Αρχική / More / Anna's Notes / Ηλέκτρα του Σοφοκλή: Διαφορετική αλλά αποστασιοποιημένη!!
hlektra-2

Ηλέκτρα του Σοφοκλή: Διαφορετική αλλά αποστασιοποιημένη!!

Ήταν μια παράσταση περισσότερο εικαστικά σημαντική παρά ως αρχαίο δράμα. Έχω πολλές αντιρρήσεις ως θεατής με όποια πρόταση νεωτερισμού επιχειρεί να σπάσει κάθε μορφή παράδοσης και να παρουσιάσει μια φόρμα αφυδατωμένη από κάθε συναίσθημα.
Έφυγα χωρίς να νιώσω τη δύναμη αυτού του καταπληκτικού κειμένου του θρήνου της Ηλέκτρας του Σοφοκλή. Χάθηκε η δύναμη του, η επαφή με τις πανανθρώπινες αξίες που διαπραγματεύεται, τα έντονα συναισθήματα που εκστατικά σε καθηλώνουν μέσα από τη σπουδαιότητα του κειμένου του Σοφοκλή.

Καταλαβαίνω την ανάγκη των δημιουργών να εξελίξουν την πρόταση τους με μια νέα μάτια, αλλά πώς μπορούν νέοι δημιουργοί, όπως ο σκηνοθέτης της παράστασης Θάνος Παπακωνσταντίνου, να χάνουν τη σημασία της διέγερσης του συναισθήματος!! Ήταν η διδασκαλία, η καθοδήγηση που παγίδευσε τους ηθοποιούς, ήταν τα κουστούμια με την κωμική όψη, τέλος το κάτασπρο σκηνικό που δεν επέτρεψε το συσχετισμό με τον μύθο.

Είχε όμως η παράσταση και στοιχεία που βρήκα πολύ ενδιαφέροντα. Ο χορός και η σύλληψη της έκφρασής του ως λειτουργία. Η υπέροχη μουσική του Δημήτρη Σκύλλα που δημιούργησε τις εντάσεις του δράματος και τέλος η αξιόλογη εικαστική αίσθηση που παρουσίασε η παράσταση.

Άννα Δρούζα

 

 hlektra

Λίγα λόγια για το έργο:

Η Ηλέκτρα, έργο της όψιμης περιόδου του Σοφοκλή, (γράφτηκε πιθανότητα το 412 ή 411π.Χ.), δραματοποιεί ένα από τα πιο ζοφερά επεισόδια του μύθου των Ατρειδών: την εκδίκηση της Ηλέκτρας και του Ορέστη για τον φόνο του Αγαμέμνονα που διέπραξαν η
Κλυταιμνήστρα και ο Αίγισθος. Κεντρική μορφή του δράματος, η Ηλέκτρα, διατηρεί ζωντανή την ανάμνηση του φόνου του πατέρα της παρακαλώντας τους θεούς να βοηθήσουν στην τιμωρία των δολοφόνων του. Η επιστροφή του αδελφού της, του εξόριστου Ορέστη,
δρομολογεί το έργο της τιμωρίας που θα ολοκληρωθεί με την πράξη του διπλού φόνου. Γραμμένη μέσα στη δίνη του καταστροφικού Πελοποννησιακού πολέμου, η Ηλέκτρα του Σοφοκλή φέρει έντονα τα σημάδια της «παθολογίας του πολέμου», μετατοπίζοντας το
κέντρο βάρους από τον θεϊκό λόγο στην ανθρώπινη πράξη.

ilektra epidayros

Αναλυτικά οι επόμενες παραστάσεις:

  • 5 Aυγούστου, Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης
  • 25 Αυγούστου, Καβάλα, Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων
  • 28 Αυγούστου, Θεσσαλονίκη, Θέατρο Δάσους
  • 4 Σεπτεμβρίου, Πάτρα, Ρωμαϊκό Ωδείο
  • 10 Σεπτεμβρίου, Ελευσίνα, Παλαιό Ελαιουργείο
  • 14-15 Σεπτεμβρίου, Βύρωνας
  • 19 Σεπτεμβρίου, Θέατρο Παπάγου

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ

 

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X