Προσχολική ηλικία: Πώςθα μάθω στο παιδί μου πρόσθεση;

<p style="text-align: justify;">Η πρόσθεση αριθμών είναι μια νοητική διαδικασία που εμφανίζεται μετά  το στάδιο της καταμέτρησης. Με την εκμάθησή της προσπαθούμε να οδηγήσουμε τα παιδιά σε μια καινούργια νοητική δραστηριότητα, η οποία συνδέει δύο ή περισσότερους αριθμούς με το άθροισμά τους.</p>
<p style="text-align: justify;">Υπάρχουν τρεις διαφορετικές μορφές αθροιστικών προβλημάτων:</p>
<ul style="text-align: justify;">
<li>Η ένωση ποσοτήτων</li>
<li>Μετασχηματισμός μιας ποσότητας</li>
<li>Σχέση ποσοτήτων</li>
</ul>
<p style="text-align: justify;">Από τις μορφές αυτές, στην προσχολική ηλικία, περιοριζόμαστε στις δύο πρώτες, προτείνοντας δραστηριότητες οι οποίες περιλαμβάνουν όλες τις αθροιστικές καταστάσεις που παρουσιάζονται με τις εκφράσεις βάζω μαζί, ενώνω, προσθέτω (ένωση ποσοτήτων), βάζω ακόμη, μεγαλώνω (μετασχηματισμός).</p>
<p style="text-align: justify;">Στην προσθετικά δραστηριότητα στηριζόμαστε οπωσδήποτε σε αντικείμενα και δεν είναι απαραίτητο να εισάγουμε το σύμβολο + . Χρησιμοποιούμε σχηματισμούς αντικειμένων σε διάφορες μορφές, που βοηθούν στην ανάπτυξη των προσθετικών διαδικασιών, και προσπαθούμε να κάνουμε βαθμιαία το παιδί ικανό να βρίσκει αποτέλεσμα μόνο με αριθμούς, αποφεύγοντας κάθε εκμάθηση που στηρίζεται στη στείρα απομνημόνευση.</p>
<p style="text-align: justify;"><strong>Πως μαθαίνουμε στα παιδιά προσχολική ηλικίας την πρόσθεση;  </strong></p>
<ul>
<li style="text-align: justify;">Το παιδί κάνει δραστηριότητες που συνδέονται με τις έννοιες βάζω μαζί, βάζω ακόμη, μεγαλώνω, προσθέτω</li>
<li style="text-align: justify;">Το παιδί κάνει μικρές προσθέσεις με αντικείμενα και βρίσκει πόσο κάνει 1+1 , 1+2 , κλπ. χωρίς σύμβολα</li>
<li style="text-align: justify;">Η κατανόηση του μηχανισμού της πρόσθεσης αποτελεί βασική ικανότητα σχολικής ετοιμότητας για τα παιδιά που φοιτούν στο νηπιαγωγείο</li>
<li style="text-align: justify;">Τα παιδιά στην προσχολική ηλικία συμμετέχουν σε δραστηριότητες που καλούνται  να προβληματιστούν  και επεξεργάζονται ποσότητες, σχέσεις , σχήματα και αριθμούς</li>
<li style="text-align: justify;">Αναπτύσσουν διαδικασίες δοκιμής, επαλήθευσης και ελέγχου (π.χ. αντιστοιχούν ένα προς ένα αντικείμενα προκειμένου να επαληθεύσουν ισότητα ως προς το πλήθος των αντικειμένων κ.ά.)</li>
<li style="text-align: justify;">Επίσης αναγνωρίζουν πως κάποια προβλήματα έχουν περισσότερες από μία λύσεις και πως ένα πρόβλημα μπορεί να λυθεί με πολλούς τρόπους (π.χ. για να δημιουργηθεί η ισότητα ανάμεσα σε δυο ποσότητες μπορεί να αφαιρέσει στοιχεία από τη μία ή να προσθέσει στοιχεία στην άλλη κ.ά.)</li>
</ul>

Σχετικά άρθρα