Αρχική / Παιδί / Κινητό τηλέφωνο στην εφηβεία: Ποιοι οι κίνδυνοι για τα παιδιά σας;
efivoi kinita

Κινητό τηλέφωνο στην εφηβεία: Ποιοι οι κίνδυνοι για τα παιδιά σας;

Τα κινητά τηλέφωνα σήμερα έχουν γίνει αναπόσπαστο κομμάτι μας. Πριν από δέκα χρόνια θα έμοιαζαν εξωπραγματικά όσα έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε με αυτά στις μέρες μας. Ωστόσο, τα οφέλη αλλά και οι κίνδυνοι του να είμαστε συνδεδεμένοι 24 ώρες την ημέρα, 7 ημέρες την εβδομάδα είναι σημαντικά. Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένοι βασικοί κίνδυνοι αλλά και τρόποι αντιμετώπισης της κατάστασης αυτής.

Γράφει η Δέσποινα Δοντά, Ειδική Παιδαγωγός

Οι συσκευές αυτές έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να μας κρατούν κολλημένους επάνω τους. Συνεπώς, οι γονείς έχουν λόγους να ανησυχούν. Σύμφωνα με έρευνα, οι έφηβοι (13-18 ετών) χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές συσκευές 6,5 ώρες ημερησίως, ενώ τα παιδιά 8-12 ετών βρίσκονται κατά μέσο όρο 4,5 ώρες την ημέρα μπροστά σε οθόνες. Επίσης, βρέθηκε πως 50% των συμμετεχόντων ένιωθαν εξαρτημένοι από τα κινητά τους τηλέφωνα και 78% τα τσέκαρε κάθε μια ώρα ή και συχνότερα. Δεν είναι λίγες οι έρευνες που συνδέουν την εξάρτηση από τις ηλεκτρονικές συσκευές με προβλήματα ψυχικής υγείας όπως κατάθλιψη, άγχος και διαταραχές ύπνου. Αξίζει να σημειωθεί πόσο δυσδιάκριτα είναι πια τα όρια ανάμεσα στην κατάλληλη και ωφέλιμη χρήση των κινητών τηλεφώνων και την εμμονή με αυτά, αφού χρησιμοποιούνται ποικιλοτρόπως – από το να κάνουν οι έφηβοι τις σχολικές εργασίες τους, μέχρι να συνομιλούν διαδικτυακά.

Οι κίνδυνοι για την υγεία των εφήβων

Έρευνα που δημοσιεύτηκε το 2017 έδειξε πως η χρήση των smartphones κατά τη διάρκεια της νύχτας, και ιδιαίτερα πριν τον ύπνο, συνδέεται άμεσα με κατάθλιψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση και φτωχές δεξιότητες αντιγραφής. Επίσης, έχει αρνητικό αντίκτυπο στη φυσική τους κατάσταση και την ευεξία τους μιας κι 1 στους 5 ξυπνά τη νύχτα για να τσεκάρει τους λογαριασμούς του στα κοινωνικά δίκτυα.
Τέλος, είναι σημαντικό να λάβουμε υπόψη τις επιπτώσεις της ακτινοβολίας στον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο του παιδιού.

Οδηγίες χρήσεως για περιορισμό έκθεσης στη ραδιενέργεια

Γι’ αυτό, επειδή η πρόληψη είναι προτιμότερη από τη θεραπεία, παρατίθενται ορισμένες οδηγίες για τον περιορισμό της έκθεσης στη ραδιενέργεια:

– Αποφύγετε να εφάπτεται το τηλέφωνο στο κεφάλι σας. Αντίθετα, προτιμήστε τη χρήση ακουστικών.
– Μπορείτε να στέλνετε μηνύματα αντί να μιλάτε στο τηλέφωνο (Προσοχή! Όχι όταν οδηγείτε)
– Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε το τηλέφωνό σας όταν έχετε αδύναμο σήμα, διότι τότε εκπέμπεται μεγαλύτερο ποσοστό ακτινοβολίας.
– Αποφύγετε τη χρήση του όταν βρίσκεστε σε ταχέως κινούμενο όχημα.

Δέσποινα Δοντά
Ειδική Παιδαγωγός- MA Special Educational Needs
6936505684

Πηγές:

  • California Department of Public Health, How to reduce exposure to Radiofrequency Energy from Cell phones
  • Commonsensemedia.org

Comments

X

Αγαπητοί αναγνώστες,

Σας ενημερώνουμε ότι το boro.gr προσφέρει καθημερινά (Δευτέρα-Παρασκευή) δωρεάν ψυχολογική υποστήριξη με επαγγελματίες ψυχολόγους.

Κάντε κλίκ εδώ για να συνδεθείτε και να ενημερωθείτε για τις ώρες λειτουργίας.
X




[recaptcha id:recaptcha]