burnout-work-woman

Εργασιακό burnout: Οι 2 κανόνες που θα προστατεύσουν την ψυχική σας υγεία

Το καλοκαίρι προχωρά αμείλικτα. Κοντοζυγώνει η επιστροφή στις καθημερινές υποχρεώσεις. Στην νέα επαγγελματική χρονιά, την οποία πολλοί από εμάς σχεδιάζουμε ήδη από την ξαπλώστρα της παραλίας. «Θα δουλεύω και πάλι 12ωρα»; «Είναι η κατάλληλη στιγμή για να ζητήσω αύξηση»; Πιεστικά ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις. Μήπως όμως ήρθε η ώρα να σκεφτούμε λίγο διαφορετικά τα πράγματα; Να θέσουμε γι’ αυτή τη νέα περίοδο 2 απαράβατους κανόνες, έχοντας στο  μυαλό μας ότι η ψυχική υγεία είναι πάνω απ’ όλα.

Τα σύγχρονα εργασιακά περιβάλλοντα ζητούν από τους εργαζόμενους να λειτουργούν περίπου ως μηχανές. Να δουλεύουν ασταμάτητα, ατελείωτες ώρες και να είναι μονίμως διαθέσιμοι. Από την άλλη, η εργασία αποτελεί βασικό συστατικό στοιχείο της ταυτότητάς του σύγχρονου ανθρώπου, ο οποίος οδηγείται σε έναν άνευ προηγουμένου αγώνα για να θεωρηθεί επιτυχημένος επαγγελματικά.

Το τίμημα που πληρώνει όλος ο κόσμος γι’ αυτή τη νέα κατάσταση βαρύ. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει αναγάγει την κατάθλιψη σε  «παγκόσμια κρίση». Το εργασιακό burnout, είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι αλλά παράλληλα και το νέο «φυσιολογικό».

Η Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία προειδοποιεί ότι οι περισσότεροι από εμάς δεν αναγνωρίζουμε το μέγεθος του άγχους μας μέχρι τη στιγμή εμφάνισης σοβαρών επιπτώσεων στην υγεία μας.

Ποιοι είναι λοιπόν οι 2 απαράβατοι κανόνες που θα πρέπει να ακολουθήσουμε;

  1. Δεν υπάρχει «επιτυχία» χωρίς ψυχική υγεία

Ένας καλύτερος μισθός, τα μπόνους, μία καλύτερη θέση και το status που αυτή φέρνει μαζί της δεν μπορούν να σβήσουν έναν ενδεχόμενο κλονισμό της ψυχικής σου υγείας. Εάν δουλεύεις σε μία επιχείρηση που σου φέρνει μεσημεριανό γεύμα στο γραφείο σου για να σε κρατήσει δεμένο εκεί, ή αν ο προϊστάμενος σου έχει την απαίτηση να απαντάς στα e-mail σου μέσα στη μαύρη νύχτα, μάλλον θα πρέπει να μιλήσεις ή να ανοίξεις πανιά για αλλού. Για καμία δουλειά όσο καλοπληρωμένη ή «σημαντική» κι αν είναι δεν αξίζει να αρρωστήσεις ή να «πεθάνεις».

  1. Έχεις περισσότερες πιθανότητες να πετύχεις όταν θέτεις όρια

Προσπαθήστε να ορίσετε έναν λογικό ρυθμό στη δουλειά σας και βεβαιωθείτε όταν σας απομένει ο απαραίτητος χρόνος για τις άλλες βασικές λειτουργίες που πρέπει να πραγματοποιήσετε μέσα στη μέρα, όπως ο ύπνος, η ξεκούραση, το φαγητό, η διασκέδαση, η συναναστροφή με τους αγαπημένους σας. Η έρευνα έχει δείξει ότι οι εργαζόμενοι που θέτουν όρια ή δουλεύουν σε εταιρίες που φροντίζουν για τη διατήρησή τους είναι πιο αποτελεσματικοί και παραγωγικοί.

Με πληροφορίες από το PsychologyToday.

[fbcomments]
X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X