10 μύθοι για τη δίαιτα για τον διαβήτη thumbnail

10 μύθοι για τη δίαιτα για τον διαβήτη

Ισως έχεις ακούσει ότι το να τρως πολλή ζάχαρη προκαλεί διαβήτη. Πιθανόν κάποιος σου είπε ότι πρέπει να σταματήσεις τα αγαπημένα σου φαγητά όταν ακολουθείς δίαιτα για το διαβήτη. Υπάρχουν πολλοί μύθοι για τη δίαιτα και το φαγητό. Ακολουθούν δέκα διαδεδομένοι μύθοι για τη δίαιτα για το διαβήτη. 


1. Το να τρώει κανείς πολλή ζάχαρη προκαλεί διαβήτη


Μύθος. Η αλήθεια είναι ότι ο διαβήτης ξεκινά όταν κάτι διακόπτει τη δυνατότητα του σώματος να μετατρέπει το φαγητό σε ενέργεια.


2. Υπάρχουν πάρα πολλοί κανόνες στη δίαιτα για τον διαβήτη


Μύθος. Εάν έχεις διαβήτη, πρέπει να προγραμματίζεις τα γεύματα σου αλλά η γενική ιδέα είναι απλή, θέλεις να κρατήσεις το επίπεδο σακχάρων στο αίμα σου όσο πιο κοντά γίνεται στα φυσιολογικά επίπεδα. Διάλεξε τρόφιμα που λειτουργούν παράλληλα με τις δραστηριότητες και τη φαρμακευτική αγωγή που ακολουθείς. Χρειάζεται όμως να κάνεις προσαρμογές σε αυτά που τρώς; Πιθανόν. Αλλά ο καινούριος τρόπος διατροφής μπορεί να μην απαιτεί όσες αλλαγές φαντάζεσαι.


3. Οι υδατάνθρακες κάνουν κακό στο διαβήτη


Μύθος. Οι υδατάνθρακες αποτελούν τη βάση μιας υγιούς διατροφής είτε έχεις διαβήτη είτε όχι. Επηρεάζουν το επίπεδο σακχάρων στο αίμα, γι’ αυτό θα πρέπει να έχεις εικόνα για το πόσους καταναλώνεις κάθε μέρα. Κάποιοι υδατάνθρακες έχουν βιταμίνες, μεταλλικά στοιχεία και φυτικές ίνες. Επίλεξε προϊόντα ολικής άλεσης, φρούτα και λαχανικά. Πλούσιοι σε άμυλο και ζάχαρη υδατάνθρακες δεν είναι ιδανική επιλογή γιατί προσφέρουν λιγότερα και δεν παρέχουν καύσιμα στα οποία να μπορεί να βασιστεί το σώμα.


4. Η πρωτεϊνη είναι καλύτερη από τους υδατάνθρακες για το διαβήτη


Μύθος. Επειδή οι υδατάνθρακες επηρεάζουν το επίπεδο σακχάρου στο αίμα πολύ γρήγορα, ενδέχεται να μπείς στον πειρασμό να φας λιγότερους και να τους αντικαταστήσεις με περισσότερη πρωτεϊνη. Αλλά φρόντισε να διαλέξεις τις πρωτεϊνες προσεκτικά. Εάν συνοδεύονται από πολλά κορεσμένα λίπη, είναι επιβλαβές για την καρδιά. Επίσης έλεγξε τις μερίδες. Συζήτησε με τον διατροφολόγο ή το γιατρό σου σχετικά με την ποσότητα των πρωτεϊνών που συνιστά στην περίπτωση σου.


5. Μπορείς να προσαρμόσεις την φαρμακευτική αγωγή ώστε να 'διορθώσεις' αυτά που τρως  


Μύθος. Εάν χρησιμοποιείς ινσουλίνη για τον διαβήτη σου, πιθανόν θα μάθεις να προσαρμόζεις την ποσότητα και το είδος που λαμβάνεις ώστε να συμβαδίζει με την ποσότητα του φαγητού που τρως. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι μπορείς να τρως όσο θέλεις και μετά απλά να παίρνεις φάρμακα για να σταθεροποιήσεις το επίπεδο των σακχάρων στο αίμα σου.


Εάν χρησιμοποιείς φάρμακα, μη ρυθμίζεις τη δόση σου ανάλογα με τα επίπεδα των υδατανθράκων στα γεύματα σου εκτός κι αν το έχει συστήσει ο γιατρός σου. Τα περισσότερα φάρμακα για το διαβήτη λειτουργούν καλύτερα όταν τα παίρνεις σύμφωνα με τις οδηγίες.


6. Θα πρέπει να αποχωριστείς τα αγαπημένα σου φαγητά


Μύθος. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να σταματήσεις να τρως αυτά που σπου αρέσουν. Αντ’ αυτού κάνε μια αλλαγή στον τρόπο που προετοιμάζεις τα αγαπημένα σου φαγητά. Μπορείς να τα ψήσεις στο φούρνο αντί να χρησιμοποιήσεις τηγάνι;


Προσπάθησε να κάνεις μια αλλαγή στα συνοδευτικά των αγαπημένων σου φαγητών. Για παράδειγμα, μια γλυκοπατάτα αντί για πουρέ; Επίσης μικρότερες μερίδες. Φρόντισε μόνο να μην χρησιμοποιείς τα αγαπημένα σου φαγητά σαν επιβράβευση. Ενας διαιτολόγος – διατροφολόγος θα σε βοηθήσει να συμπεριλάβεις τις τροφές που σου αρέσουν στο πλάνο της δίαιτας που πρέπει να ακολουθείς για τον διαβήτη.


7. Να σταματήσεις τα γλυκά εφόσον έχεις διαβήτη


Μύθος. Θα μπορούσες να τα μειώσεις. Μία μπάλα παγωτό αντί για δύο ή μοιράσου ένα επιδόρπιο με ένα φίλο. Σκέψου την εναλλακτική να χρησιμοποείς χαμηλά σε θερμίδες γλυκαντικά αλλά έχε υπόψη ότι μπορεί να υπάρχουν υδατάνθρακες σε αυτά. Αντικατάστησε το παγωτό, την τάρτα, το κέικ με ένα φρούτο, ολικής άλεσης μπισκότα με σταφίδες, ή γιαούρτι. Κάνε μικροαλλαγές στις συνταγές. Για παράδειγμα μπορείς να χρησιμοποιείς λιγότερη ζάχαρη απ’ όσο προτείνει μια συνταγή χωρίς εκπτώσεις στη γεύση.


8. Να πεις όχι στα γλυκαντικά με λίγες ή καθόλου θερμίδες


Μύθος. Τα περισσότερα από αυτά τα γλυκαντικά είναι πολύ πιο γλυκά απ’ ό,τι η ίδια ποσότητα ζάχαρης, οπότε μπορείς να χρησιμοποιείς λιγότερα. Οι γνώμες γι’ αυτά είναι αντικρουόμενες αλλά η Αμερικάνικη Ενωση Διαβητολόγων εγκρίνει τη χρήση σακχαρίνης, ασπαρτάμης, ακεσουλφαμικού κάλιου, σουκραλόζης, στέβιας. Μπορείς να ρωτήσεις ένα διατροφολόγο ποια από αυτές ενδείκνυται για κάθε χρήση, τον καφέ, το μαγείρεμα, τα γλυκά.


9. Χρειάζεται να καταναλώνεις ειδικά διαβητικά γεύματα


Μύθος. Τα φαγητά που είναι κατάλληλα για όσους έχουν διαβήτη είναι υγιεινές επιλογές και για την υπόλοιπη οικογένεια. Με το διαβήτη πρέπει να προσέχεις θερμίδες, λίπη και την πρωτεϊνη που καταναλώνεις.


10. Τα προϊόντα διαίτης είναι η καλύτερη επιλογή


Μύθος. Διάβασε τις ετικέτες για να διαπιστώσεις εάν τα συστατικά και ο αριθμός των θερμίδων είναι καλή επιλογή για σένα. Μπορεί να πληρώνεις περισσότερα για κατ’ όνομα προϊόντα διαίτης. 

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X