Athens Photo Festival/Νέοι Έλληνες Φωτογράφοι-πρότζεκτ για τα ασαφή όρια ιδιωτικής και δημόσιας ζωής

<p>Η έκθεση «Νέοι Έλληνες Φωτογράφοι» του «Athens Photo Festival», από το 1987 επιχειρεί να συμβάλλει εποικοδομητικά στην προσπάθεια των νέων καλλιτεχνών για πρόσβαση στον εικαστικό χώρο και να αναδείξει την τρέχουσα φωτογραφική παραγωγή των νέων Ελλήνων δημιουργών. Πολλοί άλλωστε αναγνωρισμένοι και καταξιωμένοι φωτογράφοι, πρωτοπαρουσιάστηκαν μέσα από αυτή την έκθεση.</p>
<p>Φέτος, οι φωτογραφικές εργασίες των καλλιτεχνών που παρουσιάζονται, επιλέχτηκαν μέσα από ένα σύνολο περισσοτέρων των 800 προτάσεων.</p>
<p>Tο κεντρικό εκθεσιακό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, υπό τον γενικό τίτλο [Mis/Dis]Placed, προτείνει μια περιήγηση σε οπτικές μορφοποιήσεις που ερμηνεύουν και αναπαριστούν τις θέσεις και τις αντιθέσεις του σύγχρονου κόσμου, όπως αυτές διαμορφώνονται μέσα από κοινωνικά, πολιτικά, υπαρξιακά και πολιτισμικά φορτισμένες καταστάσεις.</p>
<p>«Αυτό που διαχωρίζει την καλή (φωτογραφική) λήψη από ένα εικαστικό έργο είναι η δημιουργική πρόθεση», αναφέρει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο νέος φωτογράφος Θοδωρής Παπαδάκης που συμμετέχει στο φετινό «Athens Photo Festival» και τον «Μήνα φωτογραφίας», στο Μουσείο Μπενάκη στην οδό Πειραιώς.</p>
<p>Έχοντας σπουδάσει Kαλές Tέχνες στη Μαδρίτη, και φοιτώντας στο ΤΕΙ Φωτογραφίας, ο νέος φωτογράφος Θοδωρής Παπαδάκης μιλά με ενθουσιασμό για την εμπειρία του από τη συμμετοχή του στο φεστιβάλ και το πώς επέλεξε το θέμα του έργου: «To Athens Photo Festival αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους φωτογραφικούς φορείς στην χώρα μας αλλά και στην Ευρώπη και από τους παλαιότερους στον κόσμο. Μέσα από το ΤΕΙ Φωτογραφίας, όπου σπουδάζω, είχα κάνει το συγκεκριμένο πρότζεκτ για ένα από τα εργαστήριά μας, ενώ στη συνέχεια  το έστειλα στο «Μήνα Φωτογραφίας» στο κομμάτι «Νέοι Έλληνες Φωτογράφοι».</p>
<p>Μιλώντας για το έργο του, ο Θοδωρής Παπαδάκης εξηγεί: «Το πρότζεκτ μου απαρτίζεται από έξι έργα και ενώ η σύνδεση των θεμάτων μας με το κεντρικό θέμα του φεστιβάλ δεν είναι απαραίτητη, το δικό μου έτυχε να συμπέσει.»</p>
<p>Το πρότζεκτ του Θοδωρή Παπαδάκη, όπως και ο ίδιος λέει, είναι ένα σχόλιο πάνω στα ασαφή όρια της ιδιωτικής και της δημόσιας ζωής. «Γι' αυτόν το λόγο δημιουργήθηκε το σκηνικό-τομή δωματίου που μοιάζει να έχει αποκοπεί από ένα σπίτι και να επανατοποθετείται σε δημόσιο χώρο», αναφέρει.</p>
<p>Το σκηνικό-δωμάτιο μεταφερόταν και συναρμολογούταν στο εκάστοτε μέρος, ενώ στη συνέχεια, το άτομο τοποθετούταν μέσα στο δωμάτιο. Εκεί, χωρίς καμμία πρόβα ή ιδιαίτερη καθοδήγηση, μόνο με την παρότρυνση του να νιώσει σαν να είναι στον χώρο του, ο «κάτοικος» καλούταν να οικειοποιηθεί το δωμάτιο, πράγμα που, παρά την παρουσία περαστικών οι οποίοι επεξεργάζονταν αυτή τη δημόσια performance, πραγματοποιούταν. Όταν η «κατοίκηση» επιτυγχανόταν, η δημόσια-ιδιωτική στιγμή που προέκυπτε απαθανατιζόταν. </p>
<p><a href="http://www.photofestival.gr/ygp16-gr">http://www.photofestival.gr/ygp16-gr</a></p>
<p> </p>
<p>Πηγή: amna.gr </p>

Σχετικά άρθρα