Δυσπραξία: Προβλήματα στις κινητικές δραστηριότητες του παιδιού

<p style="text-align: justify;"><span><span>Αναπτυξιακή διαταραχή συντονισμού  (</span><span lang="EN-GB">DCD</span><span>)</span></span></p>
<p style="text-align: justify;"> Αναπτυξιακή διαταραχή συντονισμού/ δυσπραξία, είναι μια διαταραχή που σχετίζεται με τον σχεδιασμό και την διεκπεραίωση κινητικών δραστηριοτήτων, ή με την ανάπτυξη δεξιοτήτων που έχουν να κάνουν με την κίνηση.</p>
<p style="text-align: justify;"><span> Μ</span><span>ερικά παιδιά με δυσπραξία, φτάνουν σε όρια φυσικής ανάπτυξης αργότερα απόάλλα, άλλα έχουν καταφέρει να αναπτύξουν βασικές κινητικές δεξιότητες, αλλά υπολείπονται στην ευχέρεια, στην πολυπλοκότητα, και στην προσαρμοστικότητα. Σεπολλές περιπτώσεις, μπορεί να συνυπάρχουν και δυσκολίες κοινωνικών δεξιοτήτων.</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span>Ένα παιδί μπορεί να έχει δυσκολία στο να</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span><span>-<span>        </span></span><span>σχεδιάσει μια φυσική δραστηριότητα,</span></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span><span>-<span>        </span></span><span> να έχει αμφιβολίες στο  να την αρχίσει,</span></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span><span>-<span>        </span></span><span>να ξεχνά τι ακολουθεί μετά σε μια αλληλουχία κινήσεων μέσα σε μια συγκεκριμένη δράση.</span></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span><span>-<span>        </span></span><span>να χρησιμοποιήσουν κινητικές δεξιότητες σε διαφορετικόπλαίσιο από αυτό στο οποίο τις έχουν μάθει</span></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span> </span><span>Λόγω τoυ ότι συνυπάρχουν πολλών ειδών δυσκολίες, μπορεί να συναντήσετε ένααριθμό διαφορετικών ορισμών που περιλαμβάνουν για παράδειγμα:</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span><span>1.<span>      </span></span><span>«Αδέξιος ή περίεργος» – αυτοί οι όροι, έχουν συχνάχρησιμοποιηθεί για να περιγράψουν άτομα που έχουν κινητικές δυσκολίες. Παρόλααυτά, μας λένε πολύ λίγα, σχετικά με την φύση των δυσκολιών και δεν ωφελείκανέναν να χαρακτηρίσουμε ένα παιδί με αυτόν τον τρόπο.</span></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span><span>2.<span>    </span></span><span>«Δυσπραξία»- μια αναπηρία ή μια ανωριμότητα στην οργάνωσητης κίνησης. Είναι μιά ανωριμότητα στον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλοςεπεξεργάζετε την πληροφορία και έχει σαν αποτέλεσμα, να μην μεταδίδονται σωστάτα μηνύματα.</span></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span><span>3.<span>    </span></span><span>«Αναπτυξιακή διαταραχή συντονισμού» ή </span><span lang="EN-US">DCD</span><span> – αυτός ο ορισμόςχρησιμοποιείται συχνά, όταν ο κινητικός συντονισμός του παιδιού, υπολείπεταιαπό αυτό που θα περιμέναμε ανάλογα με την βιολογική του λειτουργία και την ικανότητάτου. Η </span><span lang="EN-US">DCD</span><span> μπορεί να έχει επιπτώσεις τόσο στις ακαδημαϊκές επιδόσεις όσο και σεκαθημερινές δραστηριότητες.</span></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span> </span><span>Η</span><span lang="EN-US"> «</span><span>Αναπτυξιακή</span><span> </span><span>διαταραχή</span><span> </span><span>συντονισμού</span><span lang="EN-US">» </span><span>έχει</span><span> </span><span>οριστεί</span><span> </span><span>από</span><span> </span><span>την</span><span lang="EN-GB">AmericanPsychiatric Association in their Diagnostic and Statistical Manual of MentalDisorders IV − Text Revision (2000)</span><span lang="EN-GB"> </span><span>με</span><span> </span><span>τα</span><span> </span><span>εξής</span><span lang="EN-US"> 4 </span><span>κριτήρια</span><span lang="EN-US">:</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span>-<span>        </span><span>Να υπολείπεται κατά πολύ από την βιολογική του ηλικία καιτο νοητικό του επίπεδο, η εκτέλεση δραστηριοτήτων που εμπεριέχουν κινητικόσυντονισμό</span></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span>-<span>        </span><span>Οι δυσκολίες αυτές εμποδίζουν σημαντικά ακαδημαϊκέςεπιδόσεις αλλά και καθημερινές συνήθειες.</span></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span>-<span>        </span><span>Οι δυσκολίες αυτές δεν οφείλονται σε γενικούς ιατρικούςλόγους όπως,</span><span lang="EN-GB">cerebral</span><span lang="EN-GB"> </span><span lang="EN-GB">palsy</span><span> και</span></span></p>
<p style="text-align: justify;"><span>-<span>        </span><span>Το άτομο δεν πάσχει από οποιαδήποτε νοητική καθυστέρηση ήμαθησιακή δυσκολία, δηλαδή η διάγνωση της «αναπτυξιακής διαταραχής συντονισμού»δεν μπορεί να δοθεί σε άτομα που έχουν </span><span lang="EN-US">IQ</span></span><span> κάτω από 70</span>. <br /><span>Από την Πανελλήνια Ένωση Γονέων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες </span> </p>

Σχετικά άρθρα