4 κόλπα για να βλέπει το παιδί λιγότερη τηλεόραση: Πιάνουν!

<p style="text-align: justify;"><span>Η μικρή οθόνη μαγεύει τα μικρά παιδιά από πολύ νωρίς. Αρχικά είναι οι εντυπωσιακές εικόνες που τους τραβάνε το ενδιαφέρον, ύστερα ο συνδυασμός κινούμενης εικόνας με ήχο, μουσική –που έχουν και πολύ πιο άμεσο συναισθηματικό αντίκτυπο. Στη συνέχεια αυτό που τους ελκύει είναι η ένταση, η δράση, η συγκίνηση και η “παρέα” από τους συμπαθείς ήρωες-φίλους τους, που μάχονται με όπλο τους το θάρρος, τη δύναμη και τη φαντασία.</span><br /><br /><span>Πολλές φορές βέβαια, τα παιδιά περνάνε πάρα πολύ από τον χρόνο τους μπροστά από την τηλεόραση. Παραμελώντας τα μαθήματα τους, αλλά και μένοντας μακριά από οποιαδήποτε μορφή άσκησης. Αρκετοί γονείς θεωρούν ότι το κάνουν από τεμπελιά και γιατί το πάτημα του κουμπιού είναι η εύκολη λύση για άμεση διασκέδαση. Ίσως όμως να χρειάζονται την βοήθειά μας. </span><strong>Πώς;</strong><br /><br /><span>Να τους θέσουμε</span><strong> συγκεκριμένα όρια </strong><span>όσον αφορά το </span><strong>ποιες εκπομπές</strong><span> μπορούν να βλέπουν και </span><strong>πόσες ώρες</strong><span> μπορούν να περνάνε μπροστά από την τηλεόραση.</span><br /><span>Να </span><strong>μοιραστούμε τις τηλεοπτικές τους στιγμές</strong><span> και να δούμε μαζί τους με ευχαρίστηση, αυτά που βλέπουν, έτσι ώστε η τηλεόραση να γίνει οικογενειακή υπόθεση.</span><br /><span>Να τους </span><strong>δώσουμε το καλό παράδειγμα</strong><span> με τις συνήθειες μας &amp; τη συμπεριφορά μας ως προς την τηλεόραση και τη θέση της στο σπίτι</span><br /><span>Να δούμε </span><strong>τι ακριβώς αναζητούν</strong><span> τα παιδιά από τις διάφορες τηλεοπτικές εκπομπές (πχ. παιχνίδι, ερεθίσματα των αισθήσεων, παρέα) και να τα βοηθήσουμε να </span><strong>ικανοποιήσουν αυτές τους τις ανάγκες, </strong><span>με πιο καθημερινούς κι αληθινούς τρόπους (πχ. παίζοντας εμείς μαζί τους, πηγαίνοντας τα σε μια μουσική παράσταση, παίρνοντάς τα όπου υπάρχουν παιδιά για να κάνουν γνωριμίες).</span></p>
<p style="text-align: justify;">Πολύτιμες συμβουλές από το <a href="http://www.manamia.gr">www.manamia.gr</a></p>
<p><span>Κατά πόσο η τηλεόραση κάνει καλό ή κακό στην ανάπτυξη των βρεφών έχει προκαλέσει τον διχασμό των επιστημόνων και των γονέων. Μελέτη που έγινε στις ΗΠΑ δείχνει ότι δεν προκαλεί τίποτα απ' τα δύο.</span><br /><br /><span>Ερευνητές από το Νοσοκομείο Παίδων της Βοστόνης έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση 872 παιδιά και διαπίστωσαν ότι δεν υπήρχε συσχετισμός μεταξύ της ποσότητας του χρόνου που τα παιδιά έβλεπαν τηλεόραση πριν την ηλικία των δύο ετών και της ανάπτυξης τους σε ηλικία τριών ετών.</span><br /><br /><span>Κατά μέσο όρο, τα παιδιά έβλεπαν την ημέρα σχεδόν δύο ώρες τηλεόραση σε ηλικία έξι μηνών και 1,4 ώρες καθημερινά όταν ήταν 2 ετών.</span><br /><br /><span>Δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι το 68% των παιδιών κάτω των δύο ετών βλέπουν τηλεόραση ή έχουν επαφή με ηλεκτρονικό υπολογιστή σε μια τυπική μέρα. </span><br /><br /><span>Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συστήνει τα παιδιά κάτω των δύο ετών να μην βλέπουν καθόλου τηλεόραση ή να μην έρχονται σε επαφή με άλλες οθόνες, ενώ μερικοί ειδικοί πιστεύουν ότι τα προγράμματα που προβάλλονται μπορεί να είναι επιμορφωτικά.</span><br /><br /><span>Στην παρούσα μελέτη, τα παιδιά που ζούσαν σε σπίτια με χαμηλό οικονομικό εισόδημα, ή οι μητέρες είχαν χαμηλότερη μόρφωση, είχαν περισσότερες πιθανότητες να βλέπουν πολύ τηλεόραση. </span><br /><br /><span>Επίσης τα παιδιά που δεν άνηκαν στην λευκή φυλή, έβλεπαν πολλή τηλεόραση.</span><br /><br /><span>Όσα έβλεπαν τηλεόραση πολλές ώρες ως βρέφη είχαν λιγότερο καλές επιδόσεις σε ηλικία τριών ετών, αλλά η επίδραση εξαφανιζόταν μετά από συνυπολογισμό της μητρικής μόρφωσης, του λεξιλογίου, το οικογενειακού εισοδήματος και άλλων κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών.</span><br /><br /><span>Εν αντιθέσει με τις γονικές αντιλήψεις, ότι η τηλεόραση είναι ωφέλιμη για τον παιδικό αναπτυσσόμενο εγκέφαλο, δεν εντοπίστηκαν στοιχεία γνωστικού οφέλους από την παρακολούθηση τηλεόρασης κατά την διάρκεια των 12 πρώτων ετών της ζωής του ατόμου.</span><br /><br /><span>Τα ευρήματα έρχονται σε συμφωνία με αυτά άλλων ερευνών που είχαν δείξει ότι η τηλεόραση δεν έχει επίπτωση στις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μεγαλύτερων παιδιών και εφήβων, όταν λαμβάνονται υπόψη οι κοινωνικοοικονομικοί παράγοντες.</span><br /><br /><span>Ωστόσο, άλλη έρευνα που αναφέρεται από τους ειδικούς έδειξε ότι η τηλεθέαση σε ηλικία τριών ετών συσχετίζεται με μικρότερη λεκτική ικανότητα σε ηλικία έξι ετών. </span><br /><br /><span>Και επισημαίνουν ότι η καθοριστική αυτή επίδραση ενδεχομένως να μην καταστεί εμφανής μέχρι το παιδί να συμπληρώσει το τρίτο έτος και να χρειαστεί μεγαλύτερη λεκτική ευχέρεια. Ή μπορεί η τηλεόραση να κάνει περισσότερο κακό μεταξύ δύο και τριών ετών.</span><br /><br /><span>Σε κάθε περίπτωση η τηλεόραση πρέπει να είναι υπό τον αυστηρό έλεγχο των γονέων καθώς τα παιδιά που παρακολουθούν πολλές ώρες τηλεόραση κινδυνεύουν να εξελιχθούν σε παχύσαρκα, να εκδηλώσουν προβλήματα προσοχής και να μην κοιμούνται επαρκώς.</span></p>
<div><span><br /></span></div>

Σχετικά άρθρα