Αρχική / More / Life stories / Ντάνιελ Ντει Λιούις, ο «τελευταίος των Μοϊκανών» ρίχνει αυλαία σε μια τεράστια καριέρα
Ντάνιελ Ντει Λιούις, ο «τελευταίος των Μοϊκανών» ρίχνει αυλαία σε μια τεράστια καριέρα thumbnail
Σαν βόμβα έσκασε στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα η είδηση ότι ο Ντάνιελ Ντει Λιούις βάζει τέλος στην καριέρα του στην υποκριτική. Όπως έγινε γνωστό, ο σπουδαίος ηθοποιός έχει μια τελευταία ταινία να ολοκληρώσει και μετά θα αποσυρθεί.

Ντάνιελ Ντει Λιούις, ο «τελευταίος των Μοϊκανών» ρίχνει αυλαία σε μια τεράστια καριέρα

Σαν βόμβα έσκασε στο διεθνές κινηματογραφικό στερέωμα η είδηση ότι ο Ντάνιελ Ντει Λιούις βάζει τέλος στην καριέρα του στην υποκριτική. Όπως έγινε γνωστό, ο σπουδαίος ηθοποιός έχει μια τελευταία ταινία να ολοκληρώσει και μετά θα αποσυρθεί. Πρόκειται για το «Phantom Thread» ένα δράμα με φόντο τον κόσμο της υψηλής ραπτικής στο Λονδίνο του ’50.


Ο τρόπος μάλιστα που ο πλανήτης έμαθε τα καθέκαστα ήταν ανάλογος με το χαμηλών τόνων ύφος που ο Λιούις μάς είχε συνηθίσει τόσα χρόνια: Μια λακωνική δήλωση της εκπροσώπου του έμελλε να βάλει τέλος σε μια σπουδαία καριέρα δεκαετιών!


«Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις δεν θα εργάζεται πλέον ως ηθοποιός. Είναι ιδιαίτερα ευγνώμων για όλους τους συνεργάτες του και το ακροατήριό του όλα αυτά τα χρόνια», είπε η Λέσλι Νταρτ.


Τα διεθνή Μέσα δυσκολεύονται να πιστέψουν την είδηση και εκφράζουν ελπίδες ότι ίσως το ξανασκεφτεί… Δεν χωνεύεται, βλέπετε, εύκολα ότι ο κορυφαίος κινηματογραφικός ηθοποιός των τελευταίων δεκαετιών, με το ρεκόρ των 3 Όσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου, δεν θα εμφανιστεί ξανά στη μεγάλη οθόνη. Από πού όμως ξεκίνησε ο Ντάνιελ Ντει Λιούις για να κατακτήσει το κινηματογραφικό στερέωμα και τι ήταν αυτό που τον έκανε τόσο ξεχωριστό;



Αντιμέτωπος με μπούλινγκ και εσώκλειστος σε σχολείο


Γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1957 στο Λονδίνο, δεύτερο παιδί του Αγγλο-Ιρλανδού Σέσιλ Ντέι Λιούις με τη νέα του γυναίκα Τζιλ Μπάλκον. Από το 1993 κατέχει διπλή υπηκοότητα, αγγλική και ιρλανδική.


Τα παιδικά του χρόνια δεν κύλησαν εντελώς ομαλά καθώς δύο χρόνια μετά τη γέννησή του, οι γονείς του μετακόμισαν στο Γκρίνουιτς. Εκεί ο νεαρός Ντάνιελ θα έρθει αντιμέτωπος με το μπούλινγκ συνομήλικων του λόγω της εβραϊκής καταγωγής του εκ της μητέρας του και του πιο «αριστοκρατικού» στυλ ζωής.



Μεγαλώνοντας, ο Ντάνιελ θα αποδειχθεί μάλλον απείθαρχος, με αποτέλεσμα οι γονείς του να λάβουν την απόφαση να τον στείλουν εσώκλειστο στη σχολή Σεβενόουκς, στο Κεντ. Εκεί ήρθε σε επαφή με τα δυο βασικά του ενδιαφέροντα, την ξυλουργική και την ηθοποιία.


Η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση


Σε ηλικία μόλις 14 ετών θα έρθει η πρώτη εμφάνιση σε ταινία. Ο μικρός θα ενσαρκώσει -ως κομπάρσος- έναν βάνδαλο στην ταινία «Καταραμένη Κυριακή». Μιλώντας για την εμπειρία αυτή στο μέλλον, θα την περιγράψει ως «παράδεισο», καθώς πληρωνόταν με 2 λίρες για… να σπάει ακριβά αυτοκίνητα!



Η αποτυχία του Λιούις… δώρο στην 7ης Τέχνη


Το 1975 ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις θα κληθεί να λάβει μιαν απόφαση ζωής. Παρότι είχε διακριθεί στο Εθνικό Θέατρο Νέων, επιλέγει να γίνει μαραγκός και κάνει αίτηση σε μια σχολή. Ευτυχώς όμως για την 7η Τέχνη, απορρίφτηκε λόγω έλλειψης εμπειρίας. Τότε έκανε αίτηση και έγινε δεκτός στη θεατρική Σχολή Bristol Old Vic, όπου φοίτησε για τρία χρόνια, και στη συνέχεια έπαιξε στην ίδια σχολή.



Οι πρώτες δουλειές σε θέατρο, τηλεόραση και σινεμά


Αρχές του ’80, ο Ντάνιελ θα δουλέψει στο θέατρο και την τηλεόραση. Έντεκα χρόνια μετά την πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση, θα πάρει έναν μικρό ρόλο στο φιλμ «Γκάντι» και έναν στην ταινία «Η Ανταρσία του Μπάουντι». Η φήμη του αρχίζει και μεγαλώνει με μια διπλή εμφάνιση στην ταινία «Δωμάτιο με Θέα» και τον επόμενο χρόνο, το 1987, έρχεται ο πρώτος πρωταγωνιστικός ρόλος  στη μεταφορά του πασίγνωστου βιβλίο «Η Αβάσταχτη Ελαφρότητα Του Είναι».



Η κατάρρευση επί σκηνής


Γνωρίζοντας κανείς την υποκριτική δεινότητα του Ντέι Λιούις, εύλογα θα αναρωτηθεί γιατί δεν εμφανίζεται στο θέατρο. Η απάντηση στο ερώτημα αυτό πρέπει να αναζητηθεί πίσω στα τέλη του '80 και συγκεκριμένα στο 1989. Τότε θα κληθεί να παίξει τον Άμλετ στο Εθνικό Θέατρο. Το κοινό θα δει τον ηθοποιό να καταρρέει επί σκηνής.


Τι είχε συμβεί; Φημολογείται πως είδε το φάντασμα του πατέρα του, κάτι που παραδέχτηκε αρκετά χρόνια αργότερα. Ήταν η τελευταία φορά που πάταγε στο σανίδι.



Η εμμονή του να ταυτίζεται στον υπέρτατο βαθμό με τους χαρακτήρες που ερμηνεύει, θα τον κάνει να ξεπεράσει τα όρια στο θέατρο και στο κλασσικό έργο του Σαίξπηρ. Η συνειδητή απόφαση να θέσει εαυτόν εκτός θεάτρου του βγήκε σε καλό αφού έκτοτε αφοσιώθηκε στον κινηματογραφικό και δικαιώθηκε. Οι ρόλοι που θα ερμηνεύσει είναι προσεκτικά επιλεγμένοι και δουλεμένοι στην λεπτομέρεια.


Η άφθαστη και αλάνθαστη μέθοδος προσέγγισης των ρόλων


Η άφθαστη μέθοδος προσέγγισης των ρόλων φέρνει το πρώτο Όσκαρ στον βρετανό ηθοποιό για την καταπληκτική ερμηνεία στην ταινία «Το Αριστερό Μου Πόδι». Ενδεικτικό της προσέγγισης που ακολουθεί, αρνείται να αφήσει το αναπηρικό καροτσάκι σε όλη τη διάρκεια των γυρισμάτων και ζητάει από μέλη του συνεργείου να τον μετακινούν και να τον ταΐζουν!



Ακολούθησαν ταινίες – σταθμοί όπως «Ο Τελευταίος των Μοϊκανών» και το «Εις το Όνομα του Πατρός». Στην τελευταία πήγαινε τη μέθοδό του ένα βήμα παραπέρα καθώς αδυνάτισε, πέρασε μεγάλο διάστημα σε κελί και ζήτησε από τα μέλη του συνεργείου να του πετούν κρύο νερό και να τον βρίζουν!



Δεν έχει νόημα να αναφέρουμε όλες τις τρελές και παλαβές μεθόδους που θα ακολουθήσει τα επόμενα χρόνια προκειμένου να «καταλάβει» και να μπει για τα καλά στον ρόλο που ερμηνεύει. Ενδεικτικά να αναφέρουμε μόνο ότι για το «Εις το όνομα του πατρός» έμεινε άυπνος τρία βράδια πριν γυρίσει την σκηνή της ανάκρισης, για τις «Συμμορίες της Νέας Υόρκης» ακόνιζε ολημερίς μαχαίρια, ενώ για το «Θα χυθεί αίμα» κρατούσε συνεχώς σε απόσταση τον συμπρωταγωνιστή του διότι στην ταινία ήταν εχθροί!



Τα δύο επόμενα Όσκαρ πρώτου ανδρικού ρόλου θα έρθουν και δικαίως για το «Θα χυθεί αίμα» και το «Λίνκολν» όπου υποδύεται τον ιστορικό πρόεδρο των ΗΠΑ. Το τελευταίο βραβείο τον τοποθετεί στο πάνθεον της αμερικανικής ακαδημίας καθώς είναι ο μοναδικός άντρας ηθοποιός με τρία αγαλματίδια.




Η καλά κρυμμένη προσωπική ζωή του ηθοποιού


Παρά την τεράστια φήμη που τον συνοδεύει, ο βρετανός θρύλος της υποκριτικής, κρατά ιδιαίτερα χαμηλό προφίλ. Ενδεικτικό είναι  άλλωστε ότι όλα αυτά τα χρόνια θα παραχωρήσει λιγότερες από 10 συνεντεύξεις σε περιοδικά και εφημερίδες! Τα ΜΜΕ βέβαια θα τον επαινέσουν πολύ περισσότερες φορές. Στις 5 Νοεμβρίου 2012 το περιοδικό «TIME» κυκλοφορεί με τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις στο εξώφυλλο και τη λεζάντα: «Ο καλύτερος ηθοποιός του κόσμου».



Αντίστοιχα διακριτικός είναι και στην προσωπική του ζωή. Είχε σχέση με τη γαλλίδα ηθοποιό Ιζαμπέλ Ατζανί, η οποία κράτησε έξι χρόνια. Στις 9 Απριλίου του 1995, λίγους μήνες μετά τον χωρισμό των δυο ηθοποιών, ήρθε στον κόσμο ο γιος τους Gabriel-Kane Day-Lewis.


Σχεδόν ένα χρόνο μετά, όταν επισκέφτηκε το σπίτι του Άρθρου Μίλλερ στο πλαίσιο της προετοιμασίας του για την ταινία «Οι Μάγισσες του Σάλεμ», γνώρισε την κόρη του Άρθουρ Μίλλερ, Ρεμπέκα. Παντρεύτηκαν τον ίδιο χρόνο και μαζί έχουν αποκτήσει δύο παιδιά.




Ένας φίλος της Ελλάδας


Λίγο πριν έρθει το τρίτο Όσκαρ, τον Ιανουάριο του 2013, ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις αποφασίζει να επισκεφτεί για ακόμη μία φορά την πρωτεύουσα της Ελλάδας και να ξεναγηθεί στο Μουσείο της Ακρόπολης.



Ο μεγάλος ηθοποιός επισκέπτεται το Μουσείο της Ακρόπολης δίχως να επιτραπεί η είσοδος στις κάμερες και τους δημοσιογράφους. Θα δηλώσει φίλος της Ελλάδας καθώς δεν ήταν η πρώτη φορά που επισκέπτεται την πατρίδα μας. «Καιρός να ξανανέβω στην Ακρόπολη, γιατί πέρασαν πολλά χρόνια από την τελευταία φορά», δήλωσε κατά τη διάρκεια της ξενάγησης.






[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X