα προβλήματά τους, ο σκηνοθέτης Cesc Gay θα επιχειρήσει να μας πείσει πως αυτό είναι κάτι που σχεδόν δεν συμβαίνει καθόλου! Και θα το δοκιμάσει μέσα από τη νέα του ταινία “Una pistola en cada mano” (Ένα Πιστόλι Στο Κάθε Χέρι), μια ευφυέστατη κωμωδία που βραβεύτηκε και κέρδισε πολλαπλές διακρίσεις, επιλέγοντας το καστ των ηθοποιών κυριολεχτικά μέσα από την αφρόκρεμα του ισπανόφωνου κινηματογράφου και μάλιστα αναγκάζοντάς τους να πραγματοποιήσουν ακόμη μεγαλύτερες ερμηνείες!

Η ταινία, διασκεδαστική όσο λίγες στο είδος της, κάλλιστα θα μπορούσε να έχει ως τίτλο “Άντρες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης”, μας παρουσιάζει με πανέξυπνο τρόπο και πολύ εύστοχους διαλόγους γεμάτους λογοπαίγνια, τις καθημερινές ιστορίες 8 αντρών όπου αποκαλύπτουν τον αληθινό τους τρόμο: την κρίση των 40άρηδων! Όλοι τους χαρακτηρίζονται από μια έννοια αποπροσανατολισμού, φιγούρες τραγικές αλλά παράλληλα και κωμικές, συνθέτουν ένα μωσαϊκό απο συναισθήματα που σπανίως οι άντρες φανερώνουν υπό φυσιολογικές συνθήκες!

Έτσι θα συναντήσουμε τον άντρα που προσπαθεί να φλερτάρει την συνάδελφό του στο γραφείο, ή αυτόν που με την βοήθεια των αγχολυτικών προσπαθεί να κατανοήσει γιατί η σύζυγός του τον απατά! Όπως επίσης τις περιπτώσεις εκείνου που καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να μπορέσει να κάνει την πρώην σύζυγό του να τον ξαναδεκτεί πίσω στο σπίτι, ή κι εκείνον που πάσχει από κατάθλιψη και κοιμάται όλη μέρα, από τότε που γύρισε και μένει ξανά με την μητέρα του μολονότι δεν του λείπει τίποτα στην ουσία! Τέλος οι γυναίκες 2 φίλων, αντιστρέφοντας τους ρόλους κι αφού αδυνατούν από μόνες τους να εκμαιεύσουν πληροφορίες από τους ίδιους τους συζύγους τους, θα ανακαλύψουν η μία από την άλλη τα μυστικά των αντρών τους!

Σχετικά άρθρα