Αρχική / Διατροφή / Δίαιτα / Δίαιτα στην εφηβεία: «’Εχω περιττά κιλά και θέλω να τα χάσω γρήγορα…»
Δίαιτα στην εφηβεία: «'Εχω περιττά κιλά και θέλω να τα χάσω γρήγορα...» thumbnail

Η 14χρονη Στέλλα ρωτά

Δίαιτα στην εφηβεία: «’Εχω περιττά κιλά και θέλω να τα χάσω γρήγορα…»

Έχω βάρος 60 κιλά και ύψος 1.67. Δεν είμαι ευχαριστημένη με το σώμα μου και θα ήθελα να χάσω κάποια κιλά, αλλά δεν ξέρω πώς. Μπορείτε να μου προτείνετε μια δίαιτα, για να χάσω εύκολα και γρηγορα αρκετά κιλά;

Στο ερώτημά σας απαντά ο Ευάγγελος Ζουμπανέας, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (www.diatrofi.gr)

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνεις, το βάρος σου είναι φυσιολογικό για το ύψος και την ηλικία σου.

Η διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους είναι απαραίτητη για την καλή υγεία. Τόσο το υπερβάλλον, όσο το λιγότερο σωματικό βάρος, κρύβουν κινδύνους για την σωματική και ψυχική υγεία.

Στην ηλικία των 14 ετών το σώμα καθημερινά μεταμορφώνεται και για αυτό χρειάζεται σωστή και ισορροπημένη διατροφή, ώστε να αναπτυχθεί στο καλύτερο που δύναται. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να τρέφεσαι σωστά, μακριά από ακρότητες και να ασκείσαι καθημερινά, με ευχάριστες δραστηριότητες για να το βοηθήσεις.

Είναι καλό να μοιράζεις την τροφή σου σε μικρά και συχνά γεύματα, 3 κυρίως γεύματα, πρωί, μεσημέρι και βράδυ και 2-3 ενδιάμεσα σνακ, ώστε να μην πεινάς πολύ. Φροντίζε να έχεις πάνω κάτω σταθερά ωράρια φαγητού.

Στα κυρίως γεύματα να έχεις πάντα μια μερίδα πρωτεΐνης (πχ γαλακτοκομικό στο πρωινό, 1 παλάμη κρέας-πουλερικό-ψαρί-θαλασσινά στο κυρίως γεύμα και 1 αυγό- 3 δάκτυλα τυρί στο βραδινό), μαζί με μια μερίδα= 1 φλιτζάνι αμύλου (πατάτα, ρύζι, ζυμαρικά, δημητριακών ολικής αλέσεως ή οσπρίων) και να ολοκληρώνεις με μια μερίδα φρέσκιας τροφής, όπως φρούτα ή λαχανικά ωμά, βραστά ή ψητά.

Ανά τρεις ώρες μεταξύ των γευμάτων, ηρέμισε την πείνα σου και πάρε ενέργεια με θρεπτικούς συνδυασμούς, όπως φρέσκα ή ξερά φρούτα ή smoothie, μαζί με μια χούφτα ωμούς ανάλατους ξηρούς καρπούς, ή με μπάρα από ξηρούς καρπούς ή ½ τοστ (ρολό) με ταχίνι ή φυστικοβούτυρο.

Στο απόγευμα σνακ να τρως επιπλέον ένα γαλακτοκομικό, όπως ένα γιαούρτι ή γάλα ή 2 φέτες τυρί σε αραβική πίτα ή 1-2 φορές την εβδομάδα ένα φρούτο με ένα μικρό γλυκό, κατά προτίμηση με γάλα όπως σπιτική κρέμα, ρυζόγαλο, παγωτό. Ό,τι άλλο θελήσεις όπως γλυκό να το καταναλώνεις μετά από αυτά που έχει ανάγκη το σώμα σου.

Μην ξεχνάς να πίνεις αρκετό νερό και υγρά χωρίς ζάχαρη και να κοιμάσαι τουλάχιστον 8 ώρες κάθε βράδυ. Αν έχεις μεγάλο άγχος για το βάρος σου καλό θα ήταν πριν προβείς σε οποιαδήποτε ενέργεια να ενημερώσεις τους γονείς σου για αυτό και μαζί να επισκεφτείτε έναν ειδικό διαιτολόγο-διατροφολόγο.

Ευάγγελος Ζουμπανέας

Διαιτολόγος Διατροφολόγος

Ιδρυτής Επιστημονικής Ομάδας Διατροφή (www.diatrofi.gr

Διευθύνων Σύμβουλος ΚΕΑΔΔ (www.keadd.gr

www.diet-coaching.gr 

Μεσολογγίου 51, Νέα Ιωνία 14231

2102718360, 6977436598

www.facebook.com/evangelosz

www.facebook.com/diatrofi.gr

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X