Αρχική / Διατροφή / Τί να βάλω στη διατροφή μου για να αυξήσω τη μυική μάζα;
Τί να βάλω στη διατροφή μου για να αυξήσω τη μυική μάζα; thumbnail

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΤΟΥ BORO.GR

Τί να βάλω στη διατροφή μου για να αυξήσω τη μυική μάζα;

Αναγνώστης μας ρωτά: Γεια σας. Με λένε Δημήτρη και είμαι 17 ετών. Το ύψος μου είναι 1.84 και ζυγίζω 73 κιλά. Παίζω μπάσκετ και αυτό που ήθελα να ρωτήσω είναι τί διατροφή να ακολουθώ για να πετύχω ενδυνάμωση των μυών και να έχω καλή σωματική ανάπτυξη. Τι μου προτείνετε;


Στο ερώτημά σας απάντησε ο Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Ευάγγελος Ζουμπανέας 



 


Αγαπητέ Δημήτρη


Σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνεις, το βάρος σου είναι φυσιολογικό για το ύψος και την ηλικία σου. Η διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους είναι απαραίτητη για την καλή υγεία. Τόσο το υπερβάλλον, όσο το λιγότερο σωματικό βάρος, κρύβουν κινδύνους για την σωματική και ψυχική υγεία.


Ακολουθώντας ένα ισορροπημένο πλάνο διατροφής παράλληλα με την σωστή προπόνηση ενδυνάμωσης θα πετύχεις αύξηση της μυϊκής σου μάζας και θα φτάσεις στο μέγιστο σύμφωνα με τα γονίδιά σου ύψος.


Είναι καλό να μοιράζεις την τροφή σου σε μικρά και συχνά γεύματα, 3 κυρίως γεύματα, πρωί, μεσημέρι και βράδυ και 2-3 ενδιάμεσα σνακ, ώστε να μην πεινάς πολύ. Φρόντιζε να έχεις πάνω κάτω σταθερά ωράρια φαγητού. Στα κυρίως γεύματα να έχεις πάντα μια μερίδα πρωτεΐνης (πχ γαλακτοκομικό στο πρωινό, 1 παλάμη κρέας-πουλερικό-ψαρί-θαλασσινά στο κυρίως γεύμα και 1 αυγό- 3 δάκτυλα τυρί στο βραδινό), μαζί με μια μερίδα= 1 φλιτζάνι αμύλου (πατάτα, ρύζι, ζυμαρικά, δημητριακών ολικής αλέσεως ή οσπρίων) και να ολοκληρώνεις με μια μερίδα φρέσκιας τροφής, όπως φρούτα ή λαχανικά ωμά, βραστά ή ψητά.


Ανά τρεις ώρες μεταξύ των γευμάτων, ηρέμισε την πείνα σου και πάρε ενέργεια με θρεπτικούς συνδυασμούς, όπως φρέσκα ή ξερά φρούτα ή smoothie, μαζί με μια χούφτα ωμούς ανάλατους ξηρούς καρπούς, ή με μπάρα από ξηρούς καρπούς ή ½ τοστ (ρολό) με ταχίνι ή φυστικοβούτυρο. Στο απογευματινό σνακ να τρως επιπλέον ένα γαλακτοκομικό, όπως ένα γιαούρτι ή γάλα ή 2 φέτες τυρί σε αραβική πίτα ή 1-2 φορές την εβδομάδα ένα φρούτο με ένα μικρό γλυκό, κατά προτίμηση με γάλα όπως σπιτική κρέμα, ρυζόγαλο, παγωτό. Ό,τι άλλο θελήσεις όπως γλυκό να το καταναλώνεις μετά από αυτά που έχει ανάγκη το σώμα σου. Μην ξεχνάς να πίνεις αρκετό νερό και υγρά χωρίς ζάχαρη και να κοιμάσαι τουλάχιστον 8 ώρες κάθε βράδυ.


Αν έχεις ανησυχία σχετικά με την διατροφή σου καλό θα ήταν μαζί με τους γονείς σου να επισκεφτείτε έναν ειδικό διαιτολόγο-διατροφολόγο.


Email: diatrofioe@gmail.com


www.diatrofi.gr 


www.keadd.gr 


τηλ: 210 2718360

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X