Αρχική / Υγεία / Πρόληψη / Πονοκέφαλος μετά το γεύμα; Αιτίες και τρόποι αντιμετώπισης

Πονοκέφαλος μετά το γεύμα; Αιτίες και τρόποι αντιμετώπισης

Σου έχει τύχει ποτέ, αφού γευμάτισες, 20 περίπου λεπτά μετά να έχεις έντονο πονοκέφαλο. Ακόμα κι αν δεν σου έχει συμβεί, πρόκειται για μια πραγματικότητα που ταλαιπωρεί πολλές γυναίκες.

Παρακάτω θα δούμε ποιες είναι οι πιθανές αιτίες για αυτό, αλλά και τι προτείνουν οι ειδικοί για να την αντιμετωπίσεις, εάν τυχόν σου προκύψει.

Πολλή ζάχαρη

Το να φας πολλά μπισκότα ή καραμέλες μπορεί να σε κάνει υποτονική, «πρησμένη» και κυρίως με πονοκέφαλο.

Αυτό συμβαίνει, διότι η αυξημένη ζάχαρη που λαμβάνεις προκαλεί απότομη άνοδο και πτώση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα σου.

Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αντιδραστική υπογλυκαιμία, δηλαδή μετά το γεύμα χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, που μπορεί να σου προκαλέσει ζάλη, αδυναμία, ιδρώτα κλπ.

Πολύ αλάτι

Τροφές με υπερβολικό αλάτι είναι πολύ πιθανό να σου προκαλέσουν έντονο πονοκέφαλο.

Γενικότερα, δεν είναι τυχαίο ότι το 33% των ανθρώπων που πάσχουν από συχνούς πονοκεφάλους έχουν υπερβολική κατανάλωση σε νάτριο.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Η περίσσεια νατρίου αυξάνει τον όγκο του αίματος, κάνοντάς το να καταλαμβάνει περισσότερο χώρο στα αιμοφόρα αγγεία σου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα αιμοφόρα αγγεία επεκτείνονται για να φιλοξενήσουν το επιπλέον όγκο, μια κατάσταση η οποία μπορεί να προκαλέσει πονοκέφαλο.

Ημικρανία λόγω… φαγητού

Πεπαλαιωμένα τυριά, κόκκινα κρασιά, αλλά και διάφορα είδη αλλαντικών, εκτός του ότι μπορεί να σου δώσουν κάτι ξεχωριστό γευστικά, έχουν το μειονέκτημα να σου προκαλούν πονοκέφαλο μετά την κατανάλωσή τους.

Ο λόγος; Η τυραμίνη που περιέχουν. Ειδικότερα, η τυραμίνη είναι μια ουσία που δημιουργείται, όταν διασπώνται ορισμένοι τύποι πρωτεΐνης, προκαλώντας πονοκεφάλους σε άτομα που έχουν μεγαλύτερη ευαισθησία.

Τρόφιμα γεμάτα με χημικά συντηρητικά όπως τα νιτρικά ή τα θειώδη άλατα μπορούν επίσης να προκαλέσουν ημικρανίες αυξάνοντας τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο.

Αυτά τα πρόσθετα απαντώνται συχνά στα μεταποιημένα κρέατα, το αλκοόλ, τη σάλτσα σόγιας και την κονσερβοποιημένη σούπα.

Πόνος στα σαγόνια

Εάν συνηθίζεις να τρως τσιγαρισμένα ή πολλά τηγανιτά φαγητά και δύσκολα στο μάσημά τους είναι πολύ πιθανό να σε πονέσει η γνάθος σου, παρουσιάζοντας το λεγόμενο Κροταφογναθικό Σύνδρομο.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, όπως η υπερβολική γυμναστική κουράζει τους μυς σου, κάνοντάς του να πονάνε, το ίδιο συμβαίνει και στους μυς της γνάθου σου.

Πιο μαλακές και ευκολότερες στο μάσημα τροφές είναι μια πολύ καλή λύση.

Επίσης, με το που θα σε πιάσει πονοκέφαλος, πάρε κάποιο ελαφρύ αντιφλεγμονώδες και βάλε πάγο στο σαγόνι σου.

Εάν, το πρόβλημα παραμένει μίλα με τον οδοντίατρό σου, ώστε να διαπιστώσεις εάν τυχόν έχεις την τάση να τρίζεις τα δόντια σου κατά τη διάρκεια του ύπνου σου.

Πώς θα το προλάβεις;

Το να πάρεις μια ασπιρίνη μετά το φαγητό για τον λόγο αυτό, είναι μια προσωρινή λύση.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, εάν παρατηρείς μετά τα γεύματά σου πονοκέφαλο, τότε καλό θα είναι να καταγράψεις τι έχεις φάει ή πιεί πριν σε πιάσει ο πόνος.

Εφόσον η αιτία είναι η ίδια και δεν αλλάζει, τότε καλό θα είναι είτε να αποφεύγεις τις τροφές αυτές.

Εάν και πάλι το πρόβλημα συνεχίζεται, θα πρέπει να δεις τον γιατρό σου, ο οποίος και θα σε κατευθύνει αρμοδίως.

Με πληροφορίες από womenshealthmag.com

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X