Με Αντρέι Βάιντα ξεκινά το 29ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου

<p>Το 29ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, σηκώνει την αυλαία του στις 16/11 στο Άστορ με την ευρωπαϊκή πρεμιέρα της ταινίας Afterimage, το κύκνειο άσμα του Αντρέι Βάιντα και υποψήφιο στα Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας 2017. Ταινία λήξης είναι η τελευταία ταινία του Μάρκο Μπελόκιο Sweet Dreams, στον οποίο το φεστιβάλ οργανώνει ειδικό αφιέρωμα.</p>
<p>Το Πανόραμα θα διεξαχθεί στους κινηματογράφους Τριανόν και Ααβόρα, από τις 17 έως τις 27 Νοεμβρίου, και επιφυλάσσει κι άλλες πολυαναμενόμενες αβαν πρεμιέρ όπως το σκοτεινό θρίλερ Creepy του Κιγιόσι Κουροσάβα, το 24 Weeks της Γερμανίδας Αν Ζόχρα Μπερασέντ και Παγκόσμια Ψυχή του Νίκου Κορνήλιου.</p>
<p>Εμπνευστής του Πανοράματος και -επί 29 συναπτά έτη- Καλλιτεχνικός Διευθυντής του είναι ο Νίνο Φένεκ Μικελίδης.</p>
<p>Βασικός πυρήνας της διοργάνωσης είναι, όπως πάντα, το διεθνές διαγωνιστικό πρόγραμμα, με 11 ευρωπαϊκές ταινίες που δεν έχουν προβληθεί στην Αθήνα και προέρχονται από Μεγάλη Βρετανία, Ρωσία, Τσεχία, Γεωργία, Ουγγαρία, Λετονία, Τουρκία, Κροατία και Πολωνία. Ανάμεσά τους και η ταινία από την Κύπρο το Αγόρι στη γέφυρα του Πέτρου Χαραλάμπους, με ήρωα ένα παιδί.</p>
<p>Τα βραβεία του φεστιβάλ θα απονείμουν τρεις επιτροπές: της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου (FIPRESCI), της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου (Π.Ε.Κ.Κ) καθώς και των αναγνωστών του περιοδικού Αθηνόραμα.</p>
<p>Στα αφιερώματα του Πανοράματος ιδιαίτερη θέση κατέχει ο «αναρχικός αριστοκράτης της εικόνας» Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο 75χρονος και διαχρονικά αντικομφορμιστής Μάρκο Μπελόκιο, ο Ελληνοαμερικανός βραβευμένος με Όσκαρ Αλεξάντερ Πέιν και ένας από τους μεγαλύτερους δημιουργούς της 7ης τέχνης, ο Αντρέι Ταρκόφσκι, με μια πλήρη αναδρομή στις μεγάλου μήκους ταινίες του.</p>
<p>Επίσης, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) και με αφορμή τον εορτασμό των 40 χρόνων της, θα παρουσιαστούν έξι, από τις συνολικά είκοσι ταινίες που η ΠΕΚΚ μετά από ψηφοφορία ανέδειξε ως τις δέκα καλύτερες ξένες και τις δέκα καλύτερες ελληνικές των τελευταίων σαράντα ετών: Το Βλέμμα του Οδυσσέα του Θόδωρου Αγγελόπουλου, Γλυκιά Συμμορία του Νίκου Νικολαϊδη, Οι Απέναντι του Γιώργου Πανουσόπουλου, Επάγγελμα Ρεπόρτερ του Μικελάντζελο Αντονιόνι, Το Στοιχείο του Εγκλήματος του Λαρς Φον Τρίερ και Κάποτε στην Ανατολία του Νουρί Μπιλγκέ Τζεϊλάν.</p>
<p>Ένα άλλο ενδιαφέρον αφιέρωμα του Πανοράματος αποτελεί η προβολή εμβληματικών ταινιών από την Ισπανία, την Γαλλία, την Ελλάδα και τις ΗΠΑ που προσφέρουν μια σφαιρική εικόνα της εποχής που σημαδεύτηκε από το κραχ, την ανεργία και την σταδιακή άνοδο του φασισμού με αποκορύφωμα τον ισπανικό εμφύλιο πόλεμο το 1936 και την δικτατορία του Μεταξά στην Ελλάδα. Είναι οι Μέρες του '36 (1972) του Θόδωρου Αγγελόπουλου, Το πνεύμα του μελισσιού (1973) του Βίκτορ Ερίθε, Γη και ελευθερία (1995) του Κεν Λόουτς, Πεθαίνοντας στην Μαδρίτη (1963) του Φρεντερίκ Ροσίφ, Viva la Muerte (1971) του Φερνάντο Αραμπάλ, Πεθαίνοντας στην Μαδρίτη (1963) του Φρεντερίκ Ροσίφ, Λάσπη στ' αστέρια (1960) του Ηλία Καζάν, Μοντέρνοι καιροί (1936) του Τσάρλι Τσάπλιν, Η ζωή είναι δική μας (1936) του Ζαν Ρενουάρ. </p>
<p>Το πρόγραμμα του φεστιβάλ συμπληρώνουν δεκατέσσερις μικρού μήκους ταινίες από σπουδαστές Σχολών Κινηματογράφου- του New York College και της Horme Pictures-, και η προβολή της βωβής ταινίας Φάουστ (1926) του Φρήντριχ Βίλεμ Μουρνάου, με ζωντανή συνοδεία στο πιάνο από τον Νίκο Πλάτανο.</p>
<p>Όπως κάθε χρόνο, θα διατίθενται για κάθε προβολή 10 δωρεάν εισιτήρια για ανέργους, τα οποία οι ενδιαφερόμενοι θα προμηθεύονται από τα ταμεία των κινηματογράφων, 45 λεπτά πριν την έναρξη της προβολής, με σειρά προσέλευσης.</p>
<p> </p>
<p><a href="http://www.panoramafest.org/index.php">http://www.panoramafest.org/index.php</a></p>
<p> </p>
<p>Πηγή: ΑΠΕ, ΜΠΕ</p>
<p> </p>
<p> </p>

Σχετικά άρθρα