Τι θα δούμε στο Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου: Το πρόγραμμα (β' μέρος)

<p><strong>Το δεύτερο μέρος του Προγράμματος του Φεστιβάλ Αθηνών – Επιδαύρου 2016:</strong></p>
<p> </p>
<p>MICHELLE ANNE DE MEY JACO VAN DORMAEL COLLECTIF KISS &amp; CRY Cold Blood</p>
<p>Μετά την παγκόσμια επιτυχία του Kiss and Cry, η Μισέλ Αν ντε Με και ο Ζακό Βαν Ντορμέλ επιστρέφουν με την καινούργια τους παράσταση Cold Blood, που αφηγείται τις ιστορίες επτά περίεργων θανάτων. Οι δημιουργοί της παράστασης συνδυάζουν τις τεχνικές και τα μέσα του κινηματογράφου, του θεάτρου, του χορού και της μουσικής, για να δημιουργήσουν μια εντελώς νέα και εντυπωσιακή καλλιτεχνική γλώσσα.</p>
<p>Οι μικροκάμερες καταγράφουν και προβάλλουν την ιστορία που διαδραματίζεται ανάμεσα σε απόλυτα ρεαλιστικές μακέτες- μινιατούρες, ενώ μοναδικοί πρωταγωνιστές είναι τα δάχτυλα και τα χέρια που χορεύουν.</p>
<p>[23 και 24 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Δ]</p>
<p> </p>
<p>ΑΡΙΑ ΜΠΟΥΜΠΑΚΗ and we are not at the same place</p>
<p>Η αξία του περπατήματος είναι γνωστή από την αρχαιότητα, καθώς θεωρούταν μια φυσική δραστηριότητα που ταυτίζεται με τη συλλογιστική πορεία. Τα μέλη της ομάδας, που προέρχονται από διαφορετικές χώρες (Γαλλία, Ισραήλ, Βραζιλία και Ελλάδα), επέλεξαν να παρουσιάσουν τη νέα τους δουλειά στην Ελλάδα, μια χώρα που έχει γίνει πέρασμα αμέτρητων σωμάτων, τα οποία περπατώντας έχουν ενώσει Ανατολή και Δύση.</p>
<p>Στην παράσταση, τα σώματα δύο χορευτών συμπλέκονται συνέχεια, αποτελώντας το έδαφος πάνω στο οποίο περπατά η τρίτη χορεύτρια. Τα τρία σώματα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα και μεταμορφώνονται σε γρανάζια που κινούν το ένα το άλλο. Έτσι, η ομάδα ερευνά το ρόλο του περπατήματος ως καθημερινή κίνηση στη σύγχρονη δημιουργία.</p>
<p>[30 και 31 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]</p>
<p> </p>
<p>ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΝΔΡΕΟΥ Kind of Fierce</p>
<p>Η μορφή σόλο, ένας καλλιτέχνης που δρα μόνος του ενώπιον πολλών άλλων, είναι μια από τις τολμηρότερες μορφές έκφρασης στις παραστατικές τέχνες. Στο Kind of Fierce η Κατερίνα Τσολάκη προτείνει ένα σώμα εν δράσει, θεωρώντας ότι η τόλμη, σε όλη της την εννοιολογική και βιωματική υποκειμενικότητα, είναι το κλειδί για μια εμπειρία ελευθερίας. Στηριζόμενη στο τρίπτυχο τόλμη-χορός-ελευθερία, η χορογράφος παίζει με τις πιθανές αντιθέσεις και εντάσεις που προκύπτουν. Η τόλμη του Kind of Fierce έγκειται στην αμεσότητα της δράσης, την απόλυτη δέσμευση στη στιγμή, την ορμή αλλά και τη στωικότητα χωρίς επιπλέον θεατρικό σχολιασμό.</p>
<p>[30 και 31 Ιουλίου / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 Ε]</p>
<p> </p>
<p>ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Αΐντα του Τζουζέππε Βέρντι</p>
<p>Νέα παραγωγή της ΕΛΣ από το Φεστιβάλ Όπερας της Ταορμίνας Η όπερα παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία του Ιταλού Ενρίκο Καστιλιόνε, φημισμένου για την κινηματογραφική ματιά και το ρεαλισμό των θεαμάτων του. Μουσική διεύθυνση: Μύρων Μιχαηλίδης (10, 11/6) – Ηλίας Βουδούρης (12, 15/6). Στο ρόλο της Αΐντας η Τσέλλια Κοστέα (10, 12/6) και η Άντα Λουίζε Μπόγκτζα (11, 15/6). Στο ρόλο του Ρανταμές ο Ντάριο ντι Βιέτρι (10, 12, 15/6) και ο Σεμπαστιάν Φερράντα (11/6).</p>
<p>Συμμετέχουν η Ορχήστρα, η Χορωδία και το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.</p>
<p>[10, 11, 12, 15 Ιουνίου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]</p>
<p> </p>
<p>ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Κάρμεν του Ζωρζ Μπιζέ</p>
<p>Νέα παραγωγή</p>
<p>Στη νέα του παραγωγή ειδικά για την Εθνική Λυρική Σκηνή, ο Στήβεν Λάνγκριτζ, καλλιτεχνικός διευθυντής της Όπερας του Γκαίτεμποργκ, εξηγεί: «Η Ανδαλουσία του Μπιζέ έχει επινοηθεί, είναι υποθετική, ωστόσο αντανακλά τον κόσμο μας. Η συντριπτική φτώχεια αποτελεί καθημερινότητα για πολλά εκατομμύρια ανθρώπους, στους οποίους η όπερα Κάρμεν δίνει φωνή. Οι άνθρωποι σε αυτό τον επινοημένο κόσμο ζουν στο περιθώριο της κοινωνίας, στα γεμάτα απόγνωση άκρα. Όρια και φτώχεια, ελευθερία και σκλαβιά: δύσκολο να βρεθούν πιο επίκαιρα θέματα. Η Κάρμεν είναι μια ιστορία για το σήμερα».</p>
<p>Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός · Σκηνοθεσία: Στήβεν Λάνγκριτζ. Στο ρόλο της Κάρμεν η Ρινάτ Σαχάμ (24, 26/7) και η Ζεραλντίν Σωβέ (27, 29/7). Στο ρόλο του Δον Χοσέ ο Δημήτρης Πακσόγλου (27, 29/7). Συμμετέχουν η Ορχήστρα, η Χορωδία και το Μπαλέτο και η Παιδική Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.</p>
<p>[24, 26, 27, 29 Ιουλίου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]</p>
<p> </p>
<p>ΚΑΜΕΡΑΤΑ Carmina Burana του Καρλ Ορφ</p>
<p>Η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής υπό τη διεύθυνση του πολυβραβευμένου αρχιμουσικού Γιώργου Πέτρου παρουσιάζει το γνωστότερο συμφωνικό/χορωδιακό έργο του 20ού αιώνα: τα πολυαγαπημένα Carmina Burana του Γερμανού συνθέτη και μουσικοπαιδαγωγού Καρλ Ορφ (1895-1982), που γράφτηκαν το 1935 για μεγάλα ορχηστρικά και χορωδιακά σύνολα καθώς και τρεις σολίστ.</p>
<p>Από τότε ως σήμερα μαγεύουν τα ακροατήρια ανά τον κόσμο με το μεγαλείο της σύλληψής τους, τον γήινο και άμεσο χαρακτήρα της μουσικής, τα μεγαλοπρεπή χορωδιακά και τα εντυπωσιακά φωνητικά σόλο. Η Καμεράτα αναμετράται για πρώτη φορά με τον κολοσσιαίο συμφωνικό και χορωδιακό όγκο του έργου, πλαισιωμένη από τρεις σπουδαίους έλληνες σολίστ: τη σοπράνο Χριστίνα Πουλίτση, τον βαρύτονο Χάρη Ανδριανό και τον τενόρο Αντώνη Κορωναίο.</p>
<p>[18 Ιουνίου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]</p>
<p> </p>
<p>ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΝΟΛΑ ΕΡΤ</p>
<p>Γιορτάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα και η Χορωδία της ΕΡΤ με τη συμμετοχή της Χορωδίας του Δήμου Αθηναίων παρουσιάζουν την περίφημη Ενάτη συμφωνία του Μπετόβεν με σολίστ τους: Μυρτώ Παπαθανασίου (σοπράνο), Mαργαρίτα Συγγενιώτου (άλτο), Αντώνη Κορωναίο (τενόρος) και Τάσο Αποστόλου (μπάσος). Μουσική διεύθυνση: Κάρολος Τρικολίδης Μουσική διδασκαλία Χορωδίας ΕΡΤ: Νίκος Κοτροκόης · Μουσική διδασκαλία Χορωδίας Δήμου Αθηναίων: Σταύρος Μπερής. Η συναυλία ανοίγει με το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα, αρ. 9, σε μι ύφεση μείζονα, KV 271 (Jeune Homme) του Μότσαρτ. Σολίστ η Ντόρα Μπακοπούλου.</p>
<p>Μια συναυλία-γιορτή με ελεύθερη είσοδο.</p>
<p>[21 Ιουνίου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]</p>
<p> </p>
<p>ΝΟΤΗΣ ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ «Θα βρεθούμε ξανά» 50 χρόνια τραγούδια</p>
<p>Το Ηρώδειο πλημμυρίζει με αγαπημένες μελωδίες-τραγούδια του Νότη Μαυρουδή με αφορμή μια συναυλιακή γιορτή για τα 50 χρόνια του σπουδαίου μουσικού στην ελληνική δισκογραφία. Συμμετέχουν μεγάλα ονόματα του ελληνικού τραγουδιού:</p>
<p>Φωτεινή Βελεσιώτου, Νένα Βενετσάνου, Μελίνα Κανά, Αναστασία Μουτσάτσου, Γιώργος Νταλάρας, Μίλτος Πασχαλίδης,</p>
<p>Μόρφω Τσαϊρέλη καθώς και η Νεανική Χορωδία Αθηναϊκού Ωδείου υπό τη διεύθυνση της Αλεξάνδρας Μητσοπούλου.</p>
<p>[23 Ιουνίου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]</p>
<p> </p>
<p>ΝΕΛΛΗ ΣΕΜΙΤΕΚΟΛΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΦΕΤΣΑΣ</p>
<p>Μια βραδιά απολαυστικής μουσικής δωματίου από δύο κλασικούς μουσικούς. Στο πιάνο η γνωστή πιανίστρια Νέλλη Σεμιτέκολο και στο βιολοντσέλο ο Κωνσταντίνος Σφέτσας. Ερμηνεύουν τη Σονάτα για πιάνο αρ. 3 σε λα ελάσσονα, έργο 28, και τη Σονάτα για τσέλο και πιάνο σε ντο μείζονα, έργο 119, του Σεργκέι Προκόφιεφ, τη Σουίτα για τσέλο αρ. 1, έργο 72, του Μπέντζαμιν Μπρίττεν και τη Σονάτα για τσέλο και πιάνο αρ. 1 του Άλφρεντ Σνίτκε.</p>
<p>[24 Ιουνίου / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος]</p>
<p> </p>
<p>ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ Αλαίν Λεφέβρ Ορέστης Παπαϊωάννου</p>
<p>Ο παλαιός μας γνώριμος, αγαπημένος του ελληνικού κοινού, σχεδόν πολιτογραφημένος Έλληνας πλέον, Γαλλοκαναδός πιανίστας Αλαίν Λεφέβρ συναντά τον νεότατο (μόλις 23 ετών) συνθέτη και φοιτητή του τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΑΠΘ Ορέστη Παπαϊωάννου, ο οποίος πέρυσι τιμήθηκε με το α βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό για Νέους Συνθέτες «Ντβόρζακ» στην Πράγα. Είναι τα δύο πρόσωπα-εκπλήξεις στην πρώτη συναυλία που θα δώσει η ΚΟΑ το φετινό καλοκαίρι στο Ηρώδειο υπό την μπαγκέτα του διευθυντή της Στέφανου Τσιαλή. Ο Λεφέβρ είναι σολίστ στο δημοφιλέστατο όσο και απαιτητικότατο Δεύτερο κοντσέρτο για πιάνο του Σεργκέι Ραχμάνινοφ. Ο Παπαϊωάννου παρουσιάζει σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση το νέο του έργο με τον τίτλο Αποφώνησις. Το πρόγραμμα της συναυλίας ολοκληρώνεται με τη μεγαλειώδη Έκτη συμφωνία του Αντονίν Ντβόρζακ.</p>
<p>[27 Ιουνίου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]</p>
<p> </p>
<p>ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ Φεντερίκο Φελλίνι – Νίνο Ρότα</p>
<p>Έχοντας επιλέξει τρία πρωταγωνιστικά «δίδυμα» για τις τρεις συναυλίες που δίνει φέτος στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η ΚΟΑ αφιερώνει τη βραδιά της 5ης Ιουλίου σε δύο μυθικά πρόσωπα του σινεμά και της κινηματογραφικής μουσικής: τον Φεντερίκο Φελλίνι και τον Νίνο Ρότα, τα ονόματα των οποίων αρκούν για να ανακαλέσουν στη μνήμη μας περίφημες κινηματογραφικές σκηνές και λατρεμένες μελωδίες. Κατά τη διάρκεια της συναυλίας θα προβάλλονται χαρακτηριστικά αποσπάσματα από τις ταινίες του Φελλίνι. Η Κρατική Ορχήστρα υπό τη διεύθυνση του Γερμανού Φρανκ Στρόμπελ -κορυφαίου μαέστρου κινηματογραφικής μουσικής στην Ευρώπη- θα ερμηνεύσει τις υπέροχες μουσικές που συνέθεσε ειδικά για τις ταινίες ο μεγάλος Νίνο Ρότα.</p>
<p>[5 Ιουλίου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]</p>
<p> </p>
<p>ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ Βλαντιμίρ Ασκενάζυ Ντμίτρι Ασκενάζυ</p>
<p>Για την τρίτη και τελευταία φετινή της εμφάνιση στο Ηρώδειο, η ΚΟΑ υποδέχεται ένα ακόμα πρωταγωνιστικό «ντουέτο» με το ίδιο διάσημο επίθετο: Ασκενάζυ. Από τους διάσημους και διεθνώς κορυφαίους μαέστρους, ο Βλαντιμίρ Ασκενάζυ διευθύνει την Ορχήστρα στην Εισαγωγή «Προμηθέας» του Μπετόβεν, στην Τέταρτη συμφωνία του Τσαϊκόφσκι και στο Κοντσέρτο για κλαρινέτο του Μότσαρτ. Σολίστ στο τελευταίο, ο γιος του, διακεκριμένος κλαρινετίστας Ντμίτρι Ασκενάζυ.</p>
<p>[1 Αυγούστου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]</p>
<p> </p>
<p>ΝΙΚΟΣ ΚΥΠΟΥΡΓΟΣ Στον Μυστικό Κήπο</p>
<p>Μια εφ' όλης της ύλης συναυλία για μικρά και μεγάλα παιδιά. Περιλαμβάνει αγαπημένα τραγούδια και μουσικές που έχει συνθέσει ο Νίκος Κυπουργός για το θέατρο, τον κινηματογράφο καθώς και κάποια ανέκδοτα κομμάτια από τις πιο πρόσφατες συνεργασίες του. Στον Μυστικό Κήπο του Νίκου Κυπουργού θα μας ξεναγήσουν ως βασικοί τραγουδιστές η Σαβίνα Γιαννάτου και ο Δώρος Δημοσθένους. Θα τους συνοδεύει η Ορχήστρα των Κυκλάδων υπό τη διεύθυνση του συνθέτη. Η Ορχήστρα δημιουργήθηκε το 2010 στη Σύρο, από μουσικούς που κατοικούν μόνιμα στο νησί και έχει πραγματοποιήσει συναυλίες στις Κυκλάδες, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Συμμετέχει, η παιδική χορωδία Rosarte σε διδασκαλία Ρόζης Μαστροσάββα, καθώς και σε ρόλο-έκπληξη η Φιλαρμονική του Δήμου Ωρωπού. Φιλική συμμετοχή: Μαρία Φαραντούρη και Διονύσης Σαββόπουλος.</p>
<p>[2 Ιουλίου / ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ]</p>
<p> </p>
<p>ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΕΝΙΑΔΗΣ Γεώργιος Σουρής ΤΩΡΑ</p>
<p>Ο Λευτέρης Βενιάδης παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μια μουσική και σκηνική σύνθεση, βασισμένη στην ποίηση του Γεωργίου Σουρή για φωνητικό σύνολο, νεανική χορωδία, μουσικό σύνολο και δύο ηθοποιούς. Πρόκειται για μια υβριδική, «ολιστική» προσέγγιση του μουσικού θεάτρου, όπου τα όρια ανάμεσα σε μουσικούς, ηθοποιούς, τραγουδιστές, ήχο, λόγο και δράση γίνονται διαπερατά. Η οδυνηρά διαχρονική ποίηση του Γεωργίου Σουρή (1853-1919) φωτίζει κριτικά τη σύγχρονη πραγματικότητα και αποδίδεται μέσα από αληθινές ιστορίες συνδιαλλαγής των συντελεστών με το ελληνικό Δημόσιο (!) υπογραμμίζοντας την άβολη συμβιωτική σχέση του νεοελληνικού τότε με το τώρα.</p>
<p>[14 και 15 Ιουλίου / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας]</p>
<p> </p>
<p>ΚΑΜΕΡΑΤΑ West Side Story του Λέοναρντ Μπέρνσταϊν</p>
<p>Μετά την επιτυχία του περσινού μιούζικαλ Kiss me Kate στο Ηρώδειο και στο Μέγαρο Μουσικής, ο Γιώργος Πέτρου και η Καμεράτα, σε 35μελή συμφωνική σύνθεση, επιστρέφουν στο ραντεβού τους με το αμερικανικό μουσικό θέατρο με άλλη μια τολμηρή επιλογή. Το West Side Story, το απόλυτα «κλασικό» μιούζικαλ, πρωτοπαρουσιάστηκε το 1957 στο Mπρόντγουεϋ με τεράστια επιτυχία, ενώ έγινε διάσημο ανά τον κόσμο με την ομώνυμη ταινία των δέκα Όσκαρ, το 1961. H Καμεράτα παρουσιάζει την υπέροχη αυθεντική ενορχήστρωση του μιούζικαλ (1957), με τις τελευταίες βελτιώσεις του ίδιου του Μπέρνσταϊν, που έγιναν κατά τη διάρκεια της θρυλικής ηχογράφησης του έργου. Ανεβαίνει με μεταφρασμένη πρόζα και αγγλικό στίχο.</p>
<p>Μουσική: Leonard Bernstein · Στίχοι: Stephen Sondheim · Κείμενο: Arthur Laurents · Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου · Σκηνοθεσία: John Todd – Γιώργος Πέτρου · Χορογραφία: John Todd · Σκηνογραφία: Πάρις Μέξης.</p>
<p>Συμπαραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ με την Καμεράτα.</p>
<p>[17 Ιουλίου / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη]</p>
<p> </p>
<p>KYKLOS ENSEMBLE Στα όρια του ρομαντισμού</p>
<p>Το Kyklos Ensemble συνεχίζει τις αισθητικές του αναζητήσεις ερμηνεύοντας δημιουργίες καθοριστικές για την εξέλιξη όψεων της μουσικής του 20ού αιώνα. Συμπράττει με δύο εξαιρετικούς λυρικούς καλλιτέχνες και επιχειρεί να αφήσει για μια ακόμη φορά το αποτύπωμά του στο μουσικό τοπίο της χώρας. Οι Μεταμορφώσεις του Στράους και τα Έξι κομμάτια του Βέμπερν ανοίγουν και τις δύο συναυλίες. Την πρώτη βραδιά η υψίφωνος Λένια Ζαφειροπούλου θα ερμηνεύσει τα Τραγούδια του οδοιπόρου του Μάλερ, ενώ τη δεύτερη ο βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός με τα Τραγούδια για τα νεκρά παιδιά ολοκληρώνει αυτό το ταξίδι των μεταμορφώσεων από το Ρομαντισμό στο Μοντερνισμό.</p>
<p>[25 και 26 Ιουλίου / ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος]</p>
<p> </p>
<p>ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΣΕΛΑΜΣΗΣ Λεόντιος και Λένα</p>
<p>Το θεατρικό έργο του Μπύχνερ θεωρείται από τις σημαντικότερες κλασικές κωμωδίες του γερμανικού ρομαντισμού. Κεντρικοί ήρωες στη σάτιρα είναι ο πρίγκιπας του βασιλείου του Ποπό, Λεόντιος, και η πριγκίπισσα του βασιλείου του Πιπί, Λένα. Οι νέοι, προκειμένου να αποφύγουν το γάμο που τους ετοιμάζουν οι δικοί τους, δραπετεύουν στην Ιταλία, όμως τελικά, αγνοώντας ο ένας την ταυτότητα του άλλου, ερωτεύονται και παντρεύονται. Ο Κορνήλιος Σελαμσής γοητεύτηκε από το έργο και, θεωρώντας ότι ταιριάζει απόλυτα στο οπερατικό ιδίωμα, το παρουσιάζει ως ολοκληρωμένη όπερα, σε εξ ολοκλήρου νέο και πιο ομοιογενές ποιητικό κείμενο-λιμπρέτο του Γιάννη Αστερή.</p>
<p>Μουσική: Κορνήλιος Σελαμσής · Λιμπρέτο: Γιάννης Αστερής · Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Ζιάβρας · Σκηνοθέτης: Αργύρης Ξάφης · Σκηνογράφοι: Ελένη Παπαναστασίου, Γιάννης Κιτάνης · Ενδυματολόγος: Ιωάννα Τσάμη · Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου · Μουσική προετοιμασία: Ιάσων Μαρμαράς · Βοηθός σκηνοθέτη: Κωνσταντίνος Koυνέλλας.</p>
<p>Ερμηνεύουν: Τάσης Χριστογιαννόπουλος, Θεοδώρα Μπάκα, Χάρης Ανδριανός, Ευαγγελία Καρακατσάνη.</p>
<p>[28 και 31 Ιουλίου / ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, Κτίριο Τσίλλερ]</p>
<p> </p>
<p>Μ Ο Υ Σ Ι Κ Η Σ Τ Ο Ν Κ Η Π Ο Τ Η Σ Π Ε Ι Ρ Α Ι Ω Σ 2 6 0</p>
<p> </p>
<p>ΓΙΩΡΓΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ Attic a Paris</p>
<p>Ο μουσικός και τραγουδιστής Γιώργης Χριστοδούλου έχει εκφράσει πολλές φορές την αγάπη του για τον Αττίκ και το έργο του. Στη νέα του μουσική παράσταση Attic a Paris παρουσιάζει τη διετή έρευνά του πάνω σε αδισκογράφητα, χαμένα έργα του Αττίκ, από την περίοδο που ο έλληνας δημιουργός μεγαλουργούσε ως συνθέτης στο Παρίσι, όπου σπούδαζε μουσική. Από εκείνες τις υπέροχες μελωδίες με τους γαλλικούς στίχους (βαλς, εύθυμα τραγούδια του καμπαρέ, τάνγκο, μελοποιημένη ποίηση), υπάρχουν σήμερα μόνο παρτιτούρες, παρότι μερικά από αυτά έγιναν μεγάλες επιτυχίες στην εποχή τους, χωρίς όμως να ηχογραφηθούν. Στο Attic a Paris παρουσιάζονται επίσης μικρά κομμάτια για σόλο πιάνο της ίδιας εποχής, αλλά και γνωστά αγαπημένα κομμάτια του συνθέτη στα ελληνικά.</p>
<p>Με τον Γιώργη Χριστοδούλου παίζουν οι μουσικοί: Χάρης Σταυρακάκης (πιάνο, ακορντεόν), Κωνσταντίνος Μάνος (κοντραμπάσο), Αντώνης Αρβανίτης (κοντραμπάσο) και Νίκος Παπαβρανούσης (τύμπανα).</p>
<p>[19 Ιουνίου]</p>
<p> </p>
<p>ΣΑΒΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΤΟΥ and PRIMAVERA EN SALONICO – LAMIA BEDIOUI Τα τραγούδια του «άλλου»</p>
<p>Η Σαβίνα Γιαννάτου με τους Primavera en Salonico και η Λάμια Μπεντίουι, καλλιτέχνες με κοινές μουσικές αναζητήσεις, παρουσιάζουν μια ιδιαίτερη μουσική βραδιά, αφιερωμένη στις μουσικές όλων αυτών που βρίσκονται ξένοι σε έναν τόπο. Με ξεχωριστό και γεμάτο ζωντάνια τρόπο, το σχήμα θα παρουσιάσει τραγούδια και μουσικές από την Ανατολική Μεσόγειο, τη Βόρεια Αφρική, τη Νότιο Ιταλία, τον Πόντο και τη Μικρά Ασία, σεφαραδίτικα, αρμένικα, βαλκανικά και ελληνικά της ξενιτειάς – τραγούδια που αναφέρονται σε κοινότητες, μειονότητες, εθνικές και κοινωνικές ομάδες, ακόμη και ολόκληρους λαούς που βρέθηκαν περαστικοί, «φιλοξενούμενοι» ή εγκατεστημένοι μακριά από τον ιστορικό γενέθλιο τόπο τους.</p>
<p>Παίζουν οι μουσικοί: Γιάννης Αλεξανδρής (ούτι, ταμπουρά, κιθάρα), Κώστας Βόμβολος (κανονάκι, ακορντεόν), Κυριάκος Γκουβέντας (βιολί), Κώστας Θεοδώρου (κρουστά), Χάρης Λαμπράκης (νέι), Μιχάλης Σιγανίδης (κοντραμπάσο).</p>
<p>[20 Ιουνίου]</p>
<p> </p>
<p>NO WALL MUSIC Mikelis and Najem project</p>
<p>Το σχήμα NO WALL MUSIC Mikelis and Najem project είναι μια μουσική συνεργασία που προκύπτει από το κοινό περιβάλλον δράσης δύο καλλιτεχνών, του Δημήτρη Μικέλη, ο οποίος ζει και εργάζεται στη Ραμάλλα της Παλαιστίνης τα τελευταία επτά χρόνια, και του γεννημένου στα Ιεροσόλυμα Μοχάμεντ Νατζέμ. Με αφετηρία την αραβική μουσική παράδοση, που αποτέλεσε το έναυσμα για την εν λόγω μουσική σύμπραξη, οι δύο καλλιτέχνες ενώνουν τις εμπειρίες τους ως συνθέτες και εκτελεστές και δημιουργούν μια μουσική ατμόσφαιρα όπου το αραβικό στοιχείο επικρατεί, ενώ φιλτράρονται μέσα σε αυτό επιρροές από άλλα είδη, όπως της κλασικής μουσικής αλλά και της τζαζ. Μαζί τους παίζουν μουσικοί από όλο τον κόσμο (Παλαιστίνη, Σκοτία, Τυνησία, Γαλλία), δημιουργώντας ένα άκρως ενδιαφέρον και οικείο μουσικό αποτέλεσμα.</p>
<p>[27 Ιουνίου]</p>
<p> </p>
<p>SOKRATIS SINOPOULOS QUARTET 8 Winds O αρχαίος ήχος της λύρας συναντά την τζαζ και τη σύγχρονη μουσική</p>
<p>Οι μελωδίες του Σωκράτη Σινόπουλου σε συνδυασμό με τους αυτοσχεδιασμούς του κουαρτέτου υφαίνουν ένα μοναδικά πολυσυλλεκτικό σχήμα. Ξεχωριστές συνθέσεις και γοητευτικές μπαλάντες δίνουν τον κεντρικό μελωδικό ρόλο στη λύρα του Σωκράτη Σινόπουλου, που υποστηρίζεται από το πιάνο του Γιάννη Κυριμκυρίδη, τη διακριτική παρουσία του μπάσου του Δημήτρη Τσεκούρα και τα ντραμς του Δημήτρη Εμμανουήλ.</p>
<p>[30 Ιουνίου]</p>
<p> </p>
<p>ΜΙΧΑΛΗΣ ΔΕΛΤΑ Life is now</p>
<p>Ο γνωστός συνθέτης ηλεκτρονικής μουσικής Μιχάλης Δέλτα παρουσιάζει ένα σάουντρακ που αντικατοπτρίζει τη σχέση του με το αστικό τοπίο. Στο Life is now, η σύγχρονη ηλεκτρονική σύνθεση συμπορεύεται με το νεορομαντικό ακουστικό ύφος μέσα από ambient διαδρομές. Από την καθηλωτική στατικότητα και το μινιμαλισμό του πιάνου έως την κλασική ομορφιά των εγχόρδων αλλά και τους ανήσυχους ρυθμούς των συνθεσάιζερ, το ταξίδι είναι μεγάλο και οι εικόνες και τα συναισθήματα αλλάζουν μαζί με τους ήχους. Στο Life is now, ένα ειδικό για την παράσταση video art project υποστηρίζει τη μουσική, δημιουργώντας μια μοναδική ατμόσφαιρα, οικεία και συγχρόνως ανεξερεύνητη.</p>
<p>[2 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΝΙΚΗΤΑΣ ΚΙΣΣΟΝΑΣ Suiciety</p>
<p>Το Suiciety είναι ο δεύτερος προσωπικός δίσκος του Νικήτα Κίσσονα, μια σύμπραξη με διεθνείς καλλιτέχνες που έλαβε θερμές κριτικές. Στον Κήπο της Πειραιώς 260, το Suiciety παρουσιάζεται από ένα σύνολο 15 μουσικών, εκ των οποίων τρία χάλκινα πνευστά και τρία έγχορδα. Η παράσταση αφηγείται την ιστορία ενός ανθρώπου που δέχεται ηθικές πιέσεις από παιδί και οδηγείται σιγά σιγά στην κοινωνική απομόνωση. Όταν αποφασίζει τελικά να επικοινωνήσει με τον κόσμο είναι πλέον αργά, αν και μέσα στη γενικότερη κοινωνική καταστροφή η επιβίωση του ήρωα μας αφήνει με μια αίσθηση αισιοδοξίας. Το Suiciety μας συστήνει την όχι και τόσο γνωστή στη χώρα μας art rock, την προοδευτική αυτή μορφή τέχνης με τη ροκ αισθητική και επιρροές από την αβανγκάρντ σκηνή.</p>
<p>[6 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ Έκθεση αποφοίτων και μεταπτυχιακών φοιτητών</p>
<p>Το Ελληνικό Φεστιβάλ και η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας εγκαινιάζουν την τριετή συνεργασία τους με την έκθεση έργων των αποφοίτων και των μεταπτυχιακών φοιτητών της σχολής. Γ ια τα επόμενα τρία χρόνια, οι δύο φορείς θα συνεργάζονται πάνω σε θέματα εκπαίδευσης, έρευνας, τέχνης και πολιτισμού. Από τις 15 Ιουνίου και μέχρι τη λήξη του Φεστιβάλ, το κοινό θα μπορεί να επισκέπτεται την έκθεση στους χώρους της Σχολής Καλών Τεχνών, επί της οδού Πειραιώς 256.</p>
<p>[15 Ιουνίου – 30 Ιουλίου / ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ]</p>
<p> </p>
<p>ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΒΕΛΙΑΝΙΤΗΣ πρότζεκτ ΑΤΛΑΣ διαδραστική οπτικοακουστική εγκατάσταση</p>
<p>Ο συνθέτης Παναγιώτης Βελιανίτης δημιουργεί μια προσομοίωση του ουράνιου θόλου, φέρνει τους αστερισμούς σε απόσταση αναπνοής και μας καλεί να τους αγγίξουμε. Κάθε φορά που το είδωλό μας διατρέχει τα άστρα, εκείνα παράγουν μουσική με άξονα ήχους-ντοκουμέντα: από τη φωνή του Λένιν μέχρι της Μαρίας Κάλλας και από το Βρανδεμβούργιο κοντσέρτο αρ. 2 του Γ.Σ. Μπαχ μέχρι τον αχό των βομβαρδισμών στη Συρία. Στο κέντρο αυτού του αέναα μεταβαλλόμενου ηχοτοπίου, στέκει και λαλεί ένα μοναχικό πτηνό: ο γκιώνης. Με τη μονότονη λαλιά του, μας υπενθυμίζει ότι η φύση υπάρχει και πέρα από τον ανθρώπινο «θόρυβο». Ένα κοινωνικό πείραμα πραγματοποιείται. Οι συμμετέχοντες ενορχηστρώνουν, με την κίνησή τους, το υπερ-αφήγημα του κόσμου που βρίσκεται κάτω από τα άστρα. Όπως ο μυθικός τιτάνας Άτλαντας συγκρατούσε τον ουράνιο θόλο, εμείς κουβαλάμε την Ιστορία μας. Ένα φορητό τηλεσκόπιο, έξω από την εγκατάσταση, επιτρέπει στους επισκέπτες να ατενίσουν τα άστρα του θερινού ουρανού, ενώ μια σειρά διαλέξεις με θέματα αστροφυσικής, από ειδικευμένο προσωπικό του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, πλαισιώνουν το πρότζεκτ.</p>
<p>[η ημερομηνία θα ανακοινωθεί / ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260 A]</p>
<p> </p>
<p>ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ</p>
<p> </p>
<p>ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ Πλούτος του Αριστοφάνη</p>
<p>Για τη σύγχρονη κοινωνία, όπου το χρήμα αποτελεί πλέον θεμέλιο ολόκληρου του συστήματος αξιών, ο Αριστοφάνης φαίνεται να έχει τη λύση. Η παράσταση επικεντρώνει την ερμηνεία αυτής της αριστοφανικής κωμωδίας σε ένα στοιχείο που τις περισσότερες φορές παραβλέπεται: ο ποιητής στο τέλος του έργου εγκαθιστά τον Θεό Πλούτο στο ίδιο το κράτος, δίνοντας έτσι στους πολίτες τη δυνατότητα, από τη στιγμή που όλα τα αναγκαία αγαθά θα είναι δημόσια, να αναζητήσουν τον πραγματικό πλούτο στις ιδέες και τις αξίες, που ίσως έχουν ξεχάσει.</p>
<p>Μετάφραση: Κ.Χ. Μύρης · Σκηνοθεσία-Διασκευή: Γιώργος Κιμούλης · Σκηνικά: Γιώργος Πάτσας · Κοστούμια: Σοφία Νικολαΐδη · Μουσική:Γιώργος Ανδρέου · Στίχοι: Ισαάκ Σούσης · Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος · Χορογραφίες: Ελπίδα Νίνου &amp; Θανάσης Γιαννακόπουλος · Μουσική διδασκαλία: Παναγιώτης Τσεβάς.</p>
<p>Παίζουν: Γιώργος Κιμούλης, Γιάννης Μπέζος, Πέτρος Φιλιππίδης, Παύλος Χαϊκάλης, Αλμπέρτο Φάις κ.ά.</p>
<p>[1 και 2 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΟΥΒΑΡΔΑΣ Ορέστεια του Αισχύλου</p>
<p>Μπορεί να καταπολεμηθεί, ακόμα και να καταργηθεί, η βία; Και με τι μέσα; Ένα «κλειστό κύκλωμα» ιστορικών προσώπων με πανίσχυρους αλλά σκοτεινούς οικογενειακούς δεσμούς επιφέρει και βιώνει την κατάλυση ενός πρωτόγονου κράτους χωρίς εγγυήσεις δικαίου, το οποίο βασίζεται στη βία, και το πέρασμα σε ένα κράτος δικαίου που βασίζεται στην ειρήνη και τη δημοκρατία, χωρίς όμως εγγυήσεις για την κατάκτηση της πολυπόθητης εσωτερικής ισορροπίας, ελευθερίας και προσωπικής ευτυχίας. Μια σφιχτή ομάδα 12 εκλεκτών ηθοποιών μοιράζεται όλους τους ρόλους της τριλογίας του Αισχύλου Ορέστεια, συμπεριλαμβανομένου του Χορού, και στα τρία έργα. Με τα ελάχιστα δυνατά σκηνικά μέσα αλλά με όλες τις δυναμικές της ατομικής, οικογενειακής, πολιτικής και κοινωνικής βίας, αφηγούνται τον κύκλο αίματος μιας οικογένειας ως τον ιστορικό κύκλο ενός έθνους που πρέπει να θυσιάσει τα παιδιά του προκειμένου να ξαναγεννηθεί.</p>
<p>Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης · Διασκευή-Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς · Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη · Κοστούμια:</p>
<p>Ιωάννα Τσάμη · Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος · Κίνηση: Σταυρούλα Σιάμου · Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος.</p>
<p>Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Πολύδωρος Βογιατζής, Στεφανία Γουλιώτη, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Σύρμω Κεκέ, Νίκος Κουρής, Χριστίνα Μαξούρη, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Δημήτρης Παπανικολάου, Άλκηστις Πουλοπούλου, Νίκος Ψαρράς.</p>
<p>Συμπαραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ με τη Λυκόφως-Γιώργος Λυκιαρδόπουλος.</p>
<p>[8 και 9 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ-ΣΤΑΘΗΣ ΛΙΒΑΘΙΝΟΣ Αντιγόνη του Σοφοκλή</p>
<p>Η παράσταση της Αντιγόνης, που κάνει πρεμιέρα στην Επίδαυρο, αποτελεί την πρώτη συνεργασία του Εθνικού Θεάτρου με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας και τον Θεατρικό Οργανισμό Κύπρου. Ο Στάθης Λιβαθινός επέλεξε το κορυφαίο έργο του Σοφοκλή, σε νέα μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη, ανεβάζοντας στη σκηνή τρεις γενιές ηθοποιών. Κυρίαρχη στην Αντιγόνη είναι η θεματική της σύγκρουσης ανάμεσα στους νόμους της ηθικής και τους νόμους της πολιτείας, που φτάνει στην κορύφωσή της με τους ήρωες να επαληθεύουν την τραγική τους υπόσταση, κρατώντας μέχρι τέλους τη θέση στην οποία τους έφερε η μοίρα.</p>
<p>Σκηνικά-Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου · Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου · Μουσική: Χαράλαμπος Γωγιός.</p>
<p>Στην παράσταση συμμετέχουν ηθοποιοί και από τους τρεις θεατρικούς οργανισμούς: Μπέτυ Αρβανίτη, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Δημήτρης Λιγνάδης, Κώστας Καστανάς, Αντώνης Κατσαρής (Θ.Ο.Κ.), Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη, Μαρία Κωνσταντά, Βασίλης Μαγουλιώτης, Περικλής Μουστάκης, Νίκος Μπουσδούκος, Αστέρης Πελτέκης (Κ.Θ.Β.Ε.), Μαρία Σκούντζου, Ευτυχία Σπυριδάκη, Λυδία Τζανουδάκη, Στέλλα Φυρογένη (Θ.Ο.Κ.), Αντωνία Χαραλάμπους (Θ.Ο.Κ.), Γιάννης Χαρίσης (Κ.Θ.Β.Ε.).</p>
<p>[15 και 16 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΚΡΑΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΒΟΡΕΙΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ – ΤΣΕΖΑΡΙΣ ΓΚΡΑΟΥΖΙΝΙΣ Επτά επί Θήβας του Αισχύλου</p>
<p>Οι Επτά επί Θήβας του Αισχύλου, μια εξαιρετικά δυνατή πολιτική τραγωδία, που το κοινό δεν έχει την ευκαιρία να δει συχνά, είναι η καλοκαιρινή παραγωγή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Η παράσταση ανεβαίνει σε μια νέα, σύγχρονη μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα και σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Λιθουανού σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις. Σκηνικά-Κοστούμια: Κέννυ ΜακΛέλλαν • Μουσική: Δημήτρης Θεοχάρης • Χορογραφία-Κίνηση: Έντι Λάμε Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος.</p>
<p>Ο Γιάννης Στάνκογλου θα ερμηνεύσει -σε διπλή διανομή με τον πρωταγωνιστή του Κ.Θ.Β.Ε. Χρίστο Στυλιανού- το ρόλο του Ετεοκλή. Μαζί τους η Νάντια Κοντογεώργη, η Ιώβη Φραγκάτου, ο Γιώργος Καύκας, ο Αλέξανδρος Τσακίρης και ένας 14μελής χορός νέων ηθοποιών.</p>
<p>[22 και 23 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ και ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΧΤΑΝΓΚΟΦ – ΡΙΜΑΣ ΤΟΥΜΙΝΑΣ</p>
<p>Οιδίπους Τύραννος του Σοφοκλή</p>
<p>Στο πλαίσιο της επιδίωξής του για συνεργασία τόσο με ελληνικούς όσο και διεθνείς θεατρικούς οργανισμούς, το Εθνικό Θέατρο συμπράττει για πρώτη φορά με το φημισμένο Θέατρο Βαχτάνγκοφ παρουσιάζοντας τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή, το εμβληματικότερο ίσως δράμα της αρχαίας γραμματείας, που μιλά για τον αγώνα του ανθρώπου να αποφύγει το πεπρωμένο του. Πρόκειται για μια σπουδαία συμπαραγωγή σε σκηνοθεσία του πολυβραβευμένου Ρίμας Τούμινας, με Ρώσους και Ελληνες ηθοποιούς και τον Βίκτορα Ντομπρονράβοφ στον κεντρικό ρόλο. Η δραματουργική επεξεργασία είναι της Έλσας Ανδριανού και η μουσική του Θοδωρή Αμπαζή. Ο Οιδίπους Τύραννος θα παρουσιαστεί και στη Μόσχα τον προσεχή Σεπτέμβριο.</p>
<p>[29 και 30 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ Λυσιστράτη του Αριστοφάνη</p>
<p>Ο Μιχαήλ Μαρμαρινός συναντάται για πρώτη φορά με τον μεγάλο κωμικό ποιητή, σκηνοθετώντας το πιο αντιπολεμικό έργο του, τη Λυσιστράτη, με ένα σύνολο έξοχων ηθοποιών. Η παράσταση ανεβαίνει σε νέα μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη, ενώ τον κεντρικό ρόλο ερμηνεύει η Λένα Κιτσοπούλου. Ενώ ο πελοποννησιακός πόλεμος μαίνεται, κρατώντας τους άντρες μακριά από τα σπίτια τους, η Λυσιστράτη πείθει τις γυναίκες της Αθήνας και της Σπάρτης να κάνουν αποχή από τα «συζυγικά τους καθήκοντα», με στόχο την κατάπαυση των εχθροπραξιών μεταξύ των δύο πόλεων. Ταυτόχρονα, οι γυναίκες προχωρούν σε κατάληψη του ταμείου δημοσίων πόρων, από τους οποίους χρηματοδοτούνται οι πολεμικές επιχειρήσεις. Η δράση των γυναικών έχει άμεσα αποτελέσματα, και το στρατόπεδο των ανδρών αντιδρά με όλους τους δυνατούς τρόπους. Μετά από υπαναχωρήσεις, διαπληκτισμούς και διαπραγματεύσεις, η ειρήνη επιτυγχάνεται και το γεγονός γιορτάζεται με ένα βακχικό γλέντι.</p>
<p>Μουσική: Δημήτρης Καμαρωτός · Σκηνικά: Γιώργος Σαπουντζής · Κοστούμια: Μαγιού Τρικεριώτη · Φωτισμοί: Thomas Walgrave • Κίνηση: Χρήστος Παπαδόπουλος · Καλλιτεχνική Συνεργάτις: Έφη Θεοδώρου.</p>
<p>Παίζουν: Γιάννης Βογιατζής, Αθηνά Δημητρακοπούλου, Λένα Δροσάκη, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Άννα Κλάδη, Λένα Κιτσοπούλου, Σοφία Κόκκαλη, Ειρήνη Μαρκή, Αθηνά Μαξίμου, Γιώργος Μπινιάρης, Ελένη Μπούκλη, Ηλέκτρα Νικολούζου,</p>
<p>Θέμης Πάνου, Αγλαΐα Παππά, Λένα Παπαληγούρα, Μαρίνα Σάττι, Μαρία Σκουλά, Έλενα Τοπαλίδου, Χάρης Τσιτσάκης, Αιμίλιος Χειλάκης. Πιάνο: Λενιώ Λιάτσου.</p>
<p>[5 και 6 Αυγούστου]</p>
<p> </p>
<p>ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΩΝΑΣΗ – ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ Όρνιθες του Αριστοφάνη</p>
<p>Η ομάδα των καλλιτεχνών στέλνει τα συλλυπητήρια της στο φόβο, ορμώντας με αγάπη στα λόγια ενός ποιητή που «δεν ντρέπεται για τίποτα». Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για πρώτη φορά στην Επίδαυρο. Με αγγλικούς υπέρτιτλους.</p>
<p>Μετάφραση: Γιάννης Αστερής · Σκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος · Σκηνικά-Κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου · Φωτισμοί: Σίμος Σαρκετζής · Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου · Κίνηση: Αμάλια Μπένετ · Σχεδιασμός ήχου: Beetroot.</p>
<p>Παίζουν: Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Αλίκη Αλεξανδράκη, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Βασιλική Δρίβα, Νίκος Καραθάνος, Έμιλυ Κολιανδρή, Γιάννης Κότσιφας, Έκτορας Λιάτσος, Χρήστος Λούλης, Λαέρτης Μαλκότσης, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Νατάσσα Μποφίλιου, Άγγελος Παπαδημητρίου, Φοίβος Ριμένας, Μιχάλης Σαράντης, Άρης Σερβετάλης, Άγγελος Τριανταφύλλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη.</p>
<p>[19 και 20 Αυγούστου]</p>
<p> </p>
<p>Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΚΟΡΚΟΛΗΣ ΣΟΦΙΑ ΜΑΝΟΥΣΑΚΗ σε έργα Μίκη Θεοδωράκη</p>
<p>Η σχέση που αναπτύχθηκε τα τελευταία χρόνια μεταξύ του Μίκη Θεοδωράκη και του Στέφανου Κορκολή δημιούργησε στον διεθνούς φήμης πιανίστα την επιθυμία να μπει στο στούντιο και να αρχίσει να ηχογραφεί έργα του συνθέτη μαζί με τη Σοφία Μανουσάκη, μια νεότατη ερμηνεύτρια-αποκάλυψη, κατ' ομολογία του ίδιου του συνθέτη. Τα έργα αυτά παρουσιάζονται και στην Επίδαυρο, μόνο με ένα πιάνο και μια φωνή, αναδεικνύοντας το μεγαλείο των μελωδιών του μεγάλου έλληνα μουσουργού. Παράλληλα, για πρώτη φορά στην Ελλάδα γίνεται επανεκτέλεση τραγουδιών από τη λίστα των «προδομένων» έργων του Μίκη Θεοδωράκη, της περιόδου 1980-2000.</p>
<p>[1 και 2 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ</p>
<p>Ποδάγρας ή Οιδίπους Τύραννος του Πέρσυ Σέλλεϋ</p>
<p>Το σατιρικό έργο Ποδάγρας του Πέρσυ Σέλλεϋ γράφτηκε το 1821 με έντονες επιρροές από το αρχαίο δράμα και ιδιαίτερα την αττική κωμωδία. Το έργο, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, σατιρίζει ήθη των βασιλέων της εποχής του, αλλά αποκαλύπτεται εξαιρετικά επίκαιρο, καθώς γράφτηκε σε περίοδο έντονης οικονομικής κρίσης και ακραίας φτώχειας. Στο κέντρο βρίσκεται η αντιπαράθεση του πεινασμένου και εξαθλιωμένου λαού με την ανεύθυνη και άδικη διακυβέρνηση του Βασιλιά Ποδάγρα. Ο Ποδάγρας έγινε αντικείμενο μελέτης σε τέσσερα διαφορετικά μαθήματα του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και η παράσταση που προέκυψε, ως καρπός αυτής της συστηματικής συνεργασίας ανάμεσα στους φοιτητές και τους διδάσκοντες, αποτελεί ολοκληρωμένη πρόταση δραματουργικής επεξεργασίας, μετάφρασης, θεατρολογικής έρευνας, υποκριτικής και σκηνογραφίας.</p>
<p>[5 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΤΑΝΙΑ ΤΣΑΝΑΚΛΙΔΟΥ Μείναν τα τραγούδια μόνα μια μουσική παράσταση με τραγούδια από το θέατρο</p>
<p>Λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν.</p>
<p>[8 και 9 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΚΡΑΟΥΝΑΚΗΣ και ΣΠΕΙΡΑ-ΣΠΕΙΡΑ 8 Οκτωβρίου 1838. Ο λόγος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα προς τα Ελληνόπουλα</p>
<p>Ο ήρωας της Επανάστασης του 1821 Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, αν και αγράμματος, άφησε σημαντική πνευματική παρακαταθήκη με την ιστορική του ομιλία στην Πνύκα προς τα Ελληνόπουλα. Σε έναν καθαρά συμβολικό τόπο, εκεί όπου έβγαζαν τους λόγους τους και οι αρχαίοι ρήτορες, ο Γέρος του Μοριά συνέβαλε με τη σειρά του στην πνευματική αφύπνιση του ελληνικού γένους, με ένα λόγο που είναι μέχρι και σήμερα επίκαιρος και αποτελεί πηγή σκέψεων και διδαγμάτων. Ο Σταμάτης Κραουνάκης εμπνέεται από τον ιστορικό λόγο για να προτείνει μια μελοποιημένη παράσταση ειδικά για το θέατρο της Μικρής Επιδαύρου. Συμπράττοντας με την Ελένη Ουζουνίδου στο ρόλο της δασκάλας, με τη συνοδεία κλασικού πιάνου, η Σπείρα-Σπείρα μας παραδίδει μια ξεχωριστή μουσική παράσταση σε άμεσο διάλογο με το πρόσφατο ηρωικό παρελθόν μας.</p>
<p>[15 και 16 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΑΡΓΥΡΗΣ ΠΑΝΤΑΖΑΡΑΣ Μητρόπολη Χορός και Άγγελοι από το πανάρχαιο δράμα</p>
<p>Ο Αργύρης Πανταζάρας και η καλλιτεχνική ομάδα Momentum δομούν μια παράσταση πάνω στις έννοιες της φυγής, της άφιξης, της μνήμης και της λήθης – έννοιες που στην εποχή μας, εν μέσω συρράξεων και βιαιοπραγιών που οδηγούν πλήθος ανθρώπων σε αναζήτηση νέου τόπου, έχουν αποκτήσει τρομακτική βαρύτητα. Επί σκηνής, σε έναν έρημο και άγονο τόπο, συναντιούνται οι αγγελιαφόροι αρχαίων ελληνικών τραγωδιών. Κάθε άγγελος είναι ένας τόπος, μια εποχή, μια ιστορία· ανώνυμοι, μάρτυρες γεγονότων, πόνου, βίας, θανάτων και θαυμάτων· μάρτυρες πτώσεων, ιδεών, ανθρώπων και πολιτισμών.</p>
<p>Συμπαραγωγή του Ελληνικού Φεστιβάλ με το Εθνικό Θέατρο.</p>
<p>[22 και 23 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>ΜΑΝΩΛΗΣ ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΚΗΣ η ριμάδα η ζωή</p>
<p>Η προσωπικότητα του κρητικού ποιητή του 14ου αιώνα Στέφανου Σαχλίκη εμπνέει τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Μανώλη Μαυροματάκη να υφάνει, μέσα από τους στίχους του, έναν ιδιαίτερο μονόλογο. Μέσα σε μια ταραγμένη εποχή (ενετοκρατία, εξεγέρσεις, μαύρη πανούκλα), ο Σαχλίκης ήταν ο πρώτος έλληνας ποιητής στο τέλος του Μεσαίωνα που μίλησε σε πρώτο πρόσωπο και με νέο ύφος. Ο Σαχλίκης της παράστασης είναι μια κλονισμένη φιγούρα. Μέσα από τις αφηγήσεις των παθών και των λαθών του, αναδύεται μια ολόκληρη εποχή, ενώ συχνά οι σκέψεις του μετατρέπονται σε μουσική, που θα εκτελείται ζωντανά. Τελικά ο κρητικός ποιητής καταλήγει να μας φαίνεται όλο και πιο σύγχρονος.</p>
<p>[29 και 30 Ιουλίου]</p>
<p> </p>
<p>Athens Open Air Film Festival 2016 Shakespeare in the city</p>
<p> </p>
<p>Το Φεστιβάλ Αθηνών συνεργάζεται με το Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας και φιλοξενεί τρεις προβολές αφιερωμένες στον Σαίξπηρ.</p>
<p>Τρεις ιστορικές ταινίες που ερμηνεύουν με το δικό τους τρόπο τα κλασικά έργα, τρεις ιδιαίτερες κινηματογραφικές ματιές προβάλλονται στον Κήπο της Πειραιώς 260, που μετατρέπεται σε ένα μεγάλο θερινό σινεμά. Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Βρετανικού Συμβουλίου.</p>
<p> </p>
<p>Macbeth / Μάκβεθ (1971)</p>
<p>Ο Πολάνσκι παρουσιάζει μια εφιαλτική εκδοχή της περίφημης σαιξπηρικής τραγωδίας πάνω στις αιματηρές συνέπειες του ασίγαστου πόθου για εξουσία, με φόντο το τραχύ τοπίο της βόρειας Ουαλίας. Ο Τζον Φιντς υποδύεται τον Σκοτσέζο ήρωα πολέμου, οι υψηλές φιλοδοξίες του οποίου ανοίγουν ένα μοιραίο κύκλο βίας.</p>
<p>Σκηνοθεσία: Ρόμαν Πολάνσκι · Σενάριο: Ρόμαν Πολάνσκι, Κέννεθ Τάιναν · Φωτογραφία: Γκίλμπερτ Τέιλορ · Μουσική: The Third Ear Band · Μοντάζ: Άλαστερ Μάκινταϊρ.</p>
<p>Με τους: Τζον Φιντς, Φραντσέσκα Άννις, Μάρτιν Σω, Στήβεν Τσέις.</p>
<p> </p>
<p>King Lear / Βασιλιάς Ληρ (1970)</p>
<p>Η κατάβαση του Ληρ στο αναπόδραστο βασίλειο της τρέλας (καθώς βλέπει την αυτοκρατορία του να καταρρέει) εκκινεί από την παράλογη αξίωση να μοιράσει το βιος του στις τρεις του κόρες με κριτήριο ποια θα δηλώσει με τον πλέον ηχηρό τρόπο την αγάπη της. Η κατά Μπρουκ εκδοχή του Βασιλιά Ληρ έχει το θρύλο του βρετανικού θεάτρου, Πωλ Σκόφηλντ, στον ομώνυμο ρόλο. Σκηνοθεσία: Πήτερ Μπρουκ · Σενάριο: Πήτερ Μπρουκ · Φωτογραφία: Χένινγκ Κρίστιανσεν · Μοντάζ: Κάσπερ Σάιμπεργκ.</p>
<p>Με τους: Πωλ Σκόφηλντ, Αϊρήν Γουόρθ, Σύριλ Κιούζακ, Τομ Φλέμινγκ, Ίαν Χογκ, Άλαν Γουέμπ.</p>
<p> </p>
<p>The Tempest / Η τρικυμία (1979)</p>
<p>Ο Τζάρμαν αναμετριέται με το κύκνειο άσμα του Σαίξπηρ. Δώδεκα χρόνια μετά την απώλεια του δουκάτου του Μιλάνου από τις ραδιουργίες του αδερφού του, Αντόνιο, ο Πρόσπερο βρίσκεται ξεχασμένος σε ένα ερημονήσι μαζί με την κόρη του, Μιράντα, έχοντας ωστόσο κατακτήσει τα μυστικά της μαγείας. Το τερτίπι της μοίρας που φέρνει το πλοίο του Αντόνιο στο νησί θα αποκαταστήσει την τάξη των πραγμάτων.</p>
<p>Σκηνοθεσία: Ντέρεκ Τζάρμαν · Σενάριο: Ντέρεκ Τζάρμαν · Φωτογραφία: Πήτερ Μίντλετον</p>
<p>[7, 13, 20 Ιουλίου]</p>

Σχετικά άρθρα