Αρχική / Διατροφή / Δίαιτα / Έντονη επιθυμία για κατανάλωση ζάχαρης: Πώς να τη διαχειριστείς;
glyko gynaika

Έντονη επιθυμία για κατανάλωση ζάχαρης: Πώς να τη διαχειριστείς;

Τα γλυκά και ιδιαίτερα η σοκολάτα αποτελούν για πολλούς από εμάς την «αχίλλειο πτέρνα». Η επιθυμία για κατανάλωση ζάχαρης μπορεί να είναι πολύ έντονη…  Ειδικά την περίοδο που ακολουθούμε ένα διαιτολόγιο και θέλουμε να μειώσουμε το βάρος μας, η μειωμένη κατανάλωση γλυκών αποτελεί μάλλον τη μεγαλύτερη θυσία μας.

Γράφει η Κωνσταντίνα Μαρούδα

Ωστόσο, τις ημέρες που βιώνουμε έντονο στρες είναι πολύ πιθανό η αντίσταση μας να μην είναι τόσο ισχυρή και να πέσουμε στον πειρασμό να καταναλώσουμε ένα σοκολατένιο γλυκό. Μάλιστα, οι πιθανότητες είναι περισσότερες όταν έχουμε τη σοκολάτα της αρεσκείας μας διαθέσιμη στο σπίτι και σε εύκολα προσβάσιμο σημείο.

Κάνε μια βόλτα για να αποφύγεις την κατανάλωση ζάχαρης

Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα έρχεται να μας δώσει τη λύση. Όταν το άγχος μας έχει κατακλύσει και έχουμε έντονη επιθυμία να απολαύσουμε μια σοκολάτα, είναι αρκετά βοηθητικό να κάνουμε ένα μικρό περίπατο. Φαίνεται ότι η σωματική άσκηση, ακόμα και εάν είναι μικρής διάρκειας, μπορεί να μειώσει την επιθυμία μας για γλυκό τις στιγμές που είμαστε συναισθηματικά ευάλωτοι.

Τα άτομα που συμμετείχαν στην εν λόγω έρευνα είχαν αυξημένο σωματικό βάρος και ανέφεραν ότι τσιμπολογούσαν, «όχι και τόσο ισορροπημένες λιχουδιές», σε καθημερινή βάση. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και για 15 λεπτά, είτε έκαναν έναν περίπατο, είτε μία ήρεμη καθιστική δραστηριότητα. Έπειτα, συμμετείχαν σε ειδικό τεστ προκειμένου να αυξηθεί το άγχος τους και κατά συνέπεια να αυξηθεί η επιθυμία τους για κατανάλωση γλυκού.

Στο τέλος, δόθηκε σε όλους τους συμμετέχοντες να ανοίξουν και να κρατήσουν από ένα γλύκισμα. Κατά τη διάρκεια της έρευνας πραγματοποιούνταν συνεχείς μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης και του καρδιακού ρυθμού των συμμετεχόντων.

Όταν έχεις στρες, κάνε μια βόλτα αντί να φας γλυκό!

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το τεστ αύξησε το άγχος και την επιθυμία των συμμετεχόντων για κατανάλωση γλυκού και ότι ο σφυγμός τους ήταν πιο γοργός όταν άνοιξαν και κράτησαν το σνακ. Ωστόσο, τα αποτελέσματα όλων των μετρήσεων ήταν πιο εξασθενημένα στο δείγμα που προηγουμένως είχε κάνει ήπια άσκηση.

Βέβαια, κρίνεται απαραίτητο να πραγματοποιηθούν και άλλες μελέτες που να επιβεβαιώνουν το συγκεκριμένο ισχυρισμό. Όμως μέχρι τότε, κάθε φορά που αισθάνεστε στρεσαρισμένοι μη διστάσετε να σηκωθείτε από τον καναπέ ή το γραφείο και να πάτε για ένα σύντομο περίπατο.

Extra tip:

Ακολουθήστε έναν πιο ήσυχο δρόμο, ώστε να αποφύγετε τα ζαχαροπλαστεία και τα μαγαζιά με τα αγαπημένα σας γλυκά. Μάλιστα, μπορεί να είναι αρκετά χρήσιμο να μην πάρετε μαζί σας καθόλου χρήματα!

Τέλος, να σημειώσουμε ότι μέσα από αυτή τη μελέτη δεν κατηγορούνται τα γλυκά για την αύξηση του βάρους μας, αλλά η ποσότητα των γλυκών που τελικά καταναλώνουμε. Άλλωστε, για να νιώθουμε και πιο ευχαριστημένοι θα πρέπει να τρώμε από όλα, αλλά με ΜΕΤΡΟ!

Πηγή: www.nutrimed.gr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Ποιες τροφές που δεν φαντάζεσαι περιέχουν ζάχαρη;

Ζάχαρη: Πόση κάνει να καταναλώνεις καθημερινά;

Επιτρέπεται η ζάχαρη στη δίαιτα;

Όρεξη για γλυκό; Έξυπνες λύσεις για να αποφύγεις τη ζάχαρη!

Δώστε στο παιδί σας αγκαλιές αντί για γλυκά!

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X