Αρχική / More / Anna's Notes / Είδα την παράσταση 1984 της Κατερίνας Ευαγγελάτου
Είδα την παράσταση 1984 της Κατερίνας Ευαγγελάτου thumbnail

Είδα την παράσταση 1984 της Κατερίνας Ευαγγελάτου

Είμαι fun της Κατερίνας Ευαγγελάτου. O θαυμασμός μου είναι ακόμη μεγαλύτερος όταν ένας δημιουργός κατορθώνει να ξεπεράσει και την βαριά κληρονομική γονεική σκιά.


Ανοίγοντας δικό της δρόμο έκφρασης μοναδικό, κέρδισε την αποδοχή και το στοίχημα απέναντι στην απορία όλων ‘ θα είναι τόσο καλή όσο ο πατέρας της, Σπύρος Ευαγγελάτος’?


Έχοντας την προσδοκία ότι θα παρακολουθήσω μία ακόμη εξαιρετική παράσταση, αντίστοιχη της περσινής της δουλειάς, «Φαουστ του Γκαίτε» και γνωρίζοντας τη δύναμη του βιβλίου του Όργουελ 1984 έκλεισα εισητήρια πολλές μέρες πριν και ντύθηκα με την καλύτερη μου διάθεση για να ζήσω την εμπειρία.


Δυστυχώς έφυγα χωρίς να νιώσω δυνατά συναισθήματα. Χωρίς να βιώσω τον  τρόμο, αναγνωρίζοντας τα εξολοθρευτικά χαρακτηριστικά του συστήματος εξουσίας με τον απόλυτο έλεγχο και χειραγώγηση της σκέψης και των αισθημάτων. Η ιδρυματοποίση, η παρακολούθηση κάθε ανθρώπινης λειτουργίας μέσα από την κάμερα του μεγάλου αδελφού, ο φόβος της προδοσίας, η απόλυτη υποταγή αλλά και ο έρωτας δεν αποδίδονται με τη ίδια δύναμική του βιβλίου και πολύ περισσότερο δεν επιτυγχάνεται η ταύτιση στο σήμερα.


Ωστόσο η σκηνή των βασανηστηρίων ίσως ήταν και το πιο δύνατό κομμάτι της παράστασης.


Τόσο ρεαλιστική που σε κάνει να ανατριχιάζεις με την αποκτήνωνση του ανθρώπου.


Εξαιρετική για μία ακόμη φορά η ερμηνεία του Αργύρη Πανταζάρα.


Αννα Δρούζα




1984. Το προφητικό μυθιστόρημα-σταθμό για την πολιτική σκέψη του 20ού αιώνα παρουσιάζει η εταιρεία Λυκόφως από τις 2 Δεκεμβρίου στο Νέο Θέατρο Κατερίνα Βασιλάκου, σε σκηνοθεσία της Κατερίνας Ευαγγελάτου, μετά την μεγάλη επιτυχία του Φάουστ. 


Η διασκευή και η σκηνοθεσία κατασκευάζουν μία οπτική της ιστορίας μέσα από το μυαλό του  Ουίνστον / Όργουελ, ο οποίος συνομιλεί με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον, παλεύοντας να παραμείνει λογικός,  κόντρα σε μία κοινωνία που έχει απολέσει κάθε λογική. Είναι ήρωας; Είναι προδότης; Η γνωριμία του με την Τζούλια , του δίνει την ώθηση να προχωρησει σε ακόμα πιο ακραία Εγκλήματα Σκέψης, ενάντια στο Κόμμα. To τέλος είναι προδιαγεγραμμένο: Η Αστυνομία Σκέψης  θα τον συλλάβει και θα τον οδηγήσει στον Θάλαμο 101. Εκεί ο Ο’Μπράιεν, Βασανιστής; Ανακριτής; Δάσκαλος; Ιατρός; , μέσα από μια αποκαλυπτική διαδικασία τον φέρνει αντιμέτωπο με “ το χειρότερο πράγμα στον κόσμο’’.



1984 του ΤΖΩΡΤΖ ΟΡΓΟΥΕΛ


Νέα Διασκευή: Ρόμπερτ Άικι & Ντάνκαν Μακμίλαν


Μετάφραση – Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου


Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη


Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα


Μουσική: Βύρων Κατρίτσης


Βίντεο: Στάθης Αθανασίου


Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος


Ηχητικός Σχεδιασμός: Νικόλας Καζάζης


Μουσική Διαδασκαλία: Αλεξάνδρα Λέρτα


Ειδικά Εφέ: Αφοί Αλαχούζοι


Μακιγιαζ: Έυη Ζαφειρόπουλου


Κομμώσεις: Talkin' Heads


Ειδικές Κατασκευές: Μπάμπης Κατσιμίχας


Βοηθοί Σκηνοθέτη: Δήμητρα Δερμιτζάκη, Δημήτρης Οικονομίδης


Βοηθός Σκηνογράφου: Μυρτώ Μεγαρίτου


Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης


Διεύθυνση Παραγωγής: Βιολέττα Γύρα & Όλγα Μαυροειδή


Παραγωγός: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος


Διανομή 


Ουίνστον Σμιθ: Αργύρης Πανταζάρας


Ο’Μπράιεν: Νίκος Κουρής


Τζούλια: Λένα Δροσάκη


Τσάρινγκτον: Σωτήρης Τσακομίδης


Πάρσονς: Νίκος Πυροκάκος


Κυρία Πάρσονς: Σεραφίτα Γρηγοριάδου


Σάιμ: Ερρίκος Μηλιάρης


Μάρτιν: Αγησίλαος Μικελάτος


Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X