Εγκυμοσύνη: Τι να τρως και πόση καφεΐνη μπορείς να καταναλώνεις thumbnail
Ασφαλής για τη μέλλουσα μαμά και το έμβρυο είναι η κατανάλωση έως και 200 mg καφεΐνης την ημέρα...

Εγκυμοσύνη: Τι να τρως και πόση καφεΐνη μπορείς να καταναλώνεις

Νέες συστάσεις για τις εγκύους από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας


Νέες κατευθυντήριες οδηγίες δημοσίευσε πρόσφατα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) με τίτλο “WHO recommendations on antenatal care for a positive pregnancy experience” και με σκοπό να προσφέρει αξιόπιστες επιστημονικά συστάσεις σε όλες τις γυναίκες, συμπεριλαμβανομένων και των έφηβων κοριτσιών, που βρίσκονται στη φάση της εγκυμοσύνης.


Παρακάτω, θα παρουσιάσουμε ενδεικτικά, ορισμένες από τις νέες διατροφικές συστάσεις του ΠΟΥ, που συνήθως συγκαταλέγονται και στις πιο κοινές απορίες μεταξύ πολλών γυναικών, όμως για να βρείτε περισσότερες πληροφορίες και για τις υπόλοιπες συστάσεις του ΠΟΥ, μπορείτε να κάνετε κλικ εδώ.


1.      Ισορροπημένος τρόπος ζωής στην εγκυμοσύνη


Σύμφωνα με τον ΠΟΥ, συνιστάται να παρέχεται κατάλληλη συμβουλευτική στις έγκυες γυναίκες για να ακολουθήσουν μία υγιεινή διατροφή που συνδυάζεται με σωματική δραστηριότητα, και με σκοπό να παραμείνουν υγιείς και να αποφευχθεί η υπερβολική αύξηση του σωματικού βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.


2.      Συμπληρώματα σιδήρου και φυλλικού οξέος


Ο ΠΟΥ, συνιστά την καθημερινή από του στόματος λήψη συμπληρωμάτων σιδήρου και φυλλικού οξέος, και συγκεκριμένα τη λήψη ποσότητας 30 mg έως 60 mg στοιχειακού σιδήρου και 400μg (0,4mg) φυλλικού οξέος, με σκοπό την πρόληψη πιθανής αναιμίας της μητέρας, πρόωρου τοκετού και χαμηλού βάρους κατά τη γέννα.


3.      Συμπληρώματα ασβεστίου


Για το ασβέστιο, ο ΠΟΥ συνιστά την υπό προϋποθέσεις καθημερινή λήψη συμπληρώματος αυτού από τις έγκυες γυναίκες (και σε ποσότητα 1,5-2 g ασβεστίου από του στόματος) και για πληθυσμούς με χαμηλή διαιτητική πρόσληψη ασβεστίου, με σκοπό τη μείωση του κινδύνου εμφάνισης προεκλαμψίας (μία σοβαρή επιπλοκή της εγκυμοσύνης που ορίζεται κλινικά από αυξημένη πίεση και αυξημένη πρωτεΐνη στα ούρα ή αλλιώς, λευκωματουρία).


4.      Πρόσληψη καφεΐνης


Ο ΠΟΥ συνιστά την πρόσληψη καφεΐνης σε κάτω από 300 mg ανά ημέρα.


Παράλληλα, σύμφωνα με τις πιο πρόσφατες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Αρχής Ασφάλειας Τροφίμων (EFSA), η κατανάλωση έως και 200 mg καφεΐνης την ημέρα είναι ασφαλής για τη μέλλουσα μαμά και το έμβρυο. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 2-3 κούπες στιγμιαίου καφέ (2γρ καφέ/κούπα) και σε 4-5 φλιτζανάκια ελληνικού καφέ (5γρ καφέ/κούπα) την ημέρα. Θυμηθείτε… καφεΐνη περιέχεται εκτός από τον καφέ και σε άλλα ροφήματα και τρόφιμα. Για παράδειγμα, ένα ποτήρι (250ml) αναψυκτικού τύπου cola περιέχει 25-30mg καφεΐνης, και μία πλάκα σοκολάτα υγείας 100g περίπου 40mg καφεΐνης. Γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντικό να ελέγχετε τις ετικέτες της συσκευασίας του εκάστοτε προϊόντος καθώς και να αναζητάτε και αντίστοιχα τρόφιμα και ροφήματα με την ένδειξη «χωρίς καφεΐνη», προκειμένου να μην ξεπερνάτε το συνιστώμενο όριο.


Δεδομένου ότι ο ντεκαφεϊνέ στιγμιαίος καφές αποδίδει περίπου 2-3 mg καφεΐνης ανά 200mL και ο ντεκαφεϊνέ ελληνικός καφές 0-1 mg καφεΐνης ανά 50mL, καταλαβαίνετε ότι η επιλογή τους δίνει ένα μεγάλο περιθώριο ασφαλείας στις γυναίκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.


Τέλος, είναι καλό να θυμάστε ότι, πρέπει πάντοτε να συμβουλεύεστε το γιατρό ή το διατροφολόγο σας, τόσο για να λύσετε όλες σας τις απορίες για εσάς και το αναπτυσσόμενο έμβρυο, όσο και για να σας βοηθήσει να διασφαλίσετε ότι προσλαμβάνετε όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, και για τους δυο σας…


 


Χρυσούλα Τσικνή


Διαιτολόγος – Διατροφολόγος 


Από την Επιστημονική Ομάδα του Διατροφολόγου Αναστάσιου Παπαλαζάρου (www.nutrimed.gr)

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X