Αρχική / Ψυχολογία / Πώς ξεπερνάμε τον φόβο για το σκοτάδι;
Πώς ξεπερνάμε τον φόβο για το σκοτάδι; thumbnail

Πώς ξεπερνάμε τον φόβο για το σκοτάδι;

Η νυχτοφοβία, η αλλιώς ο φόβος για το σκοτάδι, είναι μια συνηθισμένη φοβία στα μικρά παιδιά.  Μερικές φορές όμως, αυτή η φοβία παραμένει και στην ενήλικη ζωή του ατόμου κάνοντας τη ζωή του  προβληματική.


Η φοβία για το σκοτάδι μας έχει μείνει ως κατάλοιπο της ζωή μας ως άνθρωποι των σπηλαίων, τότε που κινδυνεύαμε μέσα στη νύχτα από τα διάφορα ζώα που μπορούσαν να μας σκοτώσουν.


Τα συμπτώματα αυτής της φοβίας


Συνήθως το πιο γενικό σύμπτωμα αυτής της φοβίας είναι ότι το άτομο γίνετε νευρικό όταν είναι σε ένα σκοτεινό δωμάτιο και δεν του αρέσει να μένει μόνο του . Επίσης το βράδυ κοιμάται πάντα με κάποιο φως ανοιχτό .


Μπορεί να έχει σωματικά συμπτώματα, συμπεριλαμβανομένου:  ταχυπαλμία, ιδρώτας και αυξημένη νευρικότητα /τρέμουλο. 


Σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις το άτομο με νυχτοφοβία θα προσπαθήσει να φύγει μακριά από σκοτεινά δωμάτια  και μπορεί να γίνει επιθετικός όταν κάποιος προσπαθήσει να τον πείσει να μείνει μόνος του έστω για λίγο σε κάποιο σκοτεινό χώρο ή έξω τη νύχτα.


Θεραπεία για τη νυχτοφοβία


Συνήθως η καλύτερη θεραπεία για τη συγκεκριμένη φοβία είναι μέσω της γνωστικής θεραπείας σε  κάποιο ψυχολόγο. Επιπλέον μπορεί να λάβετε και αγχολυτικά φάρμακα. Σκοπός της θεραπείας είναι να αντιμετωπίσετε της αρνητικές σκέψεις με θετικές και να ξεπεράσετε τη φοβία 

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X