Θέατρο: Το αμάρτημα της μητρός μου, από τον Δήμο Αβδελιώδη

<div style="text-align: justify;" align="center"> </div>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: small;">Καινοτόμος Έλληνας διηγηματογράφος του 19ου αιώνα, ο Γεώργιος Βιζυηνός,  εμπνέει για μια ακόμη φορά τον σκηνοθέτη Δήμο Αβδελιώδη, αυθεντία στη διδασκαλία έργων του Θρακιώτη συγγραφέα. Το έργο του "Το αμάρτημα της μητρός μου", μια παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων με το οποίο το ηπειρωτικό θέατρο γιόρτασε φέτος τα τριάντα του χρόνια, ανεβαίνει από την Τρίτη 15 Οκτωβρίου και κάθε Τρίτη στις 21:30,  στο Ίδρυμα Μ. Κακογιάννης.</span><br /><br /><span style="font-size: small;">Σε αυτό το εξομολογητικό οικογενειακό δράμα πρωταγωνιστούν οι δυο καλοί ηθοποιοί  της νεότερης γενιάς,<strong> Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος</strong> και<strong> Ρένα Κυπριώτη.</strong></span></p>
<p style="text-align: justify;"><a href="/31395/soy-xarizoyme-3-prosklhseis-gia-thn-parastash-to-amarthma-ths-mhtros-moy"><strong><span style="font-size: medium; color: #800080;">Aν θέλετε να κερδίσετε δωρεάν προσκλήσεις ελάτε εδώ!</span></strong></a></p>
<p style="text-align: justify;"><br /><br /><span style="text-decoration: underline; font-size: small;"><strong>Υπόθεση του έργου </strong></span><br /><span style="font-size: small;">Πρόκειται για ένα σπάνιο ηθογραφικό και ψυχογραφικό έργο, από τα πιο σημαντικά της λογοτεχνίας μας. Με έντονο το αυτοβιογραφικό στοιχείο, το διήγημα αναφέρεται στις απελπισμένες αλλά μάταιες προσπάθειες της  μητέρας του συγγραφέα να σώσει από το θάνατο το φιλάσθενο μικρό της κορίτσι.</span><br /><br /><span style="font-size: small;">Οι ενοχές της, ακολούθως, την ωθούν σε δυο αλλεπάλληλες υιοθεσίες κοριτσιών, που γίνονται όμως η αιτία να παραμεληθούν τα άλλα τρία ορφανά αγόρια της, και να στερηθούν των φροντίδων της. Και όταν μεγαλώνουν και γίνονται άνδρες, ακόμα δεν μπορούν να κατανοήσουν αυτή την άστοχη εμμονή, της κατά τα άλλα, ευσεβούς μητέρας τους.</span><br /><br /><span style="font-size: small;">Όταν, ύστερα από πολλά χρόνια, επιστρέφει από τη Γερμανία ο μεσαίος της γιός, ο ίδιος ο συγγραφέας, μαθαίνει έκπληκτος από τη Δεσποινιώ, τη μητέρα του το τραγικό μυστικό της.</span><br /><br /><span style="text-decoration: underline; font-size: small;"><strong>Ο Δήμος Αβδελιώδης σημειώνει:</strong></span><br /><span style="font-size: small;"><em>"Ο Γεώργιος Βιζυηνός επιζητά και δεικνύει, σ΄ αυτό το αριστουργηματικό κείμενο, την αμοιβαία κατανόηση και συγχώρεση από και προς τη μητέρα του. Πρόκειται για μία εξομολόγηση που ενώ θα μπορούσε να μείνει κλειστή και προσωπική, εδώ γίνεται δημόσιος λόγος, που περνώντας από τις συμπληγάδες της ηθογραφίας και της ηθικογραφίας γίνεται λόγος λυτρωτικός, εναρμονισμένος με την ευγένεια και τη λεπτότητα του πνεύματός του. Ενός πνεύματος που έχει συμπεριλάβει και αφομοιώσει όλα εκείνα τα στοιχεία ενός ζωντανού και πηγαίου λαϊκού πολιτισμού, τα οποία συγκροτούν ένα αυτοτελές σύμπαν που εμπεριέχει τις δυνάμεις της ζωής και της πίστης να υπερνικούν τις δυνάμεις του θανάτου και της φθοράς."<br /><br />—–<br /></em><em></em></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="text-decoration: underline; font-size: small;"><strong>ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΕΙΑ</strong></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: small;">“Επέτρεψε στο κείμενο του Βιζυηνού να είναι ο πρωταγωνιστής της βραδιάς (…) σε μια λιτή και όμως ακριβή παράσταση. (…) Ιδανικός ενορχηστρωτής της ο Δήμος Αβδελιώδης, ο οποίος έχει άλλωστε εντρυφήσει εδώ και χρόνια στο σύμπαν του μεγάλου πεζογράφου. Άθλος για τον Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο η απομνημόνευση ολόκληρου του έργου και η γοργή εκφορά του. (…) Διαφωτιστικός μονόλογος της Ρένας Κυπριώτη, χωρίς να αποζητά την εύκολη συγκίνηση ή να ρέπει σε εύκολους συναισθηματισμούς.”<em> <strong>Έλενα Γαλανοπούλου/ tospirto.net<br /><br /></strong></em>“Το έργο λιτό, απέριττο, υποβλητικό καθήλωσε τους θεατές που γέμισαν σχεδόν το ανοικτό θέατρο Συκεών και διδάχθηκαν βαθυστόχαστα νοήματα, αξιοπρεπείς θρήνους, ειλικρινά συγγνώμη.”<em><strong>Βαγγέλης Ραφτόπουλος / city-culture.gr<br /><br /></strong></em>“Η σκηνοθετική ματιά του Δήμου Αβδελιώδη ανέδειξε το λόγο του κειμένου ψυχογραφικά θεατρικό και οι ηθοποιοί Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος και Ρένα Κυπριώτη έδωσαν συγκινητική έκφραση στα συγκλίνοντα λόγια και στην υπόσταση των συμβόλων.” Άγγελα Μαντζιου / city-culture.gr</span><br /><span style="font-size: small;">“Μια παράσταση βυζαντινή αγιογραφία. Ο Δήμος Αβδελιώδης δημιούργησε μια γέφυρα από τον ηθοποιό στο θεατή, αφού προηγουμένως εμβάθυνε στο θέμα του συγγραφέα και άκουσε τη μουσική του εσωτερικού διαλόγου.”<strong> </strong><em><strong>www.catisart.gr<br /><br /></strong></em>“Μια καταπληκτική παράσταση που έδωσε την ευκαιρία στο κοινό να παρακολουθήσει μένοντας άφωνο τις υπέροχες ερμηνείες των δυο ηθοποιών”<em><strong> Γιάννης Κοντογεώργος / dhmotis.gr</strong><br /></em></span><br /><span style="font-size: small;">“Η υποβλητική ατμόσφαιρα και η συγκλονιστικές ερμηνείες συνεπήραν το κοινό, το οποίο είχε εστιάσει όλη του την προσοχή στην ερμηνεία των ηθοποιών και την εξέλιξη του έργου.”<em><strong>PrevezaBest</strong><br /></em></span><br /><span style="text-decoration: underline; font-size: small;"><strong>ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ</strong></span><br /><span style="font-size: small;">Θεατρική προσαρμογή – σκηνοθεσία: <strong>Δήμος Αβδελιώδης</strong></span><br /><span style="font-size: small;">Μουσική -Στίχοι: <strong>Βαγγέλης Γιαννάκης </strong></span></p>
<div style="text-align: justify;" align="justify">
<div align="left"><span style="font-size: small;">Σκηνικός χώρος–φωτισμοί-διδασκαλία λόγου:<strong> Δήμος Αβδελιώδης</strong></span></div>
<span style="font-size: small;">Βοηθοί σκηνοθέτη: <strong>Γιώργος Νικοπούλος, Αθηνά Ζώτου</strong></span></div>
<p style="text-align: justify;"><span style="font-size: small;">Παίζουν: <strong>Κωνσταντίνος Γιανακόπουλος, Ρένα Κυπριώτη</strong></span><br /><br /><span style="font-size: small;">Μουσικοί:</span><br /><span style="font-size: small;"><strong>Αλέξανδρος Αβδελιώδης</strong>, πιάνο</span><br /><span style="font-size: small;"><strong>Γιάννης Αβδελιώδης</strong>, μαντολίνο-μεταλόφωνο</span><br /><span style="font-size: small;"><strong>Γιάννης Βιλιώτης</strong>, ακορντεόν-μαντολίνο</span><br /><span style="font-size: small;"><strong>Μυρτώ Γουζίου</strong>, βιολοντσέλο</span><br /><span style="font-size: small;"><strong>Γιάννης Πλαγιανάκος</strong>, κοντραμπάσο-δοξάρι</span><br /><span style="font-size: small;"><strong>Παναγιώτης Ράπτης</strong>, φλάουτο-σοπράνο σαξόφωνο</span><br /><br /><span style="font-size: small;">Φωτογραφίες: <strong>Βασίλης Μακρής και Στέλιος Χουστουλάκης  </strong></span></p>

Σχετικά άρθρα