Όταν το παιδί δε μπορεί να συγκεντρωθεί στο διάβασμα: Λύσεις

<p style="text-align: justify;"><span>Γειά σας με λένε Σοφία και είμαι 13  ετών πάω 1η Γυμνασίου και θα ήθελα τις συμβουλές σας πάνω σε ένα θέμα που με έχει ταλαιπωρήσει αρκετάτο διάβασμα και για κάποιες διαφωνίες που έχω με την μητέρα μου Καταρχήν εγώ αν έκρινα τον εαυτό μου θα έλεγα πως είμαι μέτρια μαθήτρια ή αλλιώς  κορίτσι του 18 Στο πρώτο τετράμηνο δεν τα πήγα και πάρα πολύ καλά γιαυτό θέλω στο δεύτερο να τα πάω τέλεια Το θέμα είναι πως μόλις ανοίξω το βιβλίο να διαβάσω είτε θα κάθομαι στην ίδια σελίδα 5 ώρες είτε θα μου αποσπαν την προσοχή άλλα πράγματα και πιστεύω πως αυτός είναι ο λόγος που δεν τα πήγα καλά στην  αρχή Όσο για τις διαφωνίες που σας έλεγα ας πάρουμε για παράδειγμα το σημερινό χτες ήταν Σάββατο το πρωί πήγα για τζοκινγκ το μεσημέρι που γύρισα σπίτι διάβασα τα πάντα και για τα φροντιστήρια και το απόγευμα βγήκα σε μια φίλη μου που είχε γιορτή να δούμε ταινια Σήμερα το πρωί η μητέρα μου δεν με άφησε να βγω μια βόλτα επειδή την Τρίτη γράφω τεστ  το οποίο τύχαινε να είχε την ίδια ύλη με το τεστ της προηγούμενης εβδομάδας που πήρα 20 οπότε είχα κάνει μόνο μία επανάληψη και επειδή βγήκα χτες Εσείς τι με συμβουλεύατε</span></p>
<p style="text-align: justify;"><span>Ευχαριστώ και συγνώμη για το κατεβατό</span></p>
<div class="gmail_default" style="text-align: justify;">
<div class="gmail_default">Αγαπητή Αναγνώστρια,</div>
<div class="gmail_default"> </div>
<div class="gmail_default">Το θέμα με την συγκέντρωση το αντιμετωπίζουν αρκετοί μαθητές. Όπως κι εσύ θα παρατήρησες, την ημέρα που πήγες για τζόκινγκ, επέστρεψες σπίτι και έβγαλες το διάβασμα με μεγαλύτερη ευκολία, αν κατάλαβα καλά από τα λεγόμενα σου. Αυτό συνέβη επειδή, πολλές φορές, προσπαθούμε να συγκεντρωθούμε σε κάτι αλλά έχουμε πολλές άλλες έγνοιες ή αρκετή συσσωρευμένη ενέργεια που δεν έχουμε διοχετεύσει κάπου κι έτσι μας αποσπούν την προσοχή. Ένας τρόπος να αντιμετωπιστεί η συσσωρευμένη ενέργεια είναι η σωματική δραστηριότητα κάθε τύπου. Τρέξε, περπάτα, παίξε κάποιο σπορ, πήγαινε γυμναστήριο… Όταν έχεις διάφορες σκέψεις να εισβάλλουν στο μυαλό σου την ώρα προσπαθείς να συγκεντρωθείς τα μαθήματα, δοκίμασε αυτό: Έχε ένα τετραδιάκι δίπλα σου και κατέγραφε αυτή τη σκέψη που έρχεται. Δε χρειάζεται να την γράψεις αναλυτικά ούτε και να εμβαθύνεις. Ο σκοπός είναι να την γράψεις με τέτοιο τρόπο που θα μπορείς εσύ μετά να καταλάβεις περί τίνος πρόκειται και έτσι ο εγκέφαλος σου θα μπορέσει να απελευθερωθεί από αυτήν την σκέψη εφόσον, με το να την καταγράψεις σε χαρτί, τον διαβεβαιώνεις πως δεν θα την ξεχάσεις και θα την επεξεργαστείς αργότερα. Μην προσπαθείς να αγνοείς τη σκέψη σου – το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να την αναγνωρίσεις και να την αφήσεις να περάσει χωρίς όμως να κάτσεις να την αναλύσεις και να την επεξεργαστείς εκείνη τη στιγμή. Ένας άλλος τρόπος για να συγκεντρωθείς είναι να κρατάς κάτι στα χέρια σου, όπως για παράδειγμα πλαστελίνη, ώστε το μυαλό σου να επικεντρώνεται στην σωματική δραστηριότητα περισσότερο και λιγότερο σε αποδιοργανωτικές σκέψεις. </div>
<div class="gmail_default"> </div>
<div class="gmail_default">Επιπροσθέτως, όταν προσπαθείς να διαβάσεις για ένα διαγώνισμα, δώσε κι εκεί έναν ρόλο σώμα σου: διάβασε περπατώντας πάνω κάτω και δες αν βοηθάει, κράτα σημειώσεις κι ας μη το χρειάζεσαι (η κίνηση του χεριού γειώνει την συγκέντρωσή σου στο χαρτί κι έτσι παραμένεις επικεντρωμένη στο θέμα για το οποίο διαβάζεις περισσότερο), και κάνε 5λεπτα διαλείμματα ανά 30-45 λεπτά στα οποία δεν θα χρησιμοποιείς ηλεκτρονικές συσκευές (οι οποίες αποσπούν την συγκέντρωση) μα θα κινείσαι ώστε να απελευθερώνεται η συσσωρευμένη ενέργεια και να οξυγονώνεται ο εγκέφαλος. Έτσι θα μπορείς να επιστρέψεις το διάβασμα σου ανανεωμένη, με λιγότερους εσωτερικούς περισπασμούς (σκέψεις).</div>
<div class="gmail_default"> </div>
<div class="gmail_default">Σχετικά με τις διαφωνίες που έχεις με τη μητέρα σου για το διάβασμα, καλό είναι να διατηρήσεις μία ισορροπημένη στάση απέναντι στα πράγματα εφόσον ο σκοπός σου είναι να της δείξεις πως είσαι αρκετά ώριμη για να μπορείς και μόνη σου να διακρίνεις πότε χρειάζεσαι περαιτέρω διάβασμα και πότε είσαι πλήρως προετοιμασμένη. Για να μπορεί η μητέρα σου να είναι σίγουρη ότι εσύ γνωρίζεις πότε χρειάζεσαι περαιτέρω εξάσκηση και πότε είσαι προετοιμασμένη, θα πρέπει να κάνεις κι εσύ υπομονή και να μαζέψεις αρκετές επιτυχίες που θα υποδεικνύουν πως είσαι ικανή να κρίνεις τον χρόνο που χρειάζεται για να αποδώσεις στο μάθημα. Κατ' αυτόν τον τρόπο, θα μπορέσει και μητέρα σου να νιώθει ασφαλής ότι γνωρίζεις πως να κάνεις ό,τι καλύτερο για εσένα κι έτσι σιγά σιγά θα αρχίσει κι εκείνη να χαλαρώνει τους περιορισμούς της. Να ξέρεις ότι δεν είναι καθόλου εύκολο, ούτε και ευχάριστο στους γονείς να λένε όχι στα παιδιά τους. Η μητέρα σου σίγουρα θέλει να περνάς όμορφα και δυσκολεύεται να σου αρνηθεί κάποια πράγματα, κι ας μη το δείχνει. Σκοπός και χρέος της είναι, όμως, να σου προσφέρει μία ισορροπία και να σου διδάξει πως να κάνεις κι εσύ το ίδιο. Επομένως, προσπάθησε να βλέπεις και 'συ από τη δική της πλευρά τα πράγματα για να σου είναι πιο εύκολο να δικαιολογήσεις κάποιους κανόνες που θέτει καθώς και για να βρίσκεις καλύτερους τρόπους να την καθησυχάζεις ώστε να μπορείς κι εσύ να κάνεις κάποια πράγματα που θεωρείς σωστά.</div>
<div class="gmail_default"> </div>
<div class="gmail_default">Τέλος, θα σε συμβούλευα να μην κατηγοριοποιείς τον εαυτό σου με βάση τους βαθμούς σου – και κανέναν άλλο εξωτερικό παράγοντα – γιατί αυτό, εν καιρώ, θα επηρεάσει αρνητικά την αυτοπεποίθηση σου. Είναι άξιο το ότι θέλεις να δίνεις τον καλύτερό σου εαυτό σε αυτό που κάνεις, και αυτό σίγουρα θα συμβάλλει στην εξέλιξη σου. Το μόνο που πρέπει να προσέξεις είναι να μην εξαρτάσαι από συγκεκριμένους εξωτερικούς παράγοντες ώστε να νιώθεις καλά με τον εαυτό σου – η αξία σου προέρχεται από μέσα σου! </div>
</div>
<div class="gmail_extra">
<div class="m_-2115695924311223432gmail_signature">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div dir="ltr">
<div>
<div style="text-align: justify;">
<div> </div>
</div>
<div style="text-align: justify;"><span style="color: #073763; font-family: 'trebuchet ms', sans-serif; font-size: xx-small;"><em><strong><span style="font-size: small;"><span>Μαρκέλλα Καπλάνη</span></span><br /><span>M.A. </span><span><span style="color: #073763; font-size: xx-small;"><em><span>Κλινικής-Συμβουλευτικής Ψυχολογίας</span></em></span><br />PgCert. </span><span><span><span style="color: #073763; font-size: xx-small;"><em>Ειδικής Αγωγής </em></span></span> <span><br /><strong>B.Sc.</strong> Ψυχολογίας</span></span></strong></em></span></div>
<div style="text-align: justify;"><span style="color: #073763; font-family: 'trebuchet ms', sans-serif; font-size: xx-small;"><em><strong><span><span>www.normavitae.com</span></span></strong></em></span></div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
</div>
<p style="text-align: justify;"><span><br /></span></p>

Σχετικά άρθρα