Αρχική / Ψυχολογία / Συμβουλές ψυχολόγων για να κόψεις επιτέλους το κάπνισμα!
Συμβουλές ψυχολόγων για να κόψεις επιτέλους το κάπνισμα! thumbnail

Συμβουλές ψυχολόγων για να κόψεις επιτέλους το κάπνισμα!

Όπως είναι γνωστό μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν. Αν όμως έχετε πειστεί ότι έφτασε ή ώρα να κόψετε το κάπνισμα, τότε υπάρχουν γνωστά και καλά μελετημένα βήματα που έχουν βοηθήσει χιλιάδες ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Διαβάστε σήμερα μερικές από τις πιο επιτυχημένες ψυχολογικές τεχνικές για να απαλλαγείτε μία για πάντα από αυτή τη βλαβερή συνήθεια.


Γράφει για το boro.gr η Δρ Λίζα Βάρβογλη, η Δρ Λίζα Βάρβογλη, Ph.D. Ψυχολόγος-Ψυχοθεραπεύτρια, Νευροψυχολόγος (greekpsychologypages.blogspot.gr)





1.Αποφασίστε τώρα ότι ΜΠΟΡΕΙΤΕ να κόψετε το κάπνισμα 
2.Φτιάξτε το επιτελικό σχέδιο "κόψιμο καπνίσματος" 
3.Αρχίστε τη δράση! 
4.Προετοιμαστείτε ψυχολογικά 
5.Ζητήστε τη βοήθεια φίλων και συγγενών 
6.Ζητήστε τη βοήθεια ειδικών 
7.Δέστε με τα μάτια της φαντασίας πως θα είναι να επιτύχετε να κόψετε το κάπνισμα 
8.Μάθετε να αναγνωρίζετε τι σας κάνει να θέλετε να καπνίσετε 
9.Γυμναστείτε 
10.Βρείτε κάποιον φίλο και αρχίστε την προσπάθεια μαζί 
11.Μη σταματάτε την προσπάθεια όταν δείτε τις πρώτες δυσκολίες


Οι υποθέσεις που κάνει ένας καπνιστής σχετικά με το τι του προσφέρει το τσιγάρο: 
- Μείωση του άγχους 
- Mείωση της στεναχώριας 
- Ευτυχία 
- Ικανοποίηση 
- Τρόπο ζωής 
- Πεποίθηση ότι έχει ο ίδιος τον έλεγχο και μπορεί να το κόψει όποτε θέλει


Η συναισθηματική προετοιμασία είναι το κλειδί της επιτυχίας


Πριν ξεκινήσει κανείς την προσπάθεια να κόψει το τσιγάρο, θα πρέπει να γνωρίζει: 
- Για ποιο λόγο καπνίζει 
- Τι του προκαλεί την επιθυμία να καπνίσει 
- Πως θα νιώθει όταν κόψει το κάπνισμα 
- Τι θα κάνει για να ξεπεράσει την επιθυμία να καπνίσει "μόνο ένα τσιγαράκι" 
- Τους συναισθηματικούς λόγους που συνδέονται με το κάπνισμα


ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ


1.Προετοιμασία 
2.Υποστήριξη από το κοινωνικό περιβάλλον 
3.Εκμάθηση νέων συμπεριφορών και ικανοτήτων 
4.Πρόβλεψη ότι θα υπάρχουν δύσκολες καταστάσεις ή επιστροφή στο τσιγάρο 
5.Σωστή χρήση φαρμάκων, αν κανείς επιλέξει αυτόν τον δρόμο


1. Προετοιμασία


- επιλέξτε τη μέρα που θα κόψετε το τσιγάρο 
- πάρτε χαρτί και μολύβι και σημειώστε τους λόγους για τους οποίους θέλετε να κόψετε το τσιγάρο 
- αλλάξτε το περιβάλλον σας 
- πετάξτε όλα τα τσιγάρα από το σπίτι και μην κρύψετε ένα πακέτο "για ώρα ανάγκης" 
- μην αφήνετε άλλους να καπνίζουν στο σπίτι σας 
- όταν αποφασίσετε να κόψετε το τσιγάρο, δεν θα πρέπει να καπνίσετε ούτε ένα, ούτε "μια τζούρα" 
- από προηγούμενες προσπάθειες να το κόψετε, σκεφτείτε τι σας βοήθησε και τι όχι


2. Υποστήριξη από το κοινωνικό περιβάλλον


- πείτε στην οικογένεια, φίλους και συναδέλφους σας ότι προσπαθείτε να κόψετε το τσιγάρο και ζητήστε τους να αποφεύγουν να καπνίζουν γύρω σας 
- ζητήστε ψυχολογική υποστήριξη από ψυχολόγο


3. Εκμάθηση νέων συμπεριφορών και ικανοτήτων


- προσπαθείστε να "ξεγελάσετε" τον εαυτό σας όταν σας έρθει η επιθυμία να καπνίσετε
- μιλήστε σε κάποιον, γυμναστείτε, βγείτε μια βόλτα, κάντε μια δουλειά που όλο αναβάλατε 
- αλλάξτε τη ρουτίνα και τις συνήθειές σας (πχ δοκιμάστε τσάι αντί για καφέ, ή καφέ φίλτρου με γεύση, φάτε ένα κανονικό πρωινό) 
- να πίνετε πολύ νερό 
- μειώστε το στρες σας 
- βάλτε κάτι ευχάριστο στο καθημερινό σας πρόγραμμα


4. Πρόβλεψη ότι θα υπάρχουν δύσκολες καταστάσεις ή επιστροφή στο τσιγάρο


- οι περισσότεροι άνθρωποι ξαναρχίζουν το κάπνισμα τρεις μήνες αφού το κόψουν 
- μην απογοητεύεστε, θυμηθείτε ότι χρειάζονται αρκετές προσπάθειες πριν πετύχετε να κόψετε το τσιγάρο και θυμηθείτε ότι υπάρχουν δύσκολες καταστάσεις όπως οι παρακάτω: 
- αλκόολ: αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ, γιατί μειώνει την πιθανότητα επιτυχίας 
- άλλοι καπνιστές: όταν είναι γύρω σας, αποτελούν πρόκληση για να καπνίσετε 
- αλλαγή στο βάρος: πολύ καπνιστές παίρνουν μερικά έξτρα κιλά όταν προσπαθούν να κόψουν το τσιγάρο. Μην αφήσετε το φαγητό να σταθεί εμπόδιο στην προσπάθειά σας: διατηρήστε καλές διατροφικές συνήθειες και βάλτε την άσκηση στο πρόγραμμά σας 
- κακή διάθεση ή κατάθλιψη: μπορεί να έχετε εκνευρισμό ή άσχημη διάθεση, ιδίως όταν έχετε την επιθυμία να καπνίσετε. Υπάρχουν πολλοί άλλοι τρόποι εκτός του καπνίσματος να βελτιώσετε τη διάθεσή σας. Η ψυχολογική στήριξη μπορεί να είναι τεράστιας σημασίας και σε αυτή την περίπτωση.


5. Σωστή χρήση φαρμάκων, αν κανείς επιλέξει αυτόν τον δρόμο


- τσίχλα νικοτίνης 
- πατς νικοτίνης 
- σπρέι μύτης νικοτίνης 
είναι μερικά από τα προϊόντα που κυκλοφορούν για να βοηθήσουν τους καπνιστές να κόψουν το τσιγάρο. Αν κανείς αποφασίσει να τα χρησιμοποιήσει, θα πρέπει να ακολουθήσει πιστά τις οδηγίες χρήσης, όπως και με κάθε φάρμακο, χωρίς να τα συνδυάζει με "ένα μόνο τσιγαράκι".


ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ


- Η νικοτίνη είναι ιδιαίτερα εθιστική, στο βαθμό της ηρωίνης ή της κοκαίνης, για ορισμένα άτομα. 
- Μην καπνίζετε ανεξέλεγτο αριθμό τσιγάρων και οποιαδήποτε μάρκα. Αν προσπαθήσετε να καπνίζετε λιγότερα, και μειώσετε τον αριθμό τους, αυτό θα κρατήσει για λίγες μέρες και θα επιστρέψετε σύντομα στον αρχικό αριθμό τσιγάρων που καπνίζατε. Η λύση εδώ είναι "όλα ή τίποτα". 
- Αν προσπαθήσετε να καπνίζετε πιο ελαφριά τσιγάρα το αποτέλεσμα πάλι θα είναι το ίδιο, γιατί η νικοτίνη είναι τόσο εθιστική, που οργανισμός σας θα χρειάζεται την ίδια ποσότητα που παίρνατε και πριν, οπότε θα ρουφάτε τον καπνό εντονότερα, κι έτσι καταλήγετε στο ίδιο αποτέλεσμα, δηλαδή να καπνίζετε τον ίδιο ή μεγαλύτερο αριθμό ελαφριών τσιγάρων και ίδια ποσότητα νικοτίνης.



Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι, η λειτουργία του online chat θα πραγματοποιείται καθημερίνα Δευτέρα με Κυριακή και ώρες 18.00-21.00.

Μέγιστη χρονική διάρκεια συνομιλίας 15 λεπτά.

Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συμμετοχή σας μέχρι τώρα.

Με εκτίμηση,

Η ομάδα του boro.gr

Κάντε click για να αρχίσετε
X