Εφηβεία και κορωνοϊός. 2+1 τρόποι για να χειριστείς τη νέα σου καθημερινότητα σωστά!

Μπορεί σιγά σιγά οι μαθητές του Λυκείου και του Γυμνασίου να επιστρέφουν στις τάξεις, αλλά κατά κάποιον τρόπο η καραντίνα είναι εδώ, καθώς όπως όλοι μας, έτσι και οι έφηβοι καλούνται να ζήσουν σε μια «νέα κανονικότητα» με περιορισμούς και συστάσεις.

Γράφει ο ψυχολόγος Μάριος Παππάς

Ο ψυχισμός των εφήβων είναι πολύ ιδιαίτερος όπως γνωρίζουμε και μέσα σε αυτές τις συνθήκες οι εσωτερικές συγκρούσεις εντείνονται. Υπάρχουν τρόποι ένας έφηβος να διαχειριστεί αυτές τις αλλαγές στην καθημερινότητα του; Η απάντηση προφανώς είναι «ναι».

Το πιο σημαντικό είναι, όπως και στην πρώτη φάση, οι γονείς να μπορέσουν να διαχειριστούν τις δικές τους αγωνίες, άγχη και φόβους ώστε αυτοί να αποτελέσουν σηματωρούς για τη διαχείριση που θα κάνουν με τη σειρά τους και οι έφηβοι στα αντίστοιχα συναισθήματα που τους γεννιούνται.

Σημαντικό ρόλο στη νέα κανονικότητα έχουν οι γονείς και οι φίλοι

Ο έφηβος όντας σε όλη αυτή τη μεταβατική φάση ζωής, βιώνει περαιτέρω ανασφάλεια μέσα σε μια κατάσταση που δεν μπορεί να ελέγξει αλλά και να καταλάβει, καθώς στην προσπάθεια της αναζήτησης μιας ταυτότητας που είναι το ζητούμενο του σε αυτή την ηλικιακή φάση, καλείται να ζήσει σε συνθήκες κανόνων και περιορισμών.

Οι γονείς λοιπόν, αφού έχουν καταφέρει οι ίδιοι να ισορροπήσουν μέσα σε αυτές τις συνθήκες, καλούνται να παίξουν ένα ρόλο κυματοθραύστη λειτουργώντας με ευελιξία, κατανόηση στα όποια τυχόν ξεσπάσματα του εφήβου.

Από εκεί και πέρα το Διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που ως τώρα μπορεί να φάνταζαν σαν κάτι που πρέπει να περιοριστεί, σίγουρα δίνουν μια διέξοδο στους εφήβους ώστε και να περάσουν τον χρόνο τους αλλά και να ανταλλάξουν απόψεις με τους συνομηλίκους τους, αλλά όχι μόνο αναλώνοντας τον χρόνο σε διαδικτυακά παιχνίδια που δεν περιλαμβάνουν τη συσχέτιση με τους άλλους.

Οι 3 τρόποι για να διαχειριστεί ο έφηβος την καθημερινότητά του

Με «σύμμαχο λοιπόν, την ηρεμία μέσα στο σπίτι και την τεχνολογική δικτύωση με τους άλλους η καθημερινότητα αυτή μπορεί να γίνει πιο φιλική με τα εξής:

  • Με τη δημιουργία ρουτίνας που να είναι κοντά στην προ κορωνοϊού καθημερινότητα. Δηλαδή με το να ξυπνάει πάνω κάτω την ίδια ώρα, να κάνει τα μαθήματα του σχολείου ή του φροντιστηρίου ώστε να υπάρχει αυτή η σχετική επαφή με το σχολείο και την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Σίγουρα η διατήρηση ενός σωστού διατροφικού πλάνου με όλα τα απαραίτητα γεύματα και τα θρεπτικά συστατικά που αν συνδυαστεί και με κάποιας μορφής άσκησης(ακόμα και ένας περίπατος στη γειτονιά αρκεί),συμβάλλει στην ψυχική ευφορία και χαλάρωση του εφήβου.
  • Από εκεί και πέρα υπάρχουν και εξατομικευμένα πράγματα για τον κάθε έφηβο ξεχωριστά. Σίγουρα θα έχει κάποια χόμπι, κάποιες αγαπημένες συνήθειες τις οποίες τώρα είναι η ευκαιρία να εξασκήσει και να αφιερώσει χρόνο σε αυτές γεμίζοντας δημιουργικά το χρόνο του.

Οι νέες συνθήκες έχουν επιβληθεί από τα γεγονότα αλλά εμείς έχουμε την ελευθερία να δώσουμε σε αυτές τις συνθήκες το προσωπικό μας στίγμα κάτι που λειτουργεί απελευθερωτικά συνάμα!

Μάριος Παππάς
Ψυχολόγος, Ψυχοθεραπευτής (Γνωσιακή – Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία)
Τηλέφωνο Επικοινωνίας:6946945826
E-mail: [email protected]

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Θετική ψυχολογία. Τα 5 λεπτά που μπορούν να αλλάξουν τη ζωή σου μετά τον κορωνοϊό!

«Πώς να διαχειριστώ το ότι δίνω Πανελλήνιες και έχω απίστευτο άγχος λόγω του κορωνοϊού; Έχω… φρικάρει!»

Μπορείτε να δείτε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τον κορωνοϊό, πατώντας εδώ.

Σχετικά άρθρα