Αρχική / Ψυχολογία / Φοβίες / Κοινωνική φοβία: Τα 3 βήματα για να την αντιμετωπίσεις
koinoniki-fovia-ta-vimata-antimetopiseis

Ο 23χρονος Παναγιώτης ρωτά

Κοινωνική φοβία: Τα 3 βήματα για να την αντιμετωπίσεις

Διάβασα για την κοινωνική φοβία και πολλά απ’ αυτά που αναφέρονται, τα έχω παρατηρήσει και σε έμενα. Ωστόσο, το πρόβλημά μου θεωρώ πως είναι ότι δεν έχω να πω κάτι ή δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο ενδιαφέρον θέμα για τον άλλον ώστε να μιλήσω. Συνήθως, όταν με ρωτάνε «γιατί δεν μιλάς/χορεύεις;», καταφεύγω στην απάντηση ότι δεν είμαι εγώ για χορούς ή δεν μου αρέσει να μιλώ σε άγνωστους με αποτέλεσμα να δείχνω σαν εικόνα ότι είμαι βαρετός και μονόχνοτος.

Όλο αυτό θεωρώ ότι μου στερεί σχέσεις, αλλά και φιλίες με ανθρώπους. Θα ήθελα βοήθεια προκειμένου να μπορώ να μιλήσω με την κοπέλα μου για αρχή όταν είμαστε οι 2 μας χωρίς να φοβάμαι ότι μπορεί να παρεξηγηθώ και σιγά-σιγά να ξεπεράσω το πρόβλημα αυτό.

Στο ερώτημά σας απαντά ο ψυχολόγος Νίκος Βαμβακάρης:

Αγαπητέ αναγνώστη,

Σύμφωνα με τα λεγόμενα σας, η κοινωνική σας συμπεριφορά, σάς απασχολεί ιδιαίτερα, με αποτέλεσμα να νιώθετε συνεχώς ότι αξιολογείστε ή κρίνεστε από τους άλλους και συνήθως αρνητικά.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα μπορούσατε να κάνετε και που θα σας βοηθούσε στην αντιμετώπιση αυτού του κοινωνικού άγχους είναι να αναγνωρίσετε τις αρνητικές σας σκέψεις εκείνη τη στιγμή. Αυτό με τη σειρά του θα σας βοηθήσει να διαπιστώσετε πόσο συχνά φοβάστε την ενδεχόμενη  αρνητική κριτική των άλλων σε περίπτωση δικού σας «λάθους».

Σαν ένα δεύτερο βήμα θα μπορούσατε να προσπαθήσετε να μην αποφεύγετε τις καταστάσεις που σας αγχώνουν, διότι με αυτό τον τρόπο διαιωνίζετε έναν φαύλο κύκλο αποφυγής – εσωτερικής αναστάτωσης μέχρι την επόμενη φορά.

Επίσης κάποιες ασκήσεις χαλάρωσης θα μπορούσαν να επιδράσουν πολύ θετικά στο άγχος σας και να σας βοηθήσουν να είσαστε πιο άνετος στις κοινωνικές σας συναντήσεις, είτε με πολλούς ανθρώπους μέσα σε μια παρέα, είτε με το πρόσωπο που θα θέλατε να επικοινωνήσετε σε προσωπικό επίπεδο, χωρίς να αγχώνεστε ότι θα κάνετε το «μοιραίο» λάθος που θα σας στοιχίσει.

Εάν δεν παρατηρήσετε κάποια αλλαγή μετά από την προσπάθειά σας, θα ήταν καλό να επικοινωνήσετε με κάποιον ειδικό Ψυχικής Υγείας ο οποίος θα σας κατευθύνει κατάλληλα ώστε να ξεπεράσετε το πρόβλημα αυτό.

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X