Αρχική / Ψυχολογία / Απώλεια – πένθος / Πώς μπορώ να βρω τις ισορροπίες μου μετά από έναν θάνατο;

Πώς μπορώ να βρω τις ισορροπίες μου μετά από έναν θάνατο;

Τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ δύσκολα με θανάτους και αρρώστιες στενών προσώπων. Τα 4 τελευταία χρόνια είναι άρρωστος ο πατέρας μου. Προσπαθώ να σταθώ δίπλα του, μα νιώθω ότι με καταβάλλει στην προσωπική μου ζωή.

Τα παιδιά μου έχουν κουραστεί και πιστεύουν ότι τα παραμελώ γιατί είναι προτεραιότητά μου ο πατέρας μου και όχι αυτά. Κυρίως η κόρη μου. Πώς μπορώ να βρω τις ισορροπίες;

Στο ερώτημα απαντά ο Καθηγητής Ψυχιατρικής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Μαυρέας Βενετσάνος

Οι απώλειες, ειδικότερα από θάνατο, είναι «γεγονότα ζωής» που μπορούν να είτε να κάνουν το άτομο ευάλωτο σε κατάθλιψη, είτε (το καλύτερο) να περιοριστούν σε απλό πένθος που διαρκεί λίγες εβδομάδες.

Στην περίπτωσή σας, οι επανειλημμένες απώλειες, μαζί με το χρόνιο πρόβλημα υγείας του πατέρα σας έχουν συσσωρεύσει μεγάλο βάρος πάνω σας που, όπως φαίνεται, έχει αρχίσει να σας επηρεάζει ψυχικά.

thlipsi katathlipsi

Επώδυνη και ψυχοφθόρα η αναμονή

Επιπλέον, αν η ασθένεια του πατέρα σας είναι τελική και αναμένεται ο θάνατος, η μακροχρόνια αναμονή είναι ιδιαίτερα επώδυνη και ψυχοφθόρα. Ιδιαίτερα, στην περίπτωσή σας, η υποχρέωσή σας να σταθείτε δίπλα στον πατέρα σας, συγκρούεται με τις υποχρεώσεις σας ως μητέρα.

Επιπλέον, η ενοχή απέναντι στα παιδιά σας που, δικαίως, σας πιέζουν για περισσότερη προσοχή και φροντίδα, είναι αρκετά μεγάλο βάρος. Από όσα γράφετε, δεν φαίνεται να υπάρχει ακόμη κάποια ψυχική διαταραχή όπως κατάθλιψη.

Πώς μπορείτε να βρείτε τις ισορροπίες σας;

Όμως, η επιβάρυνση που βιώνετε, τόσο η πρόσφατη όσο και οι απώλειες του παρελθόντος, σας κάνει ευάλωτη σε παρόμοιες διαταραχές. Φυσικά, πρέπει πρώτα από όλα να μπορέσετε να μοιραστείτε το βάρος της φροντίδας του πατέρα σας και με άλλους (αδέρφια, άλλους συγγενείς).

Έτσι θα δώσετε χώρο στον εαυτό σας να ασχοληθεί τόσο με τις υποχρεώσεις σας απέναντι στα παιδιά σας, όσο και με τον εαυτό σας. Επιπλέον, πρέπει, ίσως και με τη βοήθεια ψυχολόγου, να εξετάσετε το θέμα της δυσκολίας σας να καταλήξετε στις προτεραιότητες με τις οποίες θα πρέπει να ασχοληθείτε.

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Ο θάνατος αγαπημένων προσώπων: Τα 5 στάδια πένθους που ΟΛΟΙ περνάμε

Οι 4 τύποι πένθους για τους οποίους κανείς δεν σου μίλησε

Πένθος στην οικογένεια: Πώς θα λυτρωθείς από τον πόνο;

Απώλεια γονέα: Πόσο μπορεί να διαρκέσει το πένθος;

«Έχασα τη μητέρα μου»: Τι αλλάζει όταν βιώνεις μια τέτοια απώλεια;

«Έχασα τον πατέρα μου»: Πώς βιώνεται το πένθος και η απώλεια;

Απώλεια συζύγου: Τι να κάνεις όταν η στήριξη που έχεις δεν σου αρκεί

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X