Μαρία Ναυπλιώτου: Από μπαλαρίνα, μεγάλη Κυρία του θεάτρου – Ταυτίζει το ταλέντο με την επιθυμία και φέτος ετοιμάζεται να αναμετρηθεί με τη Μαρία Κάλλας

Οι άνδρες την αγαπούν για την απίστευτη ομορφιά και τη χάρη της, ενώ οι γυναίκες τη λατρεύουν για τη φινέτσα και την ποιότητα της. Η ίδια έχει δηλώσει ότι δεν την απασχόλησε ποτέ το θέμα ομορφιά. Ανακάλυψε ότι ήταν όμορφη μόνο όταν μπήκε στο θέατρο, στα 25 της. Τότε που άφησε τις πουέντ, που τόσο αγάπησε. Αυτό το καλοκαίρι την απολαμβάνουμε στον ρόλο της Κλυταιμνήστρας, ενώ τη νέα σεζόν ετοιμάζεται να αναμετρηθεί με έναν ακόμη μεγάλο ρόλο, αυτόν της Μαρίας Κάλλας στο θεατρικό έργο «Master Class» του Αμερικανού συγγραφέα Terrence McNally. Κυρίες και κύριοι, ας γνωρίσουμε λίγο καλύτερα τη Μαρία Ναυπλιώτου…

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στου Μακρυγιάννη. Όπως παραδέχεται η ίδια δεν ήταν εύκολο παιδί, ενώ θυμάται ότι το σχολείο ήταν για εκείνη εφιάλτης. Στο νηπιαγωγείο έκλεβε τις εργασίες των άλλων παιδιών γιατί βαριόταν να κάνει τις δικές της. Οι χαρακιές, που τότε ακόμη θεωρούνταν αποδεκτή μέθοδος διαπαιδαγώγησης, την ανάγκασαν να αλλάξει συμπεριφορά για να πάψει να πονάει.

Ως Κλυταιμνήστρα στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή

«Με τον χορό ο κόσμος από ασπρόμαυρος έγινε έγχρωμος»

Ήταν 12 χρονών όταν η μητέρα της αποφάσισε να τη γράψει σε μία σχολή μπαλέτου με στόχο απλά να βελτιώσει τη στάση του σώματος της μικρής Μαρίας. «Τότε είπα “Εγώ θα γίνω χορεύτρια” και δεν το αμφισβήτησα ποτέ», έχει δηλώσει η ίδια παλαιότερα.

Είναι απόφοιτη της Επαγγελματικής Σχολής Χορού της Ραλλούς Μάνου. Ως χορεύτρια διέγραψε μία λαμπρή καριέρα. Συνεργάστηκε με το  Ελληνικό Χορόδραμα της Ραλλούς Μάνου (1987-1992) και με το μοντέρνο χορευτικό συγκρότημα Ανδρομέδα (1990-1992), ενώ από 1992 έως το 1996 συμμετείχε στο χοροθέατρο Ροές της Σοφίας Σπυράτου.

Βέβαια, τα χρόνια που μπορεί κανείς να εργαστεί ως επαγγελματίας χορευτής είναι περιορισμένα. Έτσι, στα 25 η Μαρία Ναυπλιώτου αποφάσισε να κάνει στροφή στην καριέρα της και να πάει σε δραματική σχολή.  Άλλωστε, ήταν εξοικειωμένη με τη σκηνή και την είχε ήδη απομυθοποιήσει.

Η πρώτη της επαφή με την υποκριτική τέχνη έγινε το 1993 στην ταινία μικρού μήκους της Μαρίας Ντούζα «Από δω και πέρα».

maria naupliotou-anna karenina-1
Άννα Καρένινα στη Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου

«Δεν είχε καταλάβει αν είναι όμορφη ή άσχημη»

Όσο παράξενο κι αν φαίνεται, η Μαρία Ναυπλιώτου δηλώνει ότι μόνο τότε, όταν ξεκίνησε να ασχολείται με την υποκριτική, ανακάλυψε ότι είναι όμορφη.

«Δεν ξέρω αν ήμουν όμορφη από μικρή. Στο σπίτι δεν το συζητούσαμε ποτέ. Κι οι γονείς μου ήταν όμορφοι, αλλά δεν μάθαμε να δίνουμε σημασία στην εξωτερική εμφάνιση. Προσωπικά την ανακάλυψα όταν μπήκα στο θέατρο. Γιατί πριν, στον χορό, και ακέφαλη να είσαι, μάλλον δεν θα το προσέξουν», έχει αναφέρει η ίδια σε παλαιότερη συνέντευξή της.

Όταν όλοι ξεκίνησαν να μιλούν για την ομορφιά της, δηλώνει ότι έπαθε σοκ, καθώς είχε μάθει να δουλεύει από μέσα προς τα έξω στον χορό, όχι το αντίστροφο…

maria naupliotou-mideia
Μήδεια στην Επίδαυρο

Τα πρώτα βήματα στην υποκριτική

«Η πιο έντονη ανάμνηση έρχεται από την πρώτη φορά που έπαιξα στο θέατρο της Επιδαύρου. Υποδυόμουν την Αντιγόνη. Ήταν τόσο μεγάλος ο φόβος μου και το άγχος μου λίγο πριν βγω. Θυμάμαι ότι είχα καθίσει στην πάροδο, πίσω από μια κολόνα, την είχα πάρει αγκαλιά και έλεγα: “Θεέ μου, δεν με νοιάζει τίποτε άλλο. Τουλάχιστον να θυμηθώ τα λόγια μου’’».

Η Μαρία εκείνη τη βραδιά θυμήθηκε τα λόγια της. Ήταν καλοκαίρι του 1999,  στην παράσταση Φοίνισσες του Ευριπίδη που παρουσίασε το Κ.Θ.Β.Ε. σε σκηνοθεσία του Νίκου Χουρμουζιάδη. Τα πρώτα βήματα μίας μεγάλης και λαμπρής πορείας.

Στα ελληνικά σπίτια μπήκε κυρίως μέσα από την προβολή της σειράς «Η αίθουσα του θρόνου». Σε μία από τις πρώτες σκηνές του έργου, ο Δημήτρης Λιγνάδης, απευθυνόμενος στην Γλαύκη (τον ρόλο που ενσάρκωνε) της είπε: «Προσπαθώ να καταλάβω αν είστε άνθρωπος ή ξωτικό. Από αυτά που λένε οι νησιώτες ότι παίρνουν τα μυαλά». Κάπως έτσι σαν ξωτικό μπήκε στα σπίτια και τις καρδιές μας.

Ανεπανάληπτη και στον ρόλο της στη σειρά «Το 10»:

Στον ρόλο της Πρωθιέρειας στην Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας

H αρχαιοελληνική ομορφιά και κατατομή της την καθιστούν ιδανική Πρωθιέρεια για την Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας. Ρόλο τον οποίο ανέλαβε τον Μάρτιο του 2008 για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Πεκίνου, αλλά και τον Οκτώβριο του 2009 για τους χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Βανκούβερ.

maria naupliotou-prothieria

Ο έρωτας πάντα πρωταγωνιστής

Επέλεξε να μην κάνει οικογένεια συνειδητά, θεωρώντας πως δεν είναι όλοι φτιαγμένοι γι’ αυτό και ότι μάλλον θα έπρεπε να ασχοληθεί με το παιδί που έκρυβε μέσα της.

maria naupliotou-blance
Η Μαρία Ναυπλιώτου στο ρόλο της Μπλανς Ντιμπουά

Ο έρωτας όμως έπαιζε πάντα κομβικό ρόλο στη ζωή της. Έχει κλάψει και έχει χτυπηθεί, όπως έχει εξομολογηθεί η ίδια, αν και κάποιες από αυτές τις ιστορίες της θυμάται με μία χιουμοριστική διάθεση πλέον…

«Ήμουν 18. Είχαμε πάει περιοδεία στη Σοβιετική Ένωση με τη Ραλλού Μάνου – χορεύτρια τότε εγώ. Μαζί μας είχαμε κασέτες. Σε μία από αυτές, θυμάμαι ήταν της φίλης μου Ζωής, είχε το τραγούδι του Μαχαιρίτσα «Πόσο σε θέλω». Ούσα τρελά ερωτευμένη την αρπάζω ουρλιάζοντας «είναι δικιά μου» και για 20 ημέρες αλάλιασα τα κορίτσια ακούγοντάς το. Δεν υπήρχε τρόπος να επικοινωνήσω μαζί του και θα έλειπα μακριά του 20 ολόκληρες μέρες. Λόγος διαζυγίου, με καταλαβαίνεις, πιστεύω…», έχει αναφέρει η ίδια σε παλαιότερη συνέντευξή της με μία διάθεση αυτοσαρκασμού.

Τώρα πλέον, προσεγγίζει την υπόθεση έρωτας πολύ διαφορετικά: «Έχω συνειδητοποιήσει πως όταν είμαστε μικροί με αφορμή ένα χωρισμό, όταν κλαίμε, κλαίμε για τον έρωτα. Όταν μεγαλώνουμε κλαίμε και για άλλα πράγματα, πιο υπαρξιακά».

«Ειλικρινά δεν ξέρω τι είναι το ταλέντο»

Κι ενώ όλοι υποκλινόμαστε στο ταλέντο της, η Μαρία Ναυπλιώτου δηλώνει ότι δεν έχει ξεκαθαρίσει μέσα της αυτή την έννοια. Σε απόσπασμα από συνέντευξη που έδωσε η ίδια παλαιότερα διαβάζουμε: «Ειλικρινά δεν ξέρω τι είναι το ταλέντο. Αυτό που ξέρω είναι ότι στον χορό ήμουν πολύ ψηλή για τη γενιά μου, σχεδόν ακατάλληλη. Είχα μεν μαλακό σώμα και πολύ πάθος αλλά άσχημο coup de pied. Η βαθειά μου επιθυμία όμως, η λύσσα μου να το κάνω, με έκανε να υπερπηδήσω όλα τα εμπόδια. Αργότερα, διάβασα κάπου ότι ταλέντο στα λατινικά, σημαίνει επιθυμία. Δεν πρέπει να υποτιμούμε την επιθυμία γιατί η βαθιά επιθυμία οδηγεί στην βαθιά πίστη».

Σχετικά άρθρα