Oι ταινίες της εβδομάδας με Λάνθιμο και Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο

<p style="text-align: justify;"><strong>Με πληθώρα ταινιών για μικρούς και μεγάλους ανοίγει η νέα κινηματογραφική εβδομάδα από την Πέμπτη 22/10. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η νέα και πολυαναμενόμενη (αγγλόφωνη) ταινία του Γιώργου Λάνθιμου με πρωταγωνιστές τους Κόλιν Φάρελ και Ρέιτσελ Βάις, καθώς και η -γοτθικής ατμόσφαιρας- ταινία τρόμου του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, Πορφυρός Λόφος. Από το πολυποίκιλο κινηματογραφικό "μενού" δεν είναι δυνατόν να λείπει ο… σεφ (Μπράντλεϊ Κούπερ), που δεν διστάζει να παίξει με τη φωτιά, καθώς και δυο ταινίες για μικρά και… μεγάλα παιδιά, ο λόγος για τον διαχρονικό και αγαπημένο Πίτερ Παν  και τα Τέρατα  που επιστρέφουν στη μεγάλη οθόνη έπειτα από 7 ολόκληρα χρόνια. Τέλος, μετά τους Γαμπρούς της Ευτυχίας, ο Στράτος Μαρκίδης παρουσιάζει το ριμέικ της αξέχαστης κωμωδίας του 1961, Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός, ενώ κυκλοφορεί και η αυστηρώς ακατάλληλη νέα ταινία του Γκασπάρ Νοέ, Love.</strong></p>
<p style="text-align: justify;"><strong>O Αστακός</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Το αγγλόφωνο ντεμπούτο του Γιώργου Λάνθιμου, έχοντας κερδίσει το Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στο 68ο Φεστιβάλ Καννών (2015), θεωρείται μια από τις πιο πολυαναμενόμενες ταινίες της χρονιάς. Ο Λάνθιμος σκηνοθετεί τους Κόλιν Φάρελ και Ρέιτσελ Βάις και ένα διεθνές καστ σε μια αντισυμβατική ιστορία αγάπης που συνυπογράφει με τον επί σειρά ετών συνεργάτη του, Ευθύμη Φιλίππου. Με εμφανή στοιχεία μαύρης κωμωδίας η ταινία διαδραματίζεται σε ένα κοντινό μέλλον, όπου, σύμφωνα με τους κανόνες της Πόλης, όσοι μένουν μόνοι συλλαμβάνονται και μεταφέρονται στο Ξενοδοχείο. Εκεί, έχουν 45 ημέρες στη διάθεσή τους για να βρουν ταίρι, αλλιώς θα μεταμορφωθούν στο ζώο της επιλογής τους. Οι ισορροπίες ωστόσο ανατρέπονται όταν ο Ντέιβιντ (Κόλιν Φάρελ) δραπετεύει, βρίσκοντας καταφύγιο στο Δάσος όπου ζουν οι Μοναχικοί και, ενάντια στους κανόνες τους, ερωτεύεται μια γυναίκα (Ρέιτσελ Βάις).</p>
<p style="text-align: justify;"><iframe src="http://www.youtube.com/embed/2OKDIzrgbGo" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<div class="media_embed" style="text-align: justify;"> </div>
<p style="text-align: justify;"><strong>Παν</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Έχοντας ως βάση και έμπνευση το κλασικό παραμύθι του συγγραφέα Τζ. Μ. Μπάρι, ο σκηνοθέτης Τζο Ράιτ «αγκαλιάζει» με το δικό του μοναδικό τρόπο την απόκοσμη αίσθηση που αναδύεται από το αρχικό βιβλίο. Προσφέροντας μια φρέσκια ματιά στο origin των κλασικών χαρακτήρων που δημιουργήθηκαν από τον Τζ. Μ. Μπάρι, η ταινία ακολουθεί την ιστορία ενός ορφανού αγοριού που θα παρασυρθεί στη μαγική Χώρα του Ποτέ. Εκεί θα γνωρίσει τη σημασία της διασκέδασης αλλά και του κινδύνου και τελικά θα ανακαλύψει το πεπρωμένο του – για να γίνει ο ήρωας που θα μείνει για πάντα γνωστός ως Πίτερ Παν. </p>
<p style="text-align: justify;"><iframe src="http://www.youtube.com/embed/w9YubSk7ZK8" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<div class="media_embed" style="text-align: justify;"> </div>
<p style="text-align: justify;"><strong style="line-height: 1.6em;">Πορφυρός Λόφος </strong></p>
<p style="text-align: justify;">Ένα καθηλωτικό, μεταφυσικό, θρίλερ, ένα γοτθικό ρομάντζο, φόρος τιμής στο είδος ταινιών με στοιχειωμένα σπίτια (The Haunting, Innocents) το Crimson Peak, ανάμεσα στην επιθυμία και το σκότος, το μυστήριο και την τρέλα, ανασύρει κινηματογραφικές μνήμες αισθητικής, ανάλογης, με τις ισπανικές ταινίες του σκηνοθέτη Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο. Στην Αγγλία του 19ου αιώνα, μια νεαρή συγγραφέας παραδίδεται στην έλξη της για έναν μυστηριώδη, χαρισματικό άγνωστο που θα την παρασύρει σε αιματοβαμμένα μονοπάτια πάθους. Προσπαθώντας να ξεφύγει από τα φαντάσματα του παρελθόντος της, βρίσκει «καταφύγιο» στον πύργο του, ένα σπίτι που ζει, αναπνέει και ματώνει, έχοντας καλά θαμμένα μυστικά που ζητάνε εκδίκηση. Εκεί θα συμβιώσει με τη ζηλιάρα αδελφή του συζύγου της, καθώς και με αρκετά φαντάσματα που κρύβουν την ανείπωτη, φρικτή αλήθεια, πως, δηλαδή, η αγάπη έχει τη δύναμη να μας μεταμορφώνει όλους σε τέρατα… </p>
<p style="text-align: justify;"><iframe src="http://www.youtube.com/embed/oGhqm0TjEtU" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<div class="media_embed" style="text-align: justify;"> </div>
<p style="text-align: justify;"><strong>Ο Σεφ που Έπαιζε με τη Φωτιά </strong></p>
<p style="text-align: justify;">Ένα λαμπερό καστ: Μπράντλεϊ Κούπερ, Σιένα Μίλερ, Ούμα Θέρμαν, Έμμα Τόμσον, κ.α. και ένας Μπράντλεϊ Κούπερ δεν φοβάται να βάλει τα χέρια του στη φωτιά. Ο Άνταμ τα είχε όλα – και τα έχασε. Το πρώην κακό παιδί των εστιατορίων του Παρισιού, που κέρδισε δύο αστέρια Michelin, νοιαζόταν μόνο για την συναρπαστική έξαψη τού να δημιουργείς εκρήξεις γεύσης. Για να αποκτήσει την δική του κουζίνα, όπως και το τρίτο αστέρι Michelin που του διαφεύγει, ο Τζόουνς θα πρέπει να αφήσει πίσω τις κακές του συνήθειες και να πάρει στην ομάδα του τους καλύτερους, όπως την όμορφη Ελέν. Η ιστορία του είναι τελικά ένας ύμνος για την αγάπη του φαγητού και την δύναμη των δεύτερων ευκαιριών. </p>
<p style="text-align: justify;"><iframe src="http://www.youtube.com/embed/uOtbc-mboSw" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<div class="media_embed" style="text-align: justify;"> </div>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Ο Κλέαρχος, η Μαρίνα και ο Κοντός </strong></p>
<p style="text-align: justify;">Το ριμέικ της αξέχαστης ταινίας του 1961 από τη Φίνος Φιλμς (με τους επίσης αξέχαστους: Βασίλη Αυλωνίτη, Γεωργία Βασιλειάδου και Νίκο Ρίζο) προσαρμοσμένο στα σημερινά δεδομένα από τον Στράτο Μαρκίδη. Θεσσαλονίκη 2015. Ο ώριμος οικογενειάρχης Κλέαρχος (Έλληνας της Πόλης), συνεχώς φλερτάρει αδιάντροπα, ρίχνοντας το φταίξιμο στον αθώο γαμπρό του Μάχο. Προκειμένου να συναντήσει στην Κωνσταντινούπολη, την όμορφη γειτόνισσά του Ηρώ, χρησιμοποιεί και πάλι σαν προκάλυμμα το γαμπρό του. Έτσι ενώ ο Μάχος πηγαίνει στην Πόλη για να κάνει μασάζ και θεραπείες στο πονεμένο χέρι του, ο Κλέαρχος συμφωνεί με τη σύζυγο του Μαρίνα, να τον ακολουθήσει κρυφά μήπως και έχει ερωμένη. Όμως ένα γύρισμα της τύχης θα φέρει την Μαρίνα, μαζί με την κόρη τους στην Πόλη με… απρόσμενα αποτελέσματα. </p>
<p style="text-align: justify;"><iframe src="http://www.youtube.com/embed/steO6qZLS9k" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<div class="media_embed" style="text-align: justify;"> </div>
<p style="text-align: justify;"> </p>
<div class="media_embed" style="text-align: justify;"> </div>
<p style="text-align: justify;"><strong>Επιστροφή στην Ιθάκη</strong></p>
<p style="text-align: justify;">Ο βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα σκηνοθέτης Λοράν Καντέ (Ανάμεσα Στους Τοίχους, 2008) συνυπογράφει το σενάριο με τον δημοφιλή συγγραφέα Λεονάρδο Παδούρα. Μια ταινία άμεση και ειλικρινής για τη φιλία και τις ανθρώπινες σχέσεις, στο ξεχωριστό περιβάλλον της Κουβανικής πρωτεύουσας. Πέντε φίλοι από τα παλιά βρίσκονται σε μία ταράτσα της ηλιόλουστης Αβάνας. Αφορμή της συνάντησης τους, ο εορτασμός της επιστροφής του ενός, μετά από 16 χρόνια εξορίας στη Μαδρίτη. Μέχρι την αυγή, ο Αμαντέο, ο Άλντο, η Τάνια, ο Ράφα και ο Έντι συζητούν, χορεύουν, πίνουν, καπνίζουν, παρηγορούν ο ένας τον άλλον, θυμώνουν, τραγουδούν και πάνω απ’ όλα μοιράζονται… όνειρα, μνήμες, συναισθήματα και ιστορίες της ισχυρής τους φιλίας. </p>
<p style="text-align: justify;"><iframe src="http://www.youtube.com/embed/JmOOAZayNQc" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<div class="media_embed" style="text-align: justify;"> </div>
<p style="text-align: justify;"><strong style="line-height: 1.6em;">Ακούσια </strong></p>
<p style="text-align: justify;">Από τον σκηνοθέτη του αριστουργηματικού Ανωτέρα βία, Ρούμπεν Έστλουντ. Η ταινία αποτελεί συνέχεια της μελέτης του σκηνοθέτη γύρω από την κοινωνική ψυχολογία και την ευθραυστότητα της ανθρώπινης συμπεριφοράς… Η ταινία αποτελείται από πέντε παράλληλες και ασύνδετες μεταξύ τους ιστορίες, με κοινό θέμα την ομαδική ανθρώπινη συμπεριφορά και, ειδικότερα, την αδυναμία των ανθρώπων να υπερασπιστούν άλλους ανθρώπους, αλλά και τα πιστεύω τους. Ο Έστλουντ παίζει με ένα ευρύ φάσμα χαρακτήρων – που τους υποδύονται κυρίως μη επαγγελματίες ηθοποιοί – απογυμνώνοντάς τους από το κοινωνικό τους προσωπείο και με το στεγνό χιούμορ και την αιχμηρή σάτιρα, καταφέρνει να δημιουργήσει μια ηθογραφία σε αποχρώσεις του γκρίζου. </p>
<p style="text-align: justify;"><iframe src="http://www.youtube.com/embed/csJz8bFabTI" frameborder="0" width="425" height="350"></iframe></p>
<div class="media_embed" style="text-align: justify;">Διαβάστε περισσότερα στο <a href="http://www.koutipandoras.gr">www.koutipandoras.gr</a></div>
<div class="media_embed" style="text-align: justify;"> </div>
<p style="text-align: justify;"> </p>

Σχετικά άρθρα