Τα παιδιά πάνε θέατρο τις γιορτές!

<p class="intro" style="text-align: justify;">Επιλέξαμε δεκαεννέα θεατρικές παραστάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.</p>
<p style="text-align: justify;">Αφού  παρουσιάσαμε τα  θεάματα για όλη την οικογένεια που ανεβαίνουν τις γιορτινές αυτές ημέρες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε τις αμιγώς θεατρικές παραστάσεις που μυούν τα παιδιά στο μαγικό κόσμο του θεάτρου. Επιλέξαμε δεκαεννέα από αυτές και σας τις προτείνουμε.</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Ο Σιμιγδαλένιος</strong>»: Μια βασιλοπούλα αποφασίζει να πλάσει μόνη της τον άνδρα που θα παντρευτεί. Με αμύγδαλα, ζάχαρη και σιμιγδάλι φτιάχνει τον Σιμιγδαλένιο. Ένα τρυφερό και συγκινητικό παραμύθι-του Αλέξανδρου Αδαμόπουλου- που υμνεί τη δύναμη της αγάπης. Τη σκηνοθεσία του υπογράφει η Λυδία Κονιόρδου, η οποία εμπνέεται από τους πίνακες του Θεόφιλου, χρησιμοποιεί παραδοσιακά κοστούμια μετουσιωμένα με φαντασία και χιούμορ και θυμίζει στα παιδιά παιχνίδια ξεχασμένα (Εθνικό Θέατρο – Κτίριο Τσίλλερ – Κεντρική Σκηνή).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Πόση Γη χρειάζεται ο Άνθρωπος</strong>»: Η νεανική θεατρική ομάδα The 3rd person theatre group εγκαινιάζει την Παιδική Σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά και παρουσιάζει το έργο του Λέοντα Τολστόι που μιλάει για την απληστία. Ήρωάς του ο Παχόμ, ένας αγρότης που αν και κατάφερε να γίνει μεγαλοκτηματίας δεν σταμάτησε πότε να αναζητά να αποκτήσει όλο και περισσότερη γη(Δημοτικό Θέατρο Πειραιά).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Οι φανταστικές περιπέτειες του Βαρώνου Μυνχάουζεν</strong>»: Η Άνδρη Θεοδότου διασκευάζει το διάσημο βιβλίο του ποιητή Gottfried August Bürger, εμπνευσμένο από την αρχική αγγλική έκδοση του 1785 του Rudolf Erich Raspe και ο Δημήτρης Δεγαΐτης σκηνοθετεί μία παράσταση για τα ταξίδια του Βαρώνου Καρλ Μυνχάουζεν. Ταξίδια από τα οποία εμπνεύστηκε τις αφηγήσεις του που είναι γεμάτες υπερβολές και αχαλίνωτη φαντασία, παρά το γεγονός ότι ο ίδιος ισχυρίζεται πως όλα τα μεγάλα κατορθώματά του είναι πέρα για πέρα αληθινά… (Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν – Φρυνίχου).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Τα ψηλά βουνά</strong>»: Το βιβλίο με τη βαθιά ελληνικότητα της γραφής του Ζαχαρία Παπαντωνίου γίνεται θεατρικό έργο και ζωντανεύει επί σκηνής από τον Βασίλη Μαυρογεωργίου, σε μια παράσταση, η οποία εξυµνεί την ελληνική ύπαιθρο, µε στόχο τη µύηση των παιδιών στη φυσιολατρία και το οµαδικό πνεύµα (Ακροπόλ).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Ψαρόσουπα: Βρασίδας εναντίον Μπακαλιαράκου</strong>»: Η ξακουστή Βυθούπολη και οι ήρωες της μάς καλούν να ζήσουμε ξανά την περιπέτεια μέσα από ολοκαίνουργιες ιστορίες από τον Γιώργο Λεμπέση. Η νέα παράσταση, σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου, μιλάει με χιούμορ για το θέμα της βίας, του εξορισμού, του ρατσισμού, αλλά και για τη σπουδαιότητα της ελευθερίας να αντιμετωπίζουμε με δύναμη δυσάρεστες καταστάσεις χωρίς φόβο (Δημήτρης Χορν).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Το καπλάνι της βιτρίνας</strong>»: Το θρυλικό, αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της Άλκης Ζέη «ζωντανεύει» στη σκηνή σε διασκευή-σκηνοθεσία Ανδρομάχης Χρυσομάλη. Έχοντας συμπληρώσει 52 χρόνια από τότε που πρωτοκυκλοφόρησε, παρουσιάζεται σε μία παράσταση, που μεταφέρει μικρούς και μεγάλους στο Λαμαγάρι, το  «σκηνικό» των παιδικών χρόνων της συγγραφέως και κυρίως στα συναισθήματα, την ψυχή και την αθωότητα των δυο μικρών κοριτσιών, της Μέλιας και της Μυρτούς, χαρτογραφώντας το καλοκαίρι του 1936 (Βρετάνια).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Το Σπάταλο Τερατάκι</strong>»: Είναι τόσο σπάταλο που ούτε ένα τερατονόμισμα από το καθημερινό του χαρτζιλίκι δεν μπορεί να κρατήσει στο χέρι του γιατί τα ξοδεύει όλα… μα όλα! Μία παράσταση για παιδιά από 3 έως 7 ετών σε σκηνοθεσία Χρήστου Χατζηπαναγιώτη και σε μουσική Πάνου Μουζουράκη, εμπνευσμένη από το ομότιτλο βιβλίο της Κατερίνας Μαρκαδάκη. Επικεντρώνεται στην αξία της αποταμίευσης, για το πόσο σημαντικό είναι να έχουμε στόχους και όνειρα και να μαθαίνουμε από τα λάθη μας (Μικρό Παλλάς).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Το Κάτι-Σαν-Κομμάτι</strong>»: Με αφετηρία το γνωστό σύγχρονο παραμύθι του Σελ Σιλβερστάιν «Το κομμάτι που λείπει συναντά το μεγάλο Ο», η ομάδα ΝΤΟΥΘ παρουσιάζει μία παράσταση που ασχολείται με χιούμορ και ευαισθησία με έννοιες, όπως η μοναξιά, το ταίριασμα, η ολοκλήρωση. Πρωταγωνιστής της είναι ένας αλλόκοτος ήρωας που είναι αποφασισμένος να κυλίσει και να βρει το ταίρι του κάτω από τον ήλιο κι αν χρειαστεί και πάνω απ’ αυτόν (Skrow Theatre).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Ομήρου Οδύσσεια</strong>»: Όλα αρχίζουν στον Όλυμπο. Οι θεοί συνεδριάζουν, μια που ο Ποσειδώνας – εχθρός του Οδυσσέα – λείπει σε ταξίδι. Ευκαιρία να επιτρέψουν στον πολύπαθο ήρωα να φύγει από το νησί της Καλυψούς, όπου είναι αποκλεισμένος. Ο Ερμής αναλαμβάνει να μεταφέρει την είδηση. Η Καλυψώ θυμώνει, αλλά τού επιτρέπει να φύγει. Με μια σχεδία ο Οδυσσέας ξεκινάει για την πολυπόθητη επιστροφή. Η Κάρμεν Ρουγγέρη παρουσιάζει το έργο του μεγάλου επικού ποιητή (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Ομήρου Ιλιάδα</strong>»: Η νέα παράσταση της Κάρμεν Ρουγγέρη και της ομάδας της βασίζεται στην ομηρική «Ιλιάδα» μόνο που πάει ένα βήμα παρακάτω στο χρόνο την ιστορία της, μιλώντας για το θάνατο του Αχιλλέα, το Δούρειο Ίππο και την καταστροφή της Τροίας (Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Ο κλέφτης των επτά κάκτων</strong>»: Το έργο του Ευγένιου Τριβιζά για τις περιπέτειες του Ρούλη Μπισμπιρούλη, ενός ταλαντούχου, πλην γκαφατζή ηθοποιού, γίνεται παράσταση από τον Παντελή Δεντάκη και παρουσιάζεται τόσο στη σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, όσο και σε παιδιά που νοσηλεύονται σε νοσοκομεία και ιδρύματα ή ανήκουν σε ευαίσθητες ομάδες, στο πλαίσιο του «Θεάτρου αλληλεγγύης για παιδιά» (Θέατρο του Νέου Κόσμου).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Η Πέτρα του Βορρά</strong>»: Σε ένα μαγικό κόσμο, ένα 12χρονο αγόρι ξεκινά ένα ταξίδι στα πέρατα του κόσμου για να βρει τον πατέρα του, τον οποίο δεν γνώρισε ποτέ. Αυτό είναι το παιδικό έργο του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του ίδιου και της Κατερίνας Παπαδάκη (Αλίκη).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Παραμύθια με την Ξένια</strong>»: Για δεύτερη συνεχή χρονιά, η Ξένια Καλογεροπούλου αφηγείται ιστορίες σε παιδιά 4-8 ετών και τους γονείς τους. Κι όταν οι ιστορίες της φτάσουν στο τέλος τους, η Άννα Παπαφίγκου αναλαμβάνει δράση για να παρασύρει τα παιδιά σε παιχνίδια εμπνευσμένα από τις ιστορίες που άκουσαν, την ώρα που η ηθοποιός – σκηνοθέτις συζητά με τους συνοδούς τους για την αναγκαιότητα της προφορικής αφήγησης (Πόρτα).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Ποιος είναι ο Δόκτωρ Κόρτσακ;</strong>»: Την ξεχωριστή ιστορία του Γιάνους Κόρτσακ, του γνωστού Πολωνοεβραίου ανθρωπιστή, συγγραφέα και παιδαγωγού που τις τελευταίες μέρες της ζωής του ήταν διευθυντής του Ορφανοτροφείου του Γκέτο της Βαρσοβίας αφηγείται το έργο του Ντέιβιντ Γκρεγκ, που παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Άννας Μιχελή (Πόρτα).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Η Μάγια στην Ονειροχώρα</strong>»: Ένα θεατρικό ταξίδι, για όλες τις ηλικίες, σε έναν κόσμο μαγικό γεμάτο εκπλήξεις και… υπερφυσικές δυνάμεις.  Σ’αυτόν μάς μεταφέρουν οι Σταύρος Στάγκος, Περσέας Αρκομάνης, Έρση Νιαώτη και Κώστας Παντελιάς μέσα από το έργο τους. Πρωταγωνίστριά του είναι η Μάγια, ένα μικρό κορίτσι που δεν ξέρει τι είναι ο Φόβος και αποφασίζει, για να το μάθει, να χαθεί μέσα στο Μαγικό Βιβλίο της Ονειροχώρας που έχει στο παιχνιδάδικό της η μυστηριώδης Κυρία Βέρνον (Πειραιώς 131).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Μια γιορτή στου Νουριάν</strong>»: Η ανατρεπτική κωμωδία του Φόλκερ Λούντβιγκ παρουσιάζεται από τον Βασίλη Κουκαλάνι και τον Παντελή Δεντάκη, με σκοπό να προωθήσει στα παιδιά την αντίληψη κοινωνικής ευθύνης, τη θετική σκέψη και στάση για το μέλλον και να προβάλλει το θέμα των προκαταλήψεων και της πολιτισμικής συμφιλίωσης (Σύγχρονο).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Μικρό-μικρό, Μεγάλο-μεγάλο</strong>»: Μια μικρή σκηνική περιπέτεια του Θωμά Μοσχόπουλου και του Χρήστου Παπαδόπουλου, που μυεί τους μικρούς – μικρούς θεατές στη θεατρική γλώσσα, σε σκηνοθεσία του πρώτου. Τι είναι τα όρια; Ποιος τα βάζει; Γίνεται χωρίς αυτά; Τι μπορώ να κάνω, τι δεν μπορώ να πιάσω και ως πού φτάνω; Τι υπάρχει πέρα από εκεί που φτάνω; Με την αφαιρετική, άμεση μη λεκτική γλώσσα που μοιράζονται από κοινού τα πολύ μικρά παιδιά και οι μεγάλοι καλλιτέχνες της σκηνής, τη γλώσσα δηλαδή του παιχνιδιού, τη γλώσσα του σώματος, τη γλώσσα μιας «κλοουνερί», το παιδί έρχεται σε επαφή με την ανακουφιστική σχετικότητα των αρχικών αναστολών και φόβων της πρώτης έκθεσης  με αυτό που λέμε το «άλλο», ο «κόσμος» (Πόρτα).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Είστε και Φαίνεστε</strong>»: Βασισμένη σε παραδοσιακό έργο του Φόλκερ Λούντβιγκ που διασκευάζεται από τον Βασίλη Κουκαλάνι, η Ομάδα Νεανικού Θεάτρου «Συντεχνία του Γέλιου» καταπιάνεται με ένα από τα πιο κυρίαρχα αλλά και ευαίσθητα θέματα των παιδιών, το σχολικό άγχος και το bullying (σχολικός εκφοβισμός). Το έργο αυτό ερευνά με ώριμο και υπεύθυνο τρόπο τα αίτια και τις συγκυρίες που γεννάνε τη σχολική κακοποίηση και τον εκφοβισμό (Σύγχρονο).</p>
<p style="text-align: justify;">«<strong>Παραμύθι χωρίς όνομα</strong>»: Η Κάρμεν Ρουγγέρη μεταφέρει στη σκηνή το ομώνυμο μυθιστόρημα της Πηνελόπης Δέλτα. Ένα έντεχνο, διαχρονικό παραμύθι, όπου η πατρίδα και τα δεινά της παρουσιάζονται με έναν εύληπτο και μαγικό τρόπο (Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης).</p>
<p style="text-align: justify;">tospirto.net</p>

Σχετικά άρθρα