Πώς να αποφύγεις το συναισθηματικό φαγητό στις γιορτές;

Μέσα στην ομορφιά τους, οι γιορτές είναι μία ιδιαίτερα αγχωτική περίοδος. Έχουμε μία τεράστια λίστα με πράγματα που πρέπει να κάνουμε. Ψώνια, καθαριότητα στο σπίτι, επισκέψεις σε γνωστούς και φίλους, προετοιμασία για το ταξίδι που ετοιμάζουμε…

Όλη αυτή η αγχωτική κατάσταση μπορεί να μας ρίξει… στο φαί, αν είμαστε από τους τύπους που καταφεύγουν στο συναισθηματικό φαγητό όταν τα «βρίσκουν μπαστούνια». Θα φάμε και μετά από λίγο θα νιώσουμε τύψεις που φάγαμε και θα αγχωθούμε ακόμη περισσότερο και ο φαύλος κύκλος τους άγχους και των τύψεων δεν θα σταματήσει ποτέ.

Αν ωστόσο ψάχνεις τρόπους για να καταπολεμήσεις αυτή την άσχημη συνήθεια, παρακάτω θα βρεις 8 έξυπνα κόλπα που μπορούν να σε βγάλουν από τη δύσκολη θέση:

Μην πεις όχι σε έναν υπνάκο

Οι διακοπές των γιορτών είναι η τέλεια περίοδος για να αναπληρώσεις τον ύπνο που σου λείπει. Αν κοιμηθείς περισσότερες από 7 ώρες τη νύχτα, το σώμα σου θα παράγει μία ορμόνη που ονομάζεται λεπτίνη και η οποία περιορίζει την όρεξή. Αντιθέτως όταν κοιμάσαι λιγότερο από 7 ώρες το σώμα σου παράγει γκερλίνη (Ghrelin), η οποία ανοίγει την όρεξη και σε κάνει τα ψάχνεις σνακ γεμάτα υδατάνθρακες, αλάτι και ζάχαρη. Η εύκολη επιλογή εδώ είναι να πέσεις στο ζεστό σου κρεβατάκι!

Κάνε ένα διάλειμμα

Αν οι συναντήσεις με την οικογένειά σου είναι φορτισμένες και εσύ νιώθεις τον συναισθηματικό σου κόσμο εντελώς αποδιοργανωμένο, είναι καλό να απομακρυνθείς λίγο από την πηγή της έντασης για να κάνεις ένα διάλειμμα και να πάρεις λίγο καθαρό αέρα. Αν ανάμεσα στα μέλη της οικογένειάς σου υπάρχει ένας συναισθηματικός «σύμμαχος», μπορείς να καταφύγεις σε εκείνον για να νιώσεις λίγο καλύτερα και να αφήσεις από το χέρι σου το μελομακάρονο που δεν είχες σκοπό να φας και το οποίο θα καταπιείς χωρίς να το γευτείς ή να το απολαύσεις.

Γράψε ό,τι σου συμβαίνει

Μέσα στον χαμό, κράτα λίγο χρόνο για τον εαυτό σου, γράφοντας τις σκέψεις σου σε ένα ημερολόγιο. Μπορείς να γράφεις το πρωί, πριν ξυπνήσουν οι υπόλοιποι. Αυτό είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να επεξεργαστείς τα συναισθήματά που έχεις βιώσει αλλά και να θέσεις την πρόθεσή σου για τη μέρα αλλά και μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο, όπως οι γιορτές. Αν είχες μία δύσκολη μέρα γράψε ό,τι σου συνέβη, το βράδυ πριν πέσεις για ύπνο, αυτό θα σε βοηθήσει να αφήσεις τις ανησυχίες και τα άσχημα συναισθήματα στο χαρτί πριν πας να κοιμηθείς.

Μίλα με έναν φίλο

Τη στιγμή που όλα πάνε στραβά και νιώθεις ότι είσαι χαμένη και ότι μόνο μία σοκολατίνα θα μπορούσε να σε παρηγορήσει, πάρε τηλέφωνο έναν φίλο ή στείλ’ του ένα μήνυμα. Είναι πολύ σημαντικό να έχεις στο περιβάλλον σου άτομα που σε υποστηρίζουν και στα οποία μπορείς να καταφύγεις όταν τα πράγματα δεν πάνε καθόλου καλά και νιώθεις το άγχος να σε κυριεύει.

gynaika kinito

Γυμνάσου

Εφόσον οι γιορτές είναι μία περίοδος με πολύ φαί, προσπάθησε να βάλεις κάθε μέρα λίγη άσκηση στη ζωή σου. Πήγαινε μία βόλτα με τα πόδια ή στο γυμναστήριο. Πέρα από το να κάψεις τις επιπλέον θερμίδες, η άσκηση θα σε βοηθήσει να αισθανθείς καλύτερα αλλά και να απομακρύνεις το άγχος που δημιουργείται τις γιορτινές ημέρες.

gynaikes-gymnastikh

Γέμισε το πιάτο σου με υγιεινές επιλογές

Οι γιορτές είναι πάντα μία καλή ευκαιρία να επιτρέψουμε στον εαυτό μας, σαν δώρο, να φάει κάτι παραπάνω και κάτι όχι και τόσο υγιεινό. Ωστόσο, όταν έρθει η ώρα να γεμίσεις το πιάτο δεν είναι ανάγκη να πάρεις ό,τι πιο ανθυγιεινό βρίσκεται πάνω στο τραπέζι. Η σαλάτα και κάποια φρούτα θα πρέπει επίσης να υπάρχουν μέσα στο πιάτο σου.

Έλα σε επαφή με τους ανθρώπους, όχι με το φαγητό

Για έναν εσωστρεφή άνθρωπο είναι πολύ πιο εύκολο να γεμίσει το πιάτο του με φαγητό, να βάλει και ένα ποτήρι κρασί και να κάτσει σε μία γωνιά απομονωμένος για να φάει. Αν ανήκεις σε αυτή την κατηγορία ανθρώπων, τι θα έλεγες να βάλεις λίγο λιγότερο φαγητό στο πιάτο σου και αντί να αφοσιωθείς σε αυτό, να κάνεις μία προσπάθεια να έρθεις σε επαφή με τους ανθρώπους γύρω σου.

zeugari-xristougenna

Πρόσεξε με το αλκοόλ

Ναι οι γιορτές είναι μια καλή ευκαιρία να απολαύσεις το αγαπημένο σου κρασί ή να πιεις λίγη παραπάνω σαμπάνια, ωστόσο χρειάζεται προσοχή, γιατί το πολύ αλκοόλ ρίχνει τις αντιστάσεις και φυσικά ανοίγει την όρεξη. Προσπάθησε να πίνεις το ποτό σου αραιωμένο με λίγο ανθρακούχο νερό ή να πίνεις ένα ποτήρι νερό για κάθε ποτήρι ποτού.

Με πληροφορίες από το psychologytoday.com

Διαβάστε σχετικά άρθρα:

Συναισθηματική πείνα: Πώς θα σταματήσεις να ξεσπάς στο φαγητό;

Νυχτερινή βουλιμία: Γιατί μου συμβαίνει και πώς να την αντιμετωπίσω;

Πώς θα καταλάβουμε αν η πείνα οφείλεται σε ψυχολογικούς λόγους;

Υπερφαγία: Προσπαθώντας να καλύψουμε τα συναισθηματικά κενά μέσω της τροφής

 


Σχετικά άρθρα