Ο Ζάκερμπεργκ ενώπιον του Κογκρέσο για τη διαρροή δεδομένων από το Facebook: «Ήταν λάθος και ζητώ συγγνώμη»

Σήμερα και αύριο καταθέτει ενώπιον τριών κοινοβουλευτικών επιτροπών του Κογκρέσου ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ, που καλείται να εξηγήσει πώς τα προσωπικά δεδομένα 87 εκατομμυρίων χρηστών του δημοφιλούς μέσου κοινωνικής δικτύωσης έφτασαν στα χέρια της εταιρείας Cambridge Analytica.

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ αναμένεται να ερωτηθεί και για τις διαφημίσεις και αναρτήσεις Ρώσων κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας για τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το 2016, σε μια -όπως καταγγέλλουν οι αμερικανικές αρχές- απόπειρα επηρεασμού των ψηφοφόρων υπέρ τού Τραμπ.

«Δεν είχαμε κατανοήσει το εύρος της ευθύνης μας και αυτό ήταν μεγάλο λάθος», αναμένεται να πει ο Ζάκερμπεργκ, σύμφωνα με τη γραπτή κατάθεσή του που δόθηκε στη δημοσιότητα χθες (Δευτέρα) από την Επιτροπή Ενέργειας και Εμπορίου της Βουλής των Αντιπροσώπων.

«Ήταν δικό μου λάθος και ζητάω συγγνώμη (…) Τώρα έχει καταστεί σαφές ότι δεν κάναμε αρκετά για να αποτρέψουμε τη χρήση αυτών των εργαλείων για κακούς σκοπούς. Αυτό ισχύει για τις ψευδείς ειδήσεις, την ξένη παρέμβαση στις εκλογές και τον λόγο μίσους», θα προσθέσει.

Στην κατάθεσή του αναφέρει επίσης ότι η εταιρεία του «άργησε να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει την παρέμβαση της Ρωσίας και εργαζόμαστε σκληρά για να βελτιωθούμε». Δεσμεύεται μάλιστα να προχωρήσει σε βελτιώσεις, προσθέτοντας όμως ότι θα χρειαστεί χρόνος, αν και τονίζει ότι «είμαι αποφασισμένος να τα πάμε καλύτερα».

Αν οι απαντήσεις του επικεφαλής του Facebook δεν κριθούν επαρκείς, το Κογκρέσο αναμένεται να προχωρήσει στην υιοθέτηση αυστηρού νομοθετικού πλαισίου για τη ρύθμιση των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης (social media).

Αναμένοντας αυτή την κίνηση, η εταιρεία έχει ήδη ανακοινώσει ότι τάσσεται υπέρ της υιοθέτησης νέας νομοθεσίας που θα υποχρεώνει τα social media να αποκαλύπτουν ποιοι βρίσκονται πίσω από πολιτικές διαφημίσεις, όπως το πράττουν ήδη οι τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί.

Ωστόσο αυστηρότερη ρύθμιση του τρόπου με τον οποίο το Facebook χρησιμοποιεί τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του ενδέχεται να επηρεάσει την ικανότητά του να προσελκύσει διαφημιστικά κέρδη, που αποτελούν τα βασικά του έσοδα.

Χθες ο Ζάκερμπεργκ συναντήθηκε με ανώτερα στελέχη των Ρεπουμπλικάνων και των Δημοκρατικών των επιτροπών Εμπορίου και Νομικών Θεμάτων της Γερουσίας, οι οποίοι θα του υποβάλουν σήμερα ερωτήσεις από κοινού. Αύριο θα τον ανακρίνουν τα μέλη της επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου της Βουλής των Αντιπροσώπων.

Πηγή: efsyn.gr

Σχετικά άρθρα