Αρχική / Διατροφή / Έχω δυσανεξία σε γλουτένη, λακτόζη και φυτικές ίνες. Τι πρέπει να τρώω;
Έχω δυσανεξία σε γλουτένη, λακτόζη και φυτικές ίνες. Τι πρέπει να τρώω; thumbnail

Ελένη, 24 ετών

Έχω δυσανεξία σε γλουτένη, λακτόζη και φυτικές ίνες. Τι πρέπει να τρώω;


Ρωτά η αναγνώστρια μας Ελένη Ρ.

 

Έχω πρόβλημα με φούσκωμα στην κοιλιά το οποίο εμφανίζεται εύκολα αλλά φεύγει πολύ δύσκολα Έχω δυσανεξία σε γλουτένη, λακτόζη και φυτικές ίνες, συνεπώς τα συνήθη μέσα καταπολέμησης τού δεν είναι λύση για μένα. Τι μπορώ να κάνω; έχω απελπιστεί δεν μου χωράνε τα ρούχα μου πλέον και ειλικρινά δεν ξέρω τι να κάνω…

 

 


Απαντά η Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Φιλίππου Αμαλία
 

Στο κείμενό σας αναφέρετε ότι πάσχετε από δυσανεξία σε γλουτένη, λακτόζη και φυτικές ίνες, οπότε και θα σας συμβούλευα να απευθυνθείτε σε κάποιον γαστρεντερολόγο, αν δεν το έχετε ήδη κάνει, για σχετικές εξετάσεις και ιατρική γνωμάτευση έτσι ώστε να επιβεβαιωθεί το είδος της πάθησης καθώς συχνά υπάρχει σύγχυση μεταξύ των δυσανεξιών ή άλλων παθήσεων του εντέρου, όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, καθώς τα συμπτώματα είναι παραπλήσια. 

Όσον αφορά το διατροφικό κομμάτι, το διαιτολόγιό σας πρέπει να είναι πολύ προσεκτικά σχεδιασμένο καθότι αποκλείονται λόγω των παθήσεών σας πολλές ομάδες τροφίμων ταυτόχρονα. Μία γενική συμβουλή θα ήταν σαν πρώτο βήμα να τηρήσετε ένα ημερολόγιο καταγραφής τροφίμων όπου θα αναγράφετε καθημερινά το είδος των τροφίμων που καταναλώνετε αλλά και τυχόν συμπτώματα που σας παρουσιάζονται. Αυτό θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε με ακρίβεια ποια τρόφιμα σας προκαλούν έξαρση φουσκώματος και δυσφορίας και ποια είναι καλώς ανεκτά. 

Καλό είναι να έχετε υπόψη πως σε άτομα με ευαισθησίες στο έντερο τα τρόφιμα με σπόρια (όπως ντομάτα) ή φλούδες (φρούτα που καταναλώνονται με τη φλούδα) καθώς και τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες (όπως ωμά λαχανικά, όσπρια, ξηροί καρποί) ενδέχεται να εντείνουν τα συμπτώματα. Προσπαθήστε να αποφύγετε την κατανάλωση ολόκληρων ωμών φρούτων (πχ μήλο με τη φλούδα του)  και δοκιμάστε εναλλακτικές όπως κομπόστα ή φρούτα ψητά. Παρομοίως για τα λαχανικά, προτιμήστε να τα καταναλώνετε μαγειρεμένα αντί για ωμά, ενώ όσον αφορά στα όσπρια, φροντίστε να τα μουλιάζετε αποβραδίς και να αλλάζετε 2 φορές το νερό στο οποίο τα βράζετε.

Όσον αφορά τη δυσανεξία στη λακτόζη, ίσως γνωρίζετε ότι τα προϊόντα γάλακτος (όπως γιαούρτι ή τυρί) περιέχουν μικρότερες ποσότητες λακτόζης σε σχέση με το γάλα, και επομένως γίνονται καλά ανεκτά από άτομα με ήπιας μορφής δυσανεξία. Επίσης, μπορείτε να αντικαταστήσετε τα γαλακτοκομικά σας με ελεύθερα λακτόζης προϊόντα που κυκλοφορούν ευρέως στο εμπόριο καθώς το φαινόμενο της δυσανεξίας στη λακτόζη είναι αρκετά σύνηθες παγκοσμίως. Το πλέον ελπιδοφόρο μήνυμα είναι πως μάλιστα πολλές φορές τα συμπτώματα υποχωρούν και καθίσταται δυνατή η επανένταξη των γαλακτοκομικών σταδιακά στη διατροφή του ατόμου.

Σε κάθε περίπτωση, η συμβολή ενός ιατρού γαστρεντερολόγου και ενός κλινικού διαιτολόγου, κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντική για να μπορέσετε να ελέγξετε με επιτυχία την έξαρση των συμπτωμάτων και της δυσφορίας.


 

 

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι, η λειτουργία του online chat θα πραγματοποιείται καθημερίνα Δευτέρα με Κυριακή και ώρες 18.00-21.00.

Μέγιστη χρονική διάρκεια συνομιλίας 15 λεπτά.

Σας ευχαριστούμε πολύ για τη συμμετοχή σας μέχρι τώρα.

Με εκτίμηση,

Η ομάδα του boro.gr

Κάντε click για να αρχίσετε
X