Αρχική / Υγεία / Γαστρεντερολογία / Μάσα αργά και προστάτευσε την υγεία σου!

Μάσα αργά και προστάτευσε την υγεία σου!

Αναμφίβολα, η ποσότητα του φαγητού που βάζεις στο πιάτο σου παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην υγεία σου, αλλά ακόμα πιο σημαντική είναι η ταχύτητα με την οποία τρως το φαγητό σου.

Κακά τα ψέματα, οι έντονοι ρυθμοί της καθημερινότητας, πολλές φορές σε αναγκάζουν να τρως γρήγορα το φαγητό σου, ειδικά το μεσημέρι.

Γενικότερα το ανθρώπινο πεπτικό σύστημα χρειάζεται 15 με 20 λεπτά περίπου, ώστε να «ζεσταθεί» και να αρχίσει να λειτουργεί κανονικά. Στην περίπτωση που δεν μασάς επαρκώς την τροφή σου, τότε είναι πολύ πιθανό να προκαλέσεις κάποιο σημαντικό πρόβλημα στην υγεία σου.

Παρακάτω θα βρεις 4 καλούς λόγους για τους οποίους πρέπει να τρως αργά το φαγητό σου:

Αντίσταση στην ινσουλίνη

Όταν τρως γρήγορα το φαγητό σου, υπάρχει ο κίνδυνος να αναπτύξεις διαβήτη τύπου 2. Το πρόβλημα αυτό προκύπτει από την αντίσταση στην ινσουλίνη, όταν δηλαδή τα κύτταρα του οργανισμού δεν ανταποκρίνονται επαρκώς σε αυτή την ορμόνη. Τρώγοντας γρήγορα δεν αντιλαμβάνεσαι αν έχεις χορτάσει, οπότε και συνεχίζεις το φαγητό. Αποτέλεσμα είναι μια διακύμανση στην γλυκόζη που υπάρχει στον οργανισμό σου, που προκαλεί την αντίσταση στην ινσουλίνη.

Προστατεύεις την καρδιά σου

Η ταχεία κατανάλωση φαγητού οδηγεί σε χαμηλότερη ικανοποίηση, αλλά σε υψηλή θερμιδική πρόσληψη. Ο κίνδυνος της παχυσαρκίας είναι επομένως επίσης υψηλότερος, επειδή ο οργανισμός δεν έχει χρόνο να στείλει σήματα κορεσμού στον εγκέφαλο.

Αποφεύγεις την γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

Εάν δεν μασάς καλά την τροφή σου, τότε είναι πολύ πιθανό να ερεθίσεις τον οισοφάγο σου και έτσι να εκδηλώσεις γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Παράλληλα, μπορεί να εκδηλώσεις καούρες, πόνους στο στομάχι και σχετικά προβλήματα με το πεπτικό σου σύστημα.

Μειώνεις την πιθανότητα πνιγμού

Τα παιδιά και οι ενήλικες μπορούν να πνιγούν με κομμάτια τροφής εάν καταπιούν πολύ γρήγορα και δεν μασούν αρκετά. Η ομιλία ή το γέλιο κατά την κατανάλωση αυξάνει, επίσης, αυτόν τον κίνδυνο. Το να μασάς σωστά και να μην καταπιείς μεγάλες μπουκιές βοηθάει να περιορίσεις αυτό το πρόβλημα.

Με πληροφορίες από santemagazine.fr

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Υποφέρω από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Τι θα πρέπει να προσέχω;

Τρώω αρκετές καυτερές τροφές και έχω καούρες. Μπορεί να είναι γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση;

Το μωρό μου έχει ήπια παλινδρόμηση. Τι γάλα πρέπει να πίνει;

 

 

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X