Αρχική / Διατροφή / Food therapy / Δυσανεξία στη λακτόζη: Κι όμως… Υπάρχουν τυριά που μπορείς να φας

Δυσανεξία στη λακτόζη: Κι όμως… Υπάρχουν τυριά που μπορείς να φας

Το ότι μπορεί να έχεις δυσανεξία στη λακτόζη δεν είναι λόγος για να στερείς από τον εαυτό σου μια υγιεινή και πλήρως ισορροπημένη διατροφή. Δεν πρέπει να ξεχνάς ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα περιέχουν απαραίτητα για τον οργανισμό θρεπτικά συστατικά, όπως είναι το ασβέστιο, η βιταμίνη D, το μαγνήσιο και το κάλιο, τα οποία βοηθούν το σώμα να διατηρεί καλή υγεία των οστών και παράλληλα να μειώνει τον κίνδυνο υψηλής αρτηριακής πίεσης, την εμφάνιση διαβήτη τύπου 2 και την εκδήλωση καρκίνου του παχέος εντέρου.

Αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι αν ταλαιπωρείσαι από το συγκεκριμένο πρόβλημα, δηλαδή τη δυσανεξία στη λακτόζη, μπορείς να συνεχίσεις να απολαμβάνεις τα γαλακτοκομικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένου του τυριού. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι απλά να επιλέξεις το πιο κατάλληλο.

Η λακτόζη είναι ένας τύπος σακχάρου που βρίσκεται στο γάλα. Παρατηρώντας προσεκτικά την ετικέτα της συσκευασίας ενός τυριού, μπορείς να αναγνωρίσεις εύκολα τα λιγότερο «γλυκά» τυριά. Το τυρι τσένταρ (cheddar), για παράδειγμα, περιέχει 0,2 γραμμάρια λακτόζης, ενώ η φέτα περιέχει 6 γραμμάρια.

Με βάση αυτή την τεχνική, θα παρατηρήσεις γρήγορα ότι τα πιο ώριμα τυριά, όπως το τσένταρ, η παρμεζάνα, αλλά και το έμενταλ, μπορούν να αφομοιωθούν ομαλά από τον οργανισμό κατά την πέψη, παρά τη δυσανεξία στη λακτόζη από την οποία μπορεί να πάσχεις. Το ίδιο ισχύει και για άλλα είδη τυριών, όπως είναι η μοτσαρέλα, η ρικότα, το μπρι, καθώς και τα «μπλε» τυριά όπως είναι το ροκφόρ.

Ο γενικός κανόνας θέλει ένα τυρί που περιέχει αρκετά υψηλά επίπεδα λίπους να είναι πιθανότατα πιο ελαφρύ σε επίπεδο σακχάρων, όπως είναι η λακτόζη. Εάν τα επίπεδά τους αυτά παραμένουν κάτω από 5 γραμμάρια, είναι πολύ πιθανό να μπορέσεις να τα χωνέψεις χωρίς προβλήματα.

Εάν έχεις σταματήσει εντελώς να καταναλώνεις γαλακτοκομικά προϊόντα, ξεκίνα με μικρές ποσότητες που θα καταναλώνεις καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, ενσωματώνοντάς τις σε ένα πιάτο. Μπορείς να αυξήσεις τη δόση της λακτόζης σταδιακά και να ανακαλύψεις ξανά τη χαρά και τα οφέλη μιας ποικίλης διατροφής!

Με πληροφορίες από santemagazine.fr

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X