Αρχική / Ομορφιά / Fitness tips / Γυναικεία αυτοάμυνα: Για καλή υγεία και ευεξία
Γυναικεία αυτοάμυνα: Για καλή υγεία και ευεξία thumbnail
Κάθε γυναίκα ονειρεύεται ένα όμορφο και υγειές σώμα! Όμως συχνά η άσκηση καταλήγει να γίνεται μονότονη και βαρετή… Αρκετές φορές μάλιστα γίνεται με τρόπο που δεν καλύπτει τις ανάγκες του γυναικείου σώματος. Συχνά στα γυμναστήρια...

Γυναικεία αυτοάμυνα: Για καλή υγεία και ευεξία

Από την Εύα Καραχάλιου, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού





Γυναικεία Αυτοάμυνα: Ένας αποτελεσματικός τρόπος ψυχικής και σωματικής εκτόνωσης


 


Κάθε γυναίκα ονειρεύεται ένα όμορφο και υγειές σώμα! Όμως συχνά η άσκηση καταλήγει να γίνεται μονότονη και βαρετή… Αρκετές φορές μάλιστα γίνεται με τρόπο που δεν καλύπτει τις ανάγκες του γυναικείου σώματος. Συχνά στα γυμναστήρια φαίνεται να ξεχνάμε ότι ο γυναικείος οργανισμός αποτελεί ένα πολύπλοκο νεύρο-ορμονικά ελεγχόμενο σύνολο του οποίου η λειτουργία αλλάζει σε χρόνια, μηνιαία ή ακόμα και ημερήσιά βάση.


Αν και η αθλητική επίδοση δεν φαίνεται να επηρεάζεται τόσο από τις εκάστοτε ορμονικές διακυμάνσεις, δεν συμβαίνει το ίδιο και με την ψυχική διάθεση. Γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει προσαρμογή του προπονητικού προγράμματος στη γυναικεία ιδιοσυγκρασία προκειμένου να υπάρξει σωματική αλλά κυρίως ψυχική εκτόνωση. Η εκτόνωση της ψυχικής και σωματικής έντασης γίνεται μάλιστα ιδιαίτερα εύκολη μέσα σε ένα ελεγχόμενο και πειθαρχημένο περιβάλλον όπως μία σχολή πολεμικών τεχνών. Παράλληλα αναπτύσσεται η γνώση του σώματος και των δυνατοτήτων του, αυξάνεται η αυτογνωσία και η πειθαρχία, ενώ παράλληλα μειώνονται οι αντιδράσεις θυμού και η επιθετικότητα στην καθημερινή ζωή.


Όμως πάνω από όλα, όπως και με κάθε μορφή άσκησης, η ενασχόληση με τις πολεμικές τέχνες χαρίζει ευεξία και υγεία!



«Η συχνή και ρεαλιστική εξάσκηση στις τεχνικές αυτοάμυνας μειώνει τον χρόνο αντίδρασης σε συνθήκες επίθεσης στο δρόμο».


Αποφυγή έκθεσης σε κίνδυνο και γρήγορη αντίδραση σε συνθήκες επίθεσης


Η αύξηση της εγκληματικότητας και ιδιαίτερα των ποσοστών σεξουαλικών επιθέσεων σε γυναίκες, έχει οδηγήσει στην προαγωγή των πολεμικών τεχνών. Ως αποτέλεσμα πολλές γυναίκες μαθαίνουν τεχνικές ατομικής προστασίας και προστασίας τρίτου προσώπου σε πιστοποιημένες σχολές και διάφορους χώρους εκγύμνασης. Όμως κυρίως αποκτούν την ικανότητα να διαχειρίζονται τα συναισθήματα τους σε συνθήκες που αισθάνονται κάποια μορφή απειλής. Μέσω ειδικών προγραμμάτων ρεαλιστικής εκπαίδευσης μαθαίνουν να αποφεύγουν την έκθεση σε κίνδυνο, αυξάνουν την αυτοπεποίθηση και αυτοεκτίμησή τους, ενώ ταυτόχρονα αποκτούν την ικανότητα να προστατέψουν τον εαυτό τους. Ως αποτέλεσμα, σε συνθήκες πραγματικής επίθεσης μειώνεται ο χρόνος αντίδρασης και δίνεται στο θύμα η δυνατότητα διαφυγής.


Η στάση του σώματος: Σημαντικό πλεονέκτημα προστασίας απέναντι σε επιθέσεις


Η αύξηση της αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης σε συνδυασμό με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εξάσκησης έχει ως φυσική συνέπεια τη βελτίωση της στάσης του σώματος, η οποία όμως ενισχύεται και από τον ειδικό εκπαιδευτή.


«Η στάση του σώματος δίνει σημαντικό πλεονέκτημα προστασίας απέναντι σε πολλούς και διαφορετικούς τρόπους επίθεσης».


Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι σε συνθήκες πραγματικής επίθεσης το θύμα έχει στην ουσία οριστεί ως στόχος. Γι’ αυτό η στάση του σώματος πρέπει να υποδεικνύει δύναμη, ετοιμότητα και αποφασιστικότητα αντί παθητικότητα, αδυναμία και ανασφάλεια. Με αυτό τον τρόπο αποφεύγεται η "στοχοποίηση" και βελτιώνεται και το σώμα!


«Η εκμάθηση μεθόδων αυτοπροστασίας και αυτοάμυνας μειώνει τα ποσοστά των επιθέσεων».


Νεότερες έρευνες δείχνουν ότι τα φαινόμενα βίας σε γυναίκες πρέπει να αντιμετωπίζονται σε επίπεδο πρόληψης και προστασίας, και σίγουρα όχι αφού συμβούν. Δυστυχώς η θεραπεία και η συμβουλευτική που λαμβάνουν χώρα μετά από μία επίθεση δεν αποτελούν τρόπο αντιμετώπισης του φαινομένου.


Αντίθετα οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι μια προσέγγιση που ενισχύει την ψυχική και σωματική ετοιμότητα, τη λεκτική και σωματική αυτοάμυνα, την αναγνώριση μιας πιθανής επιθετικής συμπεριφοράς, την εγρήγορση και την παρατηρητικότητα, μπορεί και κάνει σίγουρα τη διαφορά!


 


Καραχάλιου Εύα

Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού

Τμήμα Βιολογίας της Ασκήσης – Εργοφυσιολογία



τηλ.6973440681



 

Διαβάστε ακόμα: 


Πώς μπορεί μια γυναίκα στην εμμηνόπαυση να χάσει κιλά;


Πώς να αποκτήσεις γραμμωμένους κοιλιακούς σε 2 μήνες!

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X