Αρχική / Υγεία / Η Υγεία μου / 9 τρόποι για να προλάβεις τα καλοκαιρινά ατυχήματα ώστε να μην τραυματιστείς!

9 τρόποι για να προλάβεις τα καλοκαιρινά ατυχήματα ώστε να μην τραυματιστείς!

Τα καλοκαιρινά ατυχήματα μπορεί να προκληθούν είτε από αθλήματα χαμηλού κινδύνου και με μικρό ποσοστό κακώσεων, καθότι είναι κοντά στην ακτή και δεν καταπονούν ιδιαίτερα το σώμα, όπως η κολύμβηση, το ποδήλατο θαλάσσης, το κανό και τα παιχνίδια παραλίας όπως το βόλεϊ και οι ρακέτες είτε από τα αθλήματα μέσης και ανοικτής θαλάσσης, όπως σκι θαλάσσης, ιστιοσανίδα (windsurfing), και κωπηλασία.

Το 65% των τραυματισμών στο κολύμπι αφορά στην άρθρωση του ώμου, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο ΑΠΕ ο φυσικοθεραπευτής, ειδικός μυοσκελετικής και αθλητικής αποκατάστασης Γιάννης Μυσίρης. Έτσι, σύμφωνα με τον ειδικό τα συνηθέστερα αθλήματα του καλοκαιριού στην Ελλάδα διακρίνονται στις παραπάνω 2 κατηγορίες.

Οι 3 σημαντικότερες αιτίες τραυματισμών στην κολύμβηση

Η κολύμβηση θεωρείται από τους πλέον ιδανικούς τρόπους άσκησης για το σώμα. Λόγω της άνωσης υπάρχουν λιγότερα φορτία στις αρθρώσεις και τους τένοντες. Ωστόσο ακόμα και στην κολύμβηση, ελλοχεύει ο κίνδυνος του τραυματισμού.

«Η υπερβολική άσκηση χωρίς επαρκή ανάπαυση, οι κακές τεχνικές κολύμβησης και αναπνοής και η περιορισμένη μυϊκή δύναμη του ισχίου, αποτελούν τις σημαντικότερες αιτίες τραυματισμών. Το 65% των τραυματισμών στο κολύμπι αφορά στην άρθρωση του ώμου».

«Κατά το πρόσθιο και την πεταλούδα, οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις των χεριών οδηγούν σε προβλήματα τενόντων (τενοντίτιδα ή φλεγμονή αυτού) στον ώμο. Το γόνατο είναι η δεύτερη άρθρωση που τραυματίζεται συχνότερα κατά το κολύμπι. Λόγω της πλάγιας κλίσης του γόνατος κατά το πρόσθιο ο έσω πλάγιος σύνδεσμος του γόνατος φορτίζεται διαρκώς και μπορεί να εμφανίσει ευαισθησία και πόνο».

Πώς πρέπει να πιάσεις τη ρακέτα;

Ο αγκώνας του τενίστα (tennis elbow) ή αλλιώς επικονδυλίτιδα αποτελεί την πιο συχνή αιτία παραπόνων των ανθρώπων που παίζουν ρακέτες. «Αφορά πόνο στην έξω επιφάνεια του αγκώνα. Αιτία οι επαναλαμβανόμενες κινήσεις των εκτεινόντων του καρπού με λάθος λαβή. Πρόληψη εδώ είναι το κατάλληλο grip (λαβή) της ρακέτας και ο σταδιακός χρόνος παιχνιδιού με αυτές».

Μετά το κανό, οπωσδήποτε διατάσεις μέσα στη θάλασσα 

Στο κανό, σύμφωνα με τον φυσικοθεραπευτή, οι τενοντίτιδες και οι ρήξεις συνδέσμων σε ώμο, αγκώνα και καρπό είναι αυτές που επικρατούν κατά κόρον, ενώ οι μυϊκοί πόνοι στην περιοχή της πλάτης είναι πολύ συχνοί. «Για τον λόγο αυτό η αποθεραπεία μετά το τέλος της βόλτας είναι απαραίτητη με διατάσεις στην πλάτη μέσα στη θάλασσα, αλλά και κολύμπι σε πιο ελεύθερο στιλ για να αποκατασταθεί η κινητικότητα».

Ποια δραστηριότητα κρύβει τον μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης καταγμάτων;

Στην ιστιοσανίδα (σέρφινγκ), υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος εμφάνισης καταγμάτων μιας και καλύπτουν το 25% των τραυματισμών ενώ είναι πολύ συχνοί οι μυϊκοί τραυματισμοί της μορφής των θλάσεων, σε κοιλιακούς, οπίσθιους μηριαίους και τετρακεφάλους.

Και όπως εξηγεί, αυτό συμβαίνει λόγω των απότομων θέσεων που παίρνει το σώμα στην προσπάθεια να εξισορροπήσει πάνω στην σανίδα. «Αλλά και στο σκι ο πόνος στη μέση είναι το πιο κλασικό σύμπτωμα τραυματισμού. Η οσφυαλγία κυμαίνεται στο 30% στις γυναίκες, ενώ στους άνδρες στο 20%. Στο θαλάσσιο σκι ο λόγος είναι οι επαναλαμβανόμενες δονήσεις που δέχεται το σώμα».

Μην φοράς σαγιονάρες για πολλή ώρα!

Ωστόσο, οι τραυματισμοί τους καλοκαιρινούς μήνες δεν προκαλούνται μόνο από τα σπορ. Κι αυτό γιατί μία κακή συνήθεια του λαού μας είναι ότι φοράει πολλές ώρες σαγιονάρες. Και είναι μια κακή συνήθεια σύμφωνα με τον ειδικό, ιδιαίτερα όταν συνδυάζεται με αρκετό περπάτημα.

«Τα πόδια αποτελούν τους θεμέλιους λίθους στο σώμα καθώς είναι τα πρώτα σημεία του σώματος που μεταφέρουν τις φορτίσεις σε όλο το σώμα. Οι σαγιονάρες καλό είναι να χρησιμοποιούνται μόνο κατά τις μετακινήσεις στην παραλία, καθώς πολλά επεισόδια πόνου στο γόνατο και την μέση το καλοκαίρι, μπορεί να οφείλονται στην αλλαγή του υποδήματος».

Η σαγιονάρα δεν παρέχει τη μηχανική υποστήριξη που χρειάζεται το πέλμα μας. Οι flat σαγιονάρες ειδικά όταν φοριούνται από άτομα με πλατυποδία και χαμηλή ποδική καμάρα μπορεί να εντείνουν προβλήματα του πέλματος.

Πες «όχι» στην ξαπλώστρα

Όσον αφορά στην ξαπλώστρα που πολλοί την αγαπούμε με ένα βιβλίο ή ένα κοκτέιλ στο χέρι, ο ειδικός μας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου: «Μην μένετε πολλές ώρες ξαπλωμένοι. Ειδικά άτομα με κυφωτική στάση, σύνδρομο στάσης, τη λεγόμενη καμπούρα, δεν πρέπει να είναι πολλές ώρες ξαπλωμένοι μπρούμυτα. Πρέπει να αλλάζουν στάση».

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Πώς να αποφύγουμε τα… ατυχήματα μέσα στο σπίτι λόγω καραντίνας; 12 συμβουλές για όλους!

Κιρσοί: 6 λύσεις για να τους αντιμετωπίσεις και να μην πονάς

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X