Αρχική / Ψυχολογία / Real Life / «Το… μένουμε σπίτι με εκνευρίζει! Πώς να χειριστώ την ένταση που μου προκαλεί η οικογένειά μου;»

«Το… μένουμε σπίτι με εκνευρίζει! Πώς να χειριστώ την ένταση που μου προκαλεί η οικογένειά μου;»

Είμαι 25 ετών και παιδί πολύτεκνης οικογένειας. Γενικά εγώ δεν έχω τρομάξει τόσο πολύ όσο οι υπόλοιποι, βλέπετε είναι και μεγαλύτερης ηλικίας.

Αλλά όσο να είναι αυτό το «μένουμε σπίτι» έχει αρχίσει και με εκνευρίζει. Πολύ. Γιατί δεν μένω σπίτι, αλλά μένουμε όλοι μαζί σπίτι και ο καθένας έχει τα δικά του «θέλω». Για παράδειγμα, η αδερφή μου, που σπουδάζει Θεσσαλονίκη και έχει έρθει στο πατρικό μας, πάλι παίρνει τα ρούχα μου, τα δοκιμάζει και εγώ τα χάνω.

Και δεν καταλαβαίνει με τίποτα. Και η μάνα μου παίρνει το μέρος της. Αυτό που θέλω να ρωτήσω λοιπόν, είναι πώς μπορώ να διαχειριστώ αυτή την ένταση που μου προκαλούν. Και δεν μπορώ να φύγω και από το σπίτι να ηρεμήσω λίγο…

Στο ερώτημά σας απαντά η Ψυχολόγος Αλεξάνδρα Παυλέτση – Στεφανή

Η νέα κατάσταση που βιώνουμε είναι μια νέα πραγματικότητα που ο καθένας καλείται να προσαρμοστεί με το δικό του τρόπο και ρυθμό. Η κοινωνική απομόνωση μας φέρνει αντιμέτωπους με διάφορα συναισθήματα, τα οποία μπορεί να δυσκολευόμαστε να τα αναγνωρίσουμε, ώστε να μπορέσουμε να τα διαχειριστούμε.

Σίγουρα, όταν υπάρχουν πολλά άτομα στο σπίτι, η ένταση θα είναι μεγαλύτερη και μπορεί αν έρθει στην επιφάνεια κάθε συναίσθημα θυμού και θλίψης προς τους άλλους. Είναι σημαντικό λοιπόν να καταγράψετε και να προσδιορίσετε τις σκέψεις σας και ότι συναισθήματα αναγνωρίζετε.

Αναγνωρίστε τα συναισθήματά σας πριν τα αντιμετωπίσετε

Τα συναισθήματα του θυμού, του άγχους, της αβεβαιότητας και του φόβου για το άγνωστο προκαλούν ψυχική ένταση, που μπορούν να εκδηλωθούν προς λάθος κατεύθυνση αν δεν τα έχετε προσδιορίσει. Αν αναγνωρίσετε τα συναισθήματα που βιώνετε, θα μπορέσετε να τα διαχειριστείτε και θα αλλάξει η στάση σας προς τους άλλους.

Επίσης, είναι βασικό να κατανοήσετε ότι και τα άλλα άτομα βιώνουν παρόμοια κατάσταση με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εντάσεις και από τις δύο πλευρές.. Επαναπροσδιορίστε, λοιπόν τις προσδοκίες σας σε σχέση με την πραγματικότητα σχετικά με την οικογένεια σας, καθώς ο καθένας επιλεγεί διαφορετικό τρόπο να διαχειρίζεται τις καταστάσεις.

Επίσης, όσο περισσότερο μπορείτε να δεχτείτε τα μέλη της οικογένειάς σας, παρά τις διαφορές τους από εσάς, τόσο πιο εύκολο θα είναι να μην θυμώνετε σε σχέση μα αυτό που θα περιμένατε να είναι. Δράστε με βάση τη συμπόνια και μην αφήσετε τις διαφορές να δυσκολεύουν τις σχέσεις σας με την οικογένεια, αλλά ας λειτουργήσουν ως ένας τρόπος να συνδεθείτε. Η συμπόνια και η κατανόηση προς τους άλλους, αφήνοντας περιθώρια και εκείνοι να εκφραστούν, οδηγεί στην επίλυση των συγκρούσεων.

Αλεξάνδρα Παυλέτση – Στεφανή
BSc Ψυχολόγος , MSc
Λεωφόρος Μεσογείων 78Α, Αθήνα, 11527
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6979099277
alexandra.pavletsistefani@gmail.com
Instagram: psychologist.pavletsi.stefani.alexandra
Facebook: psychologist_pavletsi.stefani
alexandrapavletsi.com

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Κοινωνική απομόνωση και απώλεια ελέγχου. «Πώς θα βγω νικητής από όλο αυτό;»

«Νομίζω εκμεταλλεύεται την καραντίνα και με απατά… Πώς να το χειριστώ;»

Μπορείτε να δείτε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τον κορωνοϊό, πατώντας εδώ.

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X