Άρνηση για διάβασμα: Ο γιος μου δίνει φέτος Πανελλήνιες και δεν συγκεντρώνεται!

Θα ήθελα σας παρακαλώ να μας πείτε την γνώμη σας. Ο γιος μας θα πάει 3η Λυκείου. Μετά από συζητήσεις αν θα δώσει εξετάσεις -γιατί ποτέ δεν του άρεσε το διάβασμα και πάντα ήταν ο μόνιμος καυγάς μας στο σπίτι- άρχισε μαθήματα προετοιμασίας για τις Πανελλήνιες, αλλά έχει άρνηση για διάβασμα. Δεν θέλει να συζητήσει για ποιο λόγο είναι τόσο αρνητικός ή αν θέλει να κάνει κάτι άλλο; Δεν συζητάει τίποτα, αλλά και που έρχονται οι καθηγητές του στο σπίτι ή δεν διαβάζει ή ακυρώνει τα μαθήματα. Το μόνο που μας έχει πει είναι ότι έτσι και αλλιώς δεν θα γράψει τίποτα όπως τόσα χρόνια – χωρίς όμως να κάνει καμία προσπάθεια .

Τα παιδιά που κάνει παρέα διαβάζουν ο καθένας φυσικά με τις δυνατότητές τους, το παλεύουν. Ο γιος μας είναι ένα χαρισματικό και έξυπνο παιδί που πάντα το στηρίζαμε και με πολλές αθλητικές διακρίσεις που και αυτές θα τον βοηθήσουν στην προσπάθειά του στις πανελλήνιες… Πιστεύω ότι αν συνεχίσουμε έτσι με καυγάδες για κανέναν μας δεν θα είναι καλό και δεν ξέρουμε το βασικότερο τον τρόπο να τον βοηθήσουμε. Σας ευχαριστώ πολύ!!

Στο ερώτημά σας απάντησε η Μαρία Κούκνη, Ma Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος

Η περίοδος προετοιμασίας για τις Πανελλήνιες εξετάσεις είναι από μόνη της μια πηγή έντονου άγχους για όλους τους μαθητές , ανεξαρτήτως σχολικής τους επίδοσης. Είναι η καθοριστική χρονιά , που είτε τα παιδιά έχουν καταβάλει το μάξιμουμ των δυνατοτήτων τους, είτε όχι, ελπίζουν και προσδοκούν σε μια επιτυχία. Όλη αυτή η ατμόσφαιρα «βαραίνει» και με την αγωνία της σωστής επιλογής επαγγέλματος.

Η σχέση όμως του παιδιού με το διάβασμα, αφενός αρχίζει από τα πρώτα χρόνια του σχολείου, αφετέρου είναι ένας παράγοντας ποικιλόμορφος που εμπεριέχει τη σωστή ή μη εικόνα του παιδιού για τον εαυτό του, τη διαχείριση χρόνου που κάνει, το πώς οργανώνεται στις σχολικές και μη δραστηριότητές του, ακόμα και τη σχέση του με τους γονείς του.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση το γιατί ένας μαθητής- έφηβος καταφεύγει σε αυτή τη συμπεριφορά- αντίδραση , μπορεί να οφείλεται σε πολλές παραμέτρους-εξηγήσεις :

  • Συνειδητοποιεί ότι δεν έχει κάνει τα σωστά βήματα προετοιμασίας μέχρι σήμερα , αγχώνεται και αυτόματα σαν αντίδραση τα παρατά.
  •  Δεν γνωρίζει σε ποια κατεύθυνση επαγγελματικά να στραφεί είτε γιατί δεν έχει αποφασίσει είτε γιατί δεν υπάρχει επαρκή πληροφόρηση.
  • «απλή τεμπελιά»
  • Τρόπος να αντιδράσει σε εσάς.
  • Λάθος διαχείριση χρόνου

Καλό θα είναι να υπάρξει μια κουβέντα με το παιδί σας, ώστε να επικοινωνήστε και οι δύο πλευρές τις αγωνίες σας και την άποψή σας με βασικό άξονα τόνωσης και ενίσχυσης από τη δική σας την πλευρά.

Το «άμα διαβάζει ή όχι σωστά» αφήστε τους καθηγητές να τον οριοθετήσουν .

Ίσως και μια επαφή με ένα σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού να ήταν χρήσιμη.

Μαρία Κούκνη
Ma Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος
www.mariakoukni.gr

Σχετικά άρθρα