Φεστιβάλ Δράμας : Πρώτο βραβείο για το "Red Hulk "

<p><span>Μια από τις ταινίες που είχαν ξεχωρίσει από την αρχή στο φετινό διαγωνιστικό τμήμα του φεστιβάλ ήταν αυτή που έφυγε από την Δράμα με τον Χρυσό Διόνυσο, αλλά και με τα βραβεία Ανδρικής Ερμηνείας και Ελλήνων Κινηματογραφιστών. Το </span><strong>«Red Hulk» (φωτό) της Ασημίνας Προέδρου</strong><span> ένα διεισδυτικό πορτραίτο πάνω στην συγκρότηση της ταυτότητας του Έλληνα νεοναζί, που μέσα στην σύντομη διάρκειά του ζουμάρει στο κοινωνικό περιβάλλον, τα αδιέξοδα, τον φετιχισμό της βίας και την ανασφάλεια που εκκολάπτουν το αυγό του φιδιού στην Ελλάδα του σήμερα. Η Προέδρου κατάφερε να σπάσει παρωχημένα σκηνοθετικά ταμπού, σκηνοθετώντας με ζώσα κινηματογραφική ένταση ένα υποτιθέμενα «αντρικό θέμα».</span><br /><br /><span>Το δεύτερο βραβείο Αργυρός Διόνυσος που απονεμήθηκε στην εξαντλητικής -σχεδόν δυομισάωρης(!)- διάρκειας τελετή λήξης που έγινε το Σάββατο βράδυ 21/9 στο κομψό Ωδείο της Δράμας πήγε στο κυπριακό</span><strong> «Dead End» της Τώνιας Μίσιαλη,</strong><span> ένα ευφυές και κινηματογραφικά άρτιο σχόλιο πάνω στις αντιφάσεις της κοινωνίας της Μεγαλονήσου, γεμάτο χιούμορ, αλληγορική διάθεση και δραματικά διαλείμματα. Οι διακρίσεις για το «Dead End», αλλά και για το πολυεπίπεδο δράμα «</span><strong>Άννα» του Σπύρου Χαραλάμπους </strong><span>(Βραβείο «Έλληνες του Κόσμου-Σωκράτης Δημητριάδης») επικύρωσαν την ανοδική πορεία που βρίσκεται το κυπριακό σινεμά, κάτι που είδαμε ξεκάθαρα στις αίθουσες της Δράμας φέτος.  </span><br /><br /><span>Τρία βραβεία, αυτά του πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, Φωτογραφίας και Σχεδιασμού Ήχου κέρδισε η </span><strong>«Συνθήκη 10/60» του Άκη Πολύζου</strong><span>, μιας ταινίας επιστημονικής φαντασίας που ξεχώρισε για τις τεχνικές του αρετές, αλλά προβλημάτισε με την περίπλοκη αφήγησή του. Δυο ακόμη ταινίες γυναικών σκηνοθετών έφυγαν από την Δράμα δικαίως με βραβεία: Το μετεμφυλιακό δράμα </span><strong>«Νικολέτα» της Σόνια Λίζα Κέντερμαν και η «Γεννήτρια» της Νικολέτας Λεούση </strong><span>που περιγράφει τον θάνατο του εμποράκου στην μνημονιακή Ελλάδα. Πάντως, η απονομή των βραβείων απέπνευσε και φέτος μια γενικότερη αίσθηση δικαίου, με τις ταινίες που κέρδισαν τις εντυπώσεις στις αίθουσες να είναι και αυτές που διακρίθηκαν στην βορειοελλαδίτικη πόλη. Επίσης, αυτό που γέμισε με ελπίδες τον κινηματογραφικό κόσμο που βρέθηκε στην Δράμα είναι ότι μια καινούργια γενιά σκηνοθετών και κυρίως σκηνοθετριών προσπαθεί να κάνει κοινωνικό σινεμά, ξεφεύγοντας από το μοτίβο της ελληνικής οικογένειας που μονοπωλεί τον σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Αναλυτικά τα βραβεία του ελληνικού τμήματος του φεστιβάλ είναι τα εξής.                       </span><br /><br /><strong>Χρυσός Διόνυσος – 1ο Βραβείο Μυθοπλασίας</strong><span>: «Red Hulk» της Ασημίνας Προέδρου </span><br /><br /><strong>Αργυρός Διόνυσος – 2 ο Βραβείο Μυθοπλασίας:</strong><span> «Dead End» της Τώνιας Μίσιαλη</span><br /><br /><strong>Βραβείο «Έλληνες του Κόσμου-Σωκράτης Δημητριάδης»: </strong><span>« Άννα» του Σπύρου Χαραλάμπους</span><br /><br /><strong>Βραβείο Σπουδαστικής ταινίας:</strong><span> «Νικολέτα»  στην  Σόνια Λίζα Κέντερμαν </span><br /><br /><strong>Βραβείο «Τώνια Μαρκετάκη» για την καλύτερη ταινία “Κοινωνικού Προβληματισμού</strong><span>”: «Pieta» του  Αλέξανδρου Τσαντίλα</span><br /><br /><strong>Ειδικό βραβείο «Ντίνος Κατσουρίδης»  για Πρωτοεμφανιζόμενο σκηνοθέτη:</strong><span> «Συνθήκη 10/60»» του Άκη Πολύζου</span><br /><br /><strong>Τιμητική Διάκριση Φωτογραφίας: </strong><span>«Συνθήκη 10/60»  του Άκη Πολύζου </span><br /><strong><br />Τιμητική Διάκριση Σεναρίου</strong><span>: Γιώργος Τελτζίδης για την  «Γεννήτρια»</span><br /><br /><strong>Τιμητική Διάκριση Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας:</strong><span> Μυρτώ Παπούλια για τo «Στο κατώφλι» της Αναστασίας Κρατίδη. </span><br /><br /><strong>Τιμητική Διάκριση Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας:</strong><span> Φρίξος Προέδρος για την ερμηνεία του στην ταινία “Red Hulk” της Ασημίνας Προέδρου</span><br /><br /><strong>Τιμητική Διάκριση Μοντάζ: </strong><span>Ντίνο Γρηγορίου για το Μοντάζ της ταινίας «Σκιαμαχία»</span><br /><br /><strong>Τιμητική Διάκριση Ήχου: </strong><span>Χρήστος Παπαδόπουλος για την ταινία «Μαθήματα Οδήγησης» του  Βασίλη Καλαμάκη</span><br /><br /><strong>Τιμητική Διάκριση Σκηνικών- Κοστουμιών</strong><span>: Francois Schuiten και Δήμητρα Παναγιωτοπούλου για την ταινία «Memory Reloaded» των Πάνου Παππά και Δέσποινας Χαραλάμπους</span><br /><br /><strong>Τιμητική Διάκριση  Πρωτότυπης Μουσικής:</strong><span> Νίκος Πλατύραχος για την μουσική της ταινίας «Εθελοντές» του Θοδωρή Βουρνά </span><br /><br /><strong>Τιμητική Διάκριση Σχεδιασμού Ήχο: </strong><span>Άρης Λουζιώτης και Αλέξανδρο Σιδηρόπουλο για την ταινία «Συνθήκη 10/60» σε σκηνοθεσία του Άκη Πολύζου</span><br /><br /><strong>Ειδικό Βραβείο: </strong><span>«Δεν Eίμαι Tώρα Eδώ » των Ζήση Κοκκινίδη και Ίωνα Παπασπύρου</span><br /><br /><strong>Εύφημο Μνεία: </strong><span>«Travel Express»  της  Νατάσας Ξύδη και   «Counting Happiness » της  Βενετίας Ευρυπιώτου  </span><br /><br /><strong>Βραβείο Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου:</strong><span> «Γεννήτρια» της Νικολέτας Λεούση</span><br /><br /><strong>Βραβείο Ομοσπονδίας Κινηματογραφικών Λεσχών Ελλάδας:</strong><span> «Νικολέτα» της Σόνιας Λίζα Κέντερμαν</span><br /><br /><strong>Βραβείο Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών: </strong><span>στις ταινίες Χριστίνα Μουμούρη («Red Hulk»), Νίκο Θωμά («Ωραίο Το Μουστάκι Σου Giorgio») και Πέτρο Νούσια («Άνευ»).</span><br /><br /><span>Το μεγάλο βραβείο του Διεθνούς τμήματος απονεμήθηκε στο πολωνικό  </span><strong>«All Soul’s Day», της Αλεξάντρα Τερπίνσκα </strong></p>
<p><strong><br /></strong></p>
<p><strong>Athinorama.gr</strong></p>

Σχετικά άρθρα