Ημέρα της Ελλάδας σήμερα στις Κάννες

<p style="text-align: justify;"><span>Η Ελλάδα δηλώνει παρούσα απόψε στο 67ο φεστιβάλ των Καννών με την «Ξένια» του Πάνου Κούτρα, που προβάλλεται στο τμήμα «Ενα κάποιο βλέμμα». Μία πενταετία μετά τη «Στρέλλα» του, ο Κούτρας επανέρχεται στο προσκήνιο εκπροσωπώντας το ελληνικό σινεμά στο μεγαλύτερο διεθνές κινηματογραφικό σαλόνι. Το θέμα της οικογένειας είναι και πάλι ο πυρήνας της μυθοπλασίας: δύο έφηβοι, παιδιά Αλβανής μητέρας, μετά τον θάνατό της, διασχίζουν κατά μήκος τη σύγχρονη Ελλάδα αναζητώντας τον Ελληνα πατέρα τους, που τους έχει εγκαταλείψει. Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο Κώστας Νικούλι και ο Νίκος Γκέλια.</span><br /><br /><span>Το φεστιβάλ οδεύει προς τα μισά της φετινής του διαδρομής χωρίς να έχει ζήσει την έκπληξη μιας πραγματικά σπουδαίας ταινίας. Οι απεργίες στις αερομεταφορές, που προκάλεσαν ακυρώσεις και καθυστερήσεις πτήσεων προς τη λουτρόπολη της Κυανής Ακτής, αλλά και στα ταξί της Νίκαιας, δημιούργησαν μικρή αναστάτωση την προηγούμενη εβδομάδα στο φεστιβάλ, που ξεκίνησε με πριγκιπικό γκλάμουρ αλλά και με χασμουρητά.</span><br /><br /><strong>Βίοι διασήμων</strong><br /><br /><span>Το βιογραφικό «Grace de Monaco» του Ολιβιέ Νταν γύρω από την Γκρέις Κέλι κατά γενική εκτίμηση ήταν κάτω των προσδοκιών. Το ίδιο συνέβη σε γενικές γραμμές και με τη δεύτερη γαλλική ταινία, το επίσης βιογραφικό «Saint Laurent» του Μπερτράντ Μπονελό που προβλήθηκε το περασμένο Σάββατο, το οποίο προκάλεσε μικρό σκάνδαλο λόγω των αναφορών του στην ιδιωτική ζωή του διάσημου Γάλλου μόδιστρου.</span><br /><br /><span>Το βαρύ πυροβολικό του γαλλόφωνου κινηματογράφου δεν έχει μπει ακόμη στο παιχνίδι των εντυπώσεων. Αύριο κάνει πρεμιέρα το «Deux Jours, Une Nuit» των Βέλγων Ζαν Πιερ και Λικ Νταρντέν, ενώ την Παρασκευή το «Sils Maria» του Ολιβιέ Ασαγιάς θα κλείσει το διαγωνιστικό πρόγραμμα.</span><br /><br /><strong>Ανακαλύψεις</strong><br /><br /><span>Η επιτυχία ενός κινηματογραφικού φεστιβάλ ενίοτε κρίνεται και από τις μικρές ανακαλύψεις του. Τις προηγούμενες ημέρες, δύο ταινίες αγνώστων σκηνοθετών λειτούργησαν ως αντίβαρο στη λάμψη της κοσμικής πασαρέλας. Το «Relatos Salvajes» του Νταμιάν Ζιφρόν από την Αργεντική αποτελείται από έξι μικρά αυτόνομα επεισόδια γύρω από το παράλογο της καθημερινής ζωής.</span><br /><br /><span>Εκπληξη από το πουθενά του παγκόσμιου κινηματογραφικού χάρτη ήταν και το «Τιμπουκτού» του Μαυριτανού Αμπντεραχμάν Σιασακό. Η σκληρή ζωή στο Μάλι, αδιανόητη για τον μέσο Ευρωπαίο, αναπαριστάται με χιούμορ αναδύοντας αίσθηση χαράς και αισιοδοξία.</span><br /><br /><strong>Σταθερές αξίες</strong><br /><br /><span>Συμπαγής και με χαμηλούς τόνους ήταν η πρώτη βρετανική κάθοδος στις Κάννες με τον Μάικ Λι και το «Mr. Turner». Αλλη μια βιογραφία στην οθόνη του φεστιβάλ γύρω από τον ζωγράφο Γουίλιαμ Τέρνερ, ο οποίος έχαιρε μεγάλης εκτίμησης στη Μεγάλη Βρετανία κυρίως για τις θαλασσογραφίες του στην αυγή του 19ου αιώνα. Ο Λι, όπως πάντα, βασίζεται στην οργανική ύλη του κινηματογράφου, στον ηθοποιό. Αποσπά εξαιρετική ερμηνεία από τον Τίμοθι Σπολ, που ενσαρκώνει τον ζωγράφο. Ο ήρωάς του είναι αντιφατικό πλάσμα: σπουδαίος καλλιτέχνης αλλά και κυνικός, σε σημείο απώθησης στην ιδιωτική του ζωή. Πέμπτη βράδυ αναμένεται η δεύτερη βρετανική συμμετοχή στο διαγωνιστικό πρόγραμμα, το «Jimmy’s Hall», του πάντα ανήσυχου κοινωνικά Κεν Λόουτς.</span><br /><br /><span>Η χθεσινή ημέρα σημαδεύτηκε από την παρουσία του Αμερικανού ηθοποιού και σκηνοθέτη Τόμι Λι Τζόουνς με το «The Homesman». Ηρεμη ταινία, με τη δράση της τοποθετημένη στη Νεμπράσκα του 1850. Στον κεντρικό ρόλο βρίσκεται η Χίλαρι Σουάνκ.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span><br /></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span>Aπό τον Δημήτρη Μπούρα, εφημερίδα Καθημερινή </span></p>

Σχετικά άρθρα