Οι 7 καλύτερες ταινίες της εβδομάδας

Ποια ταινία πρέπει να δούμε αυτή τη βδομάδα; Αναζητήσαμε τις καλύτερες στις σελίδες του Αθηνοράματος…

 

Μια γυναίκα μόνο ξέρει

Ένας από τους πλέον δραστήριους Γάλλους κινηματογραφιστές, ο Ρασίντ Μπουσαρέμπ («Πέρα από το Νόμο», «Το Ποτάμι Ανάμεσα»), επιστρέφει με ένα θηλυκό road movie που θυμίζει «Θέλμα και Λουίζ». Ο αλγερινής καταγωγής σκηνοθέτης περνά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού για να αφηγηθεί την ιστορία δύο πληγωμένων γυναικών που αποφασίζουν να δραπετεύσουν με ένα κάμπριο προς την ελευθερία. Η Μέριλιν είναι μια Αμερικανίδα νοικοκυρά που παθιάζεται με το χορό της κοιλιάς και αποφασίζει να συμμετάσχει σε ένα διαγωνισμό στη Σάντα Φε. Η Μόνα, πάλι, είναι μια Αράβισσα που έχει παντρευτεί τον Μουράντ και δυστυχώς και τη μητέρα του μαζί, με την οποία έχει κάκιστες σχέσεις. Θεωρώντας ότι θα κατηγορηθεί για τον ξαφνικό θάνατό της, δραπετεύει μαζί με τη Μέριλιν προς τον αμερικανικό Νότο. Η Σιένα Μίλερ («Αστερόσκονη») και η Ιρανή σταρ Γκολσιφτέ Φαραχανί («Τι Απέγινε η Έλι», «Κοτόπουλο με Δαμάσκηνα») συνθέτουν το πρωταγωνιστικό ζευγάρι του αντισυμβατικού αγγλόφωνου road movie.

O κανόνας της Σιωπής

Aμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Ρόμπερτ Ρέντφορντ με τους: Σάια ΛαΜπέφ, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τζούλι Κρίστι, Νικ Νόλτε, Σούζαν Σαράντον

Ερευνώντας μια ιστορία της δεκαετίας του ’70 που έρχεται ξανά στο προσκήνιο, ένας νεαρός δημοσιογράφος αποκαλύπτει την πραγματική ταυτότητα ενός επιτυχημένου δικηγόρου, ο οποίος είναι καταζητούμενος ως πολιτικός ακτιβιστής. Αυτό θα αναγκάσει τον τελευταίο να τραπεί σε φυγή και να προσπαθήσει να καθαρίσει μια και καλή το όνομά του.

Τhe iceman 

Aμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Άριελ Βρόμεν με τους: Μάικλ Σάνον, Γουινόνα Ράιντερ, Κρις Έβανς, Ρέι Λιότα, Ντέιβιντ Σουίμερ

Ο Ρίτσαρντ Κουκλίνσκι είναι ένας τυπικός οικογενειάρχης με διπλή ζωή. Στις σχεδόν τρεις δεκαετίες της δράσης του, δολοφόνησε περισσότερους ως ψυχρός εκτελεστής της μαφίας από 100 ανθρώπους, χωρίς κανείς από το περιβάλλον του να υποψιαστεί το παραμικρό.

Η κριτική του “α” από τον Χρήστο Μήτση

ΥΠΟΒΛΗΤΙΚΟ ΓΚΑΝΓΚΣΤΕΡΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ ΠΟΥ ΚΡΑΤΑ ΧΑΜΗΛΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΚΛΕΙΝΕΙ ΤΟ ΜΑΤΙ ΣΤΟΝ ΣΚΟΡΣΕΖΕ, ΤΟΥΣ «SOPRANOS» ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΑ B MOVIES ΤΩΝ’70S. ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ ΓΙΑ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ Η ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΙΚΛ ΣΑΝΟΝ («ΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ», «ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΑΤΣΑΛΙ»), ΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟΥΣ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ.

Η Άρπα της Βιρμανίας

Γιαπωνέζικη ταινία, σκηνοθεσία Κον Ιτσικάβα με τους: Ρεντάρο Μικούνι, Σόχι Γιασούι, Τάνιγε Κιταμπαγιάσι

Στη Βιρμανία του 1945 και ενώ η Ιαπωνία παραδίδεται στους Συμμάχους, ένας πληγωμένος στρατιώτης αρνείται να γυρίσει στη μονάδα του και περιφέρεται θάβοντας τους νεκρούς συμπολεμιστές του.

Η κριτική από τον Χρήστο Μήτση

ΜΕΤΑΤΡΕΠΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΕ ΜΙΑ ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΛΛΗΓΟΡΙΑ, Ο ΚΟΝ ΙΤΣΙΚΑΒΑ ΥΠΟΓΡΑΦΕΙ ΕΝΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΠΟΙΗΜΑ ΓΕΜΑΤΟ ΣΥΓΚΙΝΗΣΗ, ΛΥΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΜΕΓΑΛΟΠΡΕΠΕΙΑ. ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΩΙΜΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΓΙΑΠΩΝΕΖΙΚΟΥ ΣΙΝΕΜΑ, ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΕ ΣΤΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΒΕΝΕΤΙΑΣ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΥΠΟΨΗΦΙΟ ΓΙΑ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΟ ΟΣΚΑΡ.

 

Ο Μοναχικός Καβαλάρης

Aμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Γκορ Βερμπίνσκι με τους: Άρμι Χάμερ, Τζόνι Ντεπ, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, Μπάρι Πέπερ, Γουίλιαμ Φίχτνερ

Στο Σαν Φρανσίσκο του 1933 ένας υπέργηρος ινδιάνος αφηγείται σε ένα αγόρι την ιστορία του, συνδεδεμένη με το θρύλο του Μοναχικού Καβαλάρη, υπερασπιστή της δικαιοσύνης στο Τέξας της δεκαετίας του 1860.

Η κριτική από τον Χρήστο Μήτση

ΧΙΟΥΜΟΡ, ΔΡΑΣΗ, ΕΞΥΠΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΝΤΛΗΤΕΣ ΣΙΝΕΦΙΛ ΑΝΑΦΟΡΕΣ (ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟ «ΚΑΠΟΤΕ ΣΤΗ ΔΥΣΗ» ΤΟΥ ΣΕΡΤΖΙΟ ΛΕΟΝΕ) ΣΕ ΜΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΒΙΩΣΗ ΕΝΟΣ ΘΡΥΛΙΚΟΥ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΟΠΙΝ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΥ ΣΙΡΙΑΛ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΤΩΝ «ΠΕΙΡΑΤΩΝ ΤΗΣ ΚΑΡΑΪΒΙΚΗΣ».

 

Πριν τα Μεσάνυχτα

Aμερικανική ταινία, σκηνοθεσία Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τους: Ίθαν Χοκ, Ζιλί Ντελπί, Ξένια Καλογεροπούλου, Σίμους Ντέιβι – Φιτζπάτρικ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη

Ο Τζέσι και η Σελίν, 18 χρόνια μετά την πρώτη τους συνάντηση, είναι τώρα ζευγάρι με παιδιά και κάνουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα. Την τελευταία ημέρα της παραμονής τους στη χώρα η σχέση τους θα δοκιμαστεί με απρόοπτο τρόπο.

Η κριτική από τον Χρήστο Μήτση

ΔΙΑΛΟΓΙΚΟ ΣΙΝΕΜΑ ΣΕΝΑΡΙΑΚΗΣ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑΣ, ΠΙΣΤΟ ΣΤΗΝ ΚΟΜΨΗ ΑΠΛΟΤΗΤΑ ΤΩΝ «ΠΡΙΝ ΤΟ ΞΗΜΕΡΩΜΑ» ΚΑΙ «ΠΡΙΝ ΤΟ ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ». ΟΙ ΔΥΟ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟΙ, ΕΝΩ Ο ΛΙΝΚΛΕΙΤΕΡ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟΝ ΤΙΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ (ΤΟ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΕΦΗΜΕΡΟ, ΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΥΛΙΚΟ, ΤΟ ΦΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ) ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ.

 

Ζούσε τη Ζωή της

Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Ζαν Λικ Γκοντάρ με τους: Άννα Καρίνα, Σαντί Ρεμπό, Αντρέ Σ. Λαμπάρθ

Δώδεκα επεισόδια από τη ζωή της Νανά, κακοπληρωμένης πωλήτριας σε δισκάδικο, η οποία γίνεται πόρνη.

Η κριτική από τον Χρήστο Μήτση

Ο ΓΚΟΝΤΑΡ ΥΙΟΘΕΤΕΙ ΕΝΑ ΜΕΛΟΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΗ, ΕΠΕΙΣΟΔΙΑΚΗ ΦΟΡΜΑ ΑΠΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΚΑΘΕ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΜΕ ΜΙΑ ΟΛΟΦΡΕΣΚΗ, ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΗ ΜΑΤΙΑ, ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΩ ΚΑΤΩ ΣΤΟ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ. ΜΕ ΤΟΝ ΡΑΟΥΛ ΚΟΥΤΑΡ ΝΑ ΚΑΔΡΑΡΕΙ ΣΕ ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΟ ΜΙΑ ΟΜΟΡΦΗ ΟΣΟ ΠΟΤΕ ΑΝΝΑ ΚΑΡΙΝΑ.

Πηγή: www.athinorama.gr

 

Σχετικά άρθρα