Αρχική / Διατροφή / Δίαιτα / «Θέλω να πάρω βιταμίνη C αλλά είμαι καπνίστρια. Θα έχω πρόβλημα;»

Η 68χρονη Ξακουστή ρωτά

«Θέλω να πάρω βιταμίνη C αλλά είμαι καπνίστρια. Θα έχω πρόβλημα;»

Είμαι καπνιστρια πολλά χρόνια και θέλω να πάρω βιταμίνη C γιατί η νικοτίνη την καταστρέφει. Αυτο το διάστημα παίρνω βιταμίνες για τα μαλλιά τις Hair-Vit. Θα ήθελα την γνώμη σας αν μπορώ να πάρω συγχρόνως και βιταμινη C και για πόσο διάστημα και αν χρειάζεται ενδιάμεση διακοπή.

Στο ερώτημά σας απαντά η Κυριακή Απέργη, Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Από μελέτες φαίνεται ότι σύγκριση με τους μη καπνιστές, οι καπνιστές χρειάζονται περισσότερες βιταμίνες και αντιοξειδωτικά οπως περισσότερη βιταμίνη C. Η βιταμίνη C είναι το κύριο αντιοξειδωτικό στον ανθρώπινο ορό και οι ελεύθερες ρίζες στον καπνό τσιγάρου καταστρέφουν τη βιταμίνη C. Οι ελεύθερες ρίζες είναι εξαιρετικά ασταθή μόρια που αλληλεπιδρούν με σταθερές στο σώμα μας ενώσεις και προκαλούν βλάβη. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση βιταμίνης C για μη καπνιστές άνδρες ηλικίας 19 ετών και άνω είναι 90 mg, ενώ για τις γυναίκες 75 mg. Επειδή οι καπνιστές εκτίθενται σε υψηλότερα επίπεδα οξειδωτικού στρες από τον καπνό τσιγάρων, χρειάζονται επιπλέον 35 mg βιταμίνης C καθημερινά.

Η βιταμίνη C είναι μια σχετικά ευαίσθητη υδατοδιαλυτή βιταμίνη που πρέπει να λαμβάνουμε καθημερινά ενώ η περίσσεια της αποβάλλεται με τα ούρα. Σε τέτοιες δόσεις ακόμα και μακροπρόθεσμα δε προκαλεί προβλήματα σε σύγκριση με λιποδιαλυτές βιταμίνες ( A,D,E,K) όπου και πάλι πρέπει να τις λαμβάνει κανείς σε μεγάλες δόσεις άνω της συνιστώμενης για μεγάλο διάστημα για να προκληθεί αυτό που ονομάζουμε τοξικότητα.
Ωστόσο, πρόσφατη μελέτη του 2018 στα συμπληρώματα δεν έδειξε όφελος από την χρήση τους σε δείκτες θνησιμότητας και νοσηρότητας, χωρίς όμως κάποια αρνητική συσχέτιση. Παλιότερες μελέτες αναφορικά με τον καρκίνο του πνεύμονα είχαν διφορούμενα αποτελέσματα για την χρήση συμπληρωμάτων αντιοξειδωτικών και την εμφάνιση καρκίνου.
Το συμπλήρωμα που ήδη λαμβάνετε αποτελεί ένα μείγμα βιταμινών και μετάλλων  που έχουν πιθανή επίδραση και στο τριχωτό της κεφαλής
 Επομένως καλό θα ήταν ανάλογα το ιστορικό μας και τον τρόπο ζωής μας να απευθυνόμαστε στον γιατρό ή τον διαιτολόγο μας για να κρίνει αν χρειάζεται και για πόσο να λάβουμε συμπλήρωμα χωρίς να βλάψουμε την τσέπη μας με φρούδες υποσχέσεις. Αναμφισβήτητο όφελος μπορεί να προσφέρει μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά δρώντας και προστατευτικά ενάντια χρόνιων νοσημάτων, αλλά και «καλλυντικά» για τα μαλλιά δέρμα νύχια κτλ.

Απέργη Κυριακή

Διαιτολόγος- Διατροφολόγος

6987121394

fb: Κυριακή Απέργη-Διαιτολόγος Διατροφολόγος

www.kiriakiapergi.grwww.thehealthlab.gr

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X