Αρχική / Ψυχολογία / Κρίσεις πανικού / Κρίσεις πανικού: Επιστημονικές συμβουλές που μπορεί να σε βοηθήσουν
Κρίσεις πανικού: Επιστημονικές συμβουλές που μπορεί να σε βοηθήσουν  thumbnail

Kατερίνα, αναγνώστριά μας

Κρίσεις πανικού: Επιστημονικές συμβουλές που μπορεί να σε βοηθήσουν

Καλημέρα είμαι 33 χρονών και από τα 26 παθαίνω κρίσεις πανικούαπο τότε που γέννησα τώρα η μικρή είναι 2 χρονών είχανε χαθεί εδω και λίγο καιρό  ξεκίνησαν πάλι και δεν μπορώ το διαχειριστώ… εχω εντονη δύσπνοια, τι πρέπει να κάνω;


Στο ερώτημά σας απαντά η Τιτίκα Μητσοπούλου Ψυχολόγος, Msc. Κοινωνικής Ψυχιατρικής – Παιδοψυχιατρικής


 Αποτέλεσμα εικόνας για Τιτίκα Μητσοπούλου boro.gr


Αγαπητή Μαρία, μια κρίση πανικού είναι η έντονη κορύφωση των σωματικών συμπτωμάτων του άγχους. Το άγχος είναι ένα συναίσθημα συνυφασμένο με την επιβίωσή μας, και για αυτό ο οργανισμός δεν μπορεί να το αποβάλει, παρά μόνο να το ρυθμίζει σε φυσιολογικά επίπεδα.


Από τις λίγες πληροφορίες που έχω δεν μου είναι ξεκάθαρο γιατί σου επανεμφανίστηκαν τα συμπτώματα, μπορώ όμως να πω με σιγουριά δύο πράγματα: Το πρώτο – να αναλογιστείς πως τα αντιμετώπισες μικρότερη και πέρασαν. Έτσι, αν υπάρχουν πράγματα που τότε σε βοήθησαν να τα ακολουθήσεις ξανά για να το ξεπεράσεις. Το δεύτερο – αν δεν ξέρεις τι ακριβώς έκανες τότε ή αν δοκίμασες ότι έκανες, χωρίς αποτέλεσμα – να απευθυνθείς σύντομα σε ένα ψυχοθεραπευτή (Ψυχολόγο ή Ψυχίατρο) εξειδικευμένο στην Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία, που είναι η θεραπεία επιλογής για την Διαταραχή Πανικού και τις λοιπές Διαταραχές Άγχους. Το να μάθεις να διαχειρίζεσαι μόνη και αποτελεσματικά το άγχος σου είναι το εισιτήριό σου για μια πιο ξέγνοιαστη και ανέμελη ζωή!


Δύο ακόμα συμβουλές που μπορεί να σε βοηθήσουν είναι:




  1. Προσπάθησε να αναπνέεις κανονικά όταν έχεις άγχος και δυσκολία στην αναπνοή, παρότι μπορεί να σου φαίνεται ότι δεν φτάνει ο αέρας. Οι βαθιές, γρήγορες ή ακανόνιστου βάθους ανάσες επιτείνουν τα σωματικά συμπτώματα άγχους.




  2. Προσπάθησε να μην αλλάξεις τίποτα στις καθημερινές σου ασχολίες επειδή μπορεί να φοβάσαι μήπως πάθεις ξανά μια κρίση πανικού. Οι αποφυγές συντηρούν το άγχος.




Με εκτίμηση,


Τιτίκα Μητσοπούλου Ψυχολόγος, Msc. Κοινωνικής Ψυχιατρικής – Παιδοψυχιατρικής,          υπ.Δρ Ιατρικής, Παν/μιο Ιωαννίνων. Επιστημ.Συν/της: ΜΘΣ, ΕΠΙΨΥ. https://www.facebook.com/anxietycontrol  www.anxietycontrol.gr (υπό κατασκευή)



Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X